Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت طی گفتگوی تلفنی در برنامه گفتگوی ویژه خبری اظهار کرد: مشابه محدودیت‌های موجود را در آبان ماه در دو مرحله برای ۴۶ و ۴۳ شهرستان در مجموع برای ۸۹ شهرستان انجام داده ایم.

او افزود: انجام این محدودیت‌ها تأثیرات بسزایی داشته اند و با اینکه شدت محدودیت‌های فعلی کمتر بوده است اما منجر به این موضوع شده که تا سه روز پیش، وضعیت قرمز ۶۹ شهرستان از ۸۹ شهرستان بهبود یافته و به وضعیت نارنجی و زرد تبدیل شود یعنی تعداد موارد بستری و مرگ به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حریرچی تصریح کرد: در برخی از استان‌ها روند صعودی داریم البته در تعداد مرگ تقریباً حدود ۲۵ روز است که شاهد رقم‌های ۴۶۰، ۴۷۰ و ۴۸۰ هستیم، با کاهش تردد‌ی که در اثر اجرای این طرح مشاهده کرده ایم حدود ۴۰ درصد کاهش تردد در سطح جاده‌های شهری داریم.

بیشتر بخوانید:

مجوز تست انسانی واکسن ایرانی کرونا صادر شد/ واکسن برای ۲۱ میلیون ایرانی خریداری می‌شود

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی به طرز قابل توجهی نسبت به گذشته بالا رفته است لذا اطمینان داریم که انشاالله در آینده نزدیک موارد سرپایی بستری و سپس موارد مرگ کاهش پیدا کند.

او افزود: با تمهیداتی که اندیشیده شده است تعداد موارد تست بیشتر می‌شود، لذا موارد بستری از حدود دو هفته دیگر کاهش پیدا خواهد کرد و از حدود یک ماه دیگر هم شاهد کاهش موارد مرگ خواهیم بود، با توجه به سرد شدن هوا و تجمع مردم در فضا‌های بسته قدم اول و دستاورد مهم کنترل کردن افزایش بیماری است لذا این کنترل حاصل می‌شود، انشاالله کاهش بیماری را هم نیز شاهد خواهیم بود و به عنوان سند همکاری مناسب بین دولت و ملت ثبت خواهد شد.

معاون کل وزیر بهداشت در پایان گفت: در حال حاضر برای انجام محدودیت ها مردم رفتار خوبی را از خود نشان داده اند، اما عامل اصلی انتقال ویروس کرونا دورهمی‌ها بوده که به تعطیلات ربطی ندارد، سلامت مردم و به تعبیر رئیس‌جمهور، جان ایرانیان مهمترین موضوع در سطح کشور است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیوع کرونا سلامت مردم محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۷۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگراه شهید خرازی بازگشایی شد

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور روز شنبه گفت: با تلاش همکاران پلیس راهور و شهرداری تهران قسمتی از بزرگراه شهید خرازی که از بامداد امروز ۱۵ اردیبهشت به دلیل ریزش سنگ و گل و لای کوهپایه اطراف مسدود شده بود، پاکسازی، شست‌وشو و ایمن سازی شد و از دقایقی قبل محدودیت‌های اعلام شده در آن رفع و تردد در این مسیر امکان پذیر شد.

وی افزود: البته بزرگراه شهید اردستانی به علت سیلاب شب گذشته همچنان مسدود بوده و تردد در محدوده غربی این بزرگراه با محدودیت مواجه است.

سرهنگ موسوی پور تاکید کرد: زمان بازگشایی و رفع محدودیت‌های این مسیر فردا ۱۶ اردیبهشت ماه اطلاع رسانی خواهد شد؛ لذا شهروندانی که قصد تردد در بزرگراه اردستانی را دارند تا اطلاع ثانوی از مسیر‌های جایگزین تردد کنند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • مخبر: مشکل واردات اتوبوس برون‌شهری در اسرع وقت حل شود
  • بارش برف بهاری و لغزندگی جاده در گردنه چری کوهرنگ
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در روز مراسم یادواره شهدای بازی دراز
  • اعمال محدودیت ترافیکی در قائم‌شهر
  • اعمال یک‌طرفه شدن کندوان از ساعت ۱۸ امروز
  • محدودیت ترافیکی کندوان لغو شد
  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد
  • محدودیت‌های ترددی در محور پرترافیک اردبیل – آستارا
  • کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری/ فوت ۱۰۹ نفر 
  • بزرگراه شهید خرازی بازگشایی شد