Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@10:25:49 GMT

رکوردشکنی بورس ترکیه

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۷۴۴۶

رکوردشکنی بورس ترکیه

شاخص بیست ۱۰۰ بورس استانبول به بالاترین سطح تاریخی خود رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی صباح، در شرایطی که بازار ارز ترکیه روی خوشی به خبر برکناری رییس سابق بانک مرکزی و استعفای وزیر دارایی نشان داده است، روند شاخص بورس نیز در این کشور به شدت صعودی شده تا جایی که شاخص بیست ۱۰۰ بورس استانبول به بالاترین سطح تاریخی خود رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شاخص ۱.۲۸ درصد در آخرین دور از معاملات خود بالا رفت و در سطح ۱۳۲۴.۷۵ واحدی بسته شد. در بین نمادهای مختلف، بخش بانکی پیشتاز گروه ها بود و ۱.۴۶ درصد افزایش یافت.  

در دو روز اخیر لیر ترکیه نیز تقویت شده و ارزش آن حدود سه درصد مقابل دلار افزایش یافته است. به عقیده تحلیلگران، تغییرات جدید در کادر مدیریت اقتصادی و بانکی ترکیه نشان می دهد که امکان عقب گرد از سیاست های مخرب قبلی وجود دارد. لطفی الوان- وزیر دارایی جدید ترکیه که جایگزین برات آلبایراک- وزیر دارایی سابق و داماد اردوغان شده است در نشستی با فعالان اقتصادی ترکیه وعده داد محیط سرمایه گذاری و کسب و کار ترکیه را هم در بعد داخلی و هم در بعد خارجی بهبود دهد.  

الوان با بیان اینکه مقابله با تورم و افزایش کیفیت توان مالی دولت جز اولویت های اصلی دوران کاری خود است افزود: دوره پیش رو به دلیل مساله کرونا و شرایط اقتصادی ما دوره خاصی است اما تلاش می کنم تا ثبات را در سطح کلان اقتصادی مجددا برقرار کنم. وی افزود: من با آقای آلبایراک صحبت و از زحماتش تشکر کردم.  

الوان پیش از این وزیر توسعه و حمل و نقل ترکیه بوده و قبل از آغاز به کار دولتی در مجلس این کشور رییس کمیته بودجه و برنامه ریزی بوده است. او فوق لیسانس رشته استخراج معدن و مطالعات معدنی از دانشگاه لیدز انگلیس و همچنین فوق لیسانس اقتصاد از دانشگاه دلاویر آمریکا است. او همچنین نماینده ترکیه در سازمان توسعه و همکاری اقتصادی بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تركيه بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۷۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس

علی ملک لی تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته با عدد دو میلیون و ۲۰۸ هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و رشد خوب بیش از ۴.۵ درصدی، به عدد دو میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید تا هفته‌ای سراسر سبز در بورس تهران رقم بخورد.

او افزود: شاخص کل با رشد خوب هفته گذشته، توانست محدوده ۲.۳۰۰.۰۰۰ واحد را به سمت بالا شکسته و در این منطقه تثبیت شود. با توجه به شرایط، انتظار داریم به روند صعودی خود در میان مدت ادامه دهد. حمایت شاخص کل محدوده ۲.۲۶۰.۰۰۰ واحد است‌.

 

این تحلیلگر بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است، اما رشد بیشتری نسبت به شاخص کل داشت. این شاخص در روز اول کاری هفته گذشته با عدد ۷۲۳ هزار واحد شروع به کار کرد و پس از رشد بیش از ۵.۵ درصدی، در پایان هفته به تراز ۷۶۳ هزار واحد رسید.

او می‌گوید: حمایت معتبر این شاخص نیز محدوده ۷۵۰.۰۰۰ واحد است و در صورتی‌که بتواند محدوده ۷۸۰ هزار واحد را با قدرت به سمت بالا بشکند، روند صعودی جدید آغاز می‌شود.

شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی، می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس امروز ۹ اردیبهشت/افت ۲۰۱۴۵ واحدی
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • بورس در سکوت
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • افزایش ۲ هزار و ۸۶۵ واحدی شاخص کل بورس
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس