Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-04@14:24:49 GMT

توافق پکن-سئول برای سلاح شبه جزیره کره

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۷۸۶۲

توافق پکن-سئول برای سلاح شبه جزیره کره

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی شامگاه پنج شنبه با «وانگ ئی» وزیر خارجه چین دیدار و بابت «نقش و همکاری سازنده» پکن در فرآیند صلح شبه جزیره کره قدردانی کرد.خبرگزاری رسمی کره جنوبی (یونهاپ) به نقل از مون جائه این نوشت: «دولت ما [کره جنوبی] از تلاش‌ها برای به پایان رساندن (رسمی) جنگ در شبه جزیره کره و دستیابی به یک خلع سلاح کامل هسته‌ای و صلحی پایدار با جامعه بین الملل، از جمله چین دست برنخواهد داشت».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری شین هوآ نیز گزارش داد که وانگ ئی در واکنش به سخنان مون گفته است که «موضوع شبه جزیره کره باید از طریق گفتگو حل و فصل شود».بنا به گفته‌های وزیر خارجه چین، دستیابی به خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره به شیوه‌ای «مرحله ای و هماهنگ» و با پرهیز از «جنگ و آشوب» امکان پذیر است.این دیپلمات بلندپایه چین همچنین گفت که این دیدار بر اهمیت تلاش‌های شرکای استراتژیک برای پیشبرد صلح و ثبات تأکید می‌کند.

گفتنی است که وانگ ئی شامگاه چهارشنبه و پس از سفری دو روزه به ژاپن وارد سئول، پایتخت کره جنوبی شد. این دیدارها در حالی صورت می‌گیرد که دولت‌های شرق آسیا خود را برای تغییر احتمالی در سیاست خارجی آمریکا تحت ریاست جمهوری «جو بایدن» دموکرات آماده می‌کنند.لازم به ذکر است که کره جنوبی و ژاپن هر دو از متحدان ایالات متحده و میزبان پایگاه‌های نظامی آمریکا در خاک خود هستند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: شبه جزیره کره کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۷۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال برق تولیدی قشم به شبکه سراسری

مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران از فراهم شدن شرایط انتقال برق تولیدی قشم به شبکه سراسری خبر داد و گفت: این یک پروژه مهم ملی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، فرهاد حنیفی اظهار داشت: پروژه انتقال برق به جزیره قشم حدود 30 سال پیش اجرا شده و اکنون برای انتقال برق تولیدی در جزیره قشم به شبکه سراسری، نیاز به اجرای 6 فاز 3.5 کیلومتری سیم برق و تأسیسات و تجهیزات مرتبط با آن بود تا ارتباط قشم با سرزمین اصلی تقویت و در عین حال امکان انتقال برق از قشم به سرزمین اصلی نیز فراهم شود.

وی افزود: این پروژه خط گذر که برق مازاد قشم را به شبکه توزیع اصلی منتقل می‌کند پروژه‌ای ملی و بسیار مهم است.

این مقام مسوول بیان داشت: ویژگی مهم این پروژه در کنار پیچیدگی و تکنولوژی خاص و بالا، اجرای کامل آن توسط متخصصان داخلی است که تراز این دست کارها را در کشور ارتقا می‌دهد.

حنیفی از وزن بیش از 11 تُنی هر قرقره این سیم های انتقال برق خبر داد و گفت:‌ بکارگیری این سایز از قرقره آنهم در شرایط خاص تاکنون در کشور نمونه مشابهی نداشته که ساخت و نصب آن به طور کامل در کشور طراحی و اجرا شده است.

وی با اشاره به استحکام بالای این سیم و تاثیر آن در پایداری شبکه گفت: این سیم که 54 تن ظرفیت کششی آن است و در زمان اوج مصرف بار در تابستان، انرژی مازاد جزیره را به شبکه کشور منتقل می‌کند و ظرفیت این سیم 59 درصد بالاتر از شبکه قبلی است و پایداری شبکه را نیز بدنبال دارد.

انتهای پیام/7558/.

دیگر خبرها

  • دست‌کش طلایی لیگ جزیره به دروازه‌بان آرسنال رسید
  • شمشیربازی جایزه بزرگ سئول؛ راهیابی پاکدامن و رهبری به جدول ٦٤ نفره
  • شمشیربازی جایزه بزرگ سئول| رهبری به جدول اصلی رسید؛ دو سابریست حذف شدند
  • حذف فتوحی و باهر از جدول مقدماتی شمشیربازی گرندپری سئول   
  • انتقال برق تولیدی قشم به شبکه سراسری
  • حضور ملی پوشان المپیکی شمشیربازی در جایزه بزرگ سئول
  • حضور شمشیربازان المپیکی در جایزه بزرگ سئول
  • (عکس) «خاله الیویا» سریال «قصه‌های جزیره» پس از گذشت ۳۴ سال
  • بارش شدید تگرگ در جزیره لاوان
  • فیلم| جادوی رنگ‌ها، جزیره‌ هرمز