Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:21:32 GMT

ورود تورهای گردشگری بدون مجوز در یزد گزارش نشد

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۷۹۲۰

ورود تورهای گردشگری بدون مجوز در یزد گزارش نشد

هما خورشیدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در حال حاضر با توجه به اعمال محدودیت ها و قرمز بودن شرایط استان از لحاظ شیوع کرونا از ورود تورها به مکان های گردشگردی و طبیعت گردی جلوگیری و با متخلفان مطابق قانون برخورد می‌شود. 

وی اظهار کرد: در سال‌ ۱۳۹۹ با ۲۰ تور گردشگردی که در داخل استان اقدام به برگزاری تورهای طبیعت گردی کرده بودند ، برخورد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی یزد با بیان اینکه ۳۰ درصد دفاتر مسافرتی استان به دلیل شیوع کرونا تعطیل شد، افزود: به دلیل شیوع این ویروس  فعالیت های تورگردانی به طور چشمگیری کاهش یافته و یا عملا تعطیل شد.

به گفته خورشیدی آموزش های لازم برای مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در مورد رعایت پروتکل های بهداشتی حین اجرای تور در نیمه اول سال جاری برگزار شد و دوره های آموزشی دیگری در دست اقدام است.

خورشیدی اضافه کرد: مجری برگزاری گشت‌های گروهی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کشور است  که دارای مجوز از اداره کل استانهاست و نظارت بر فعالیت دفاتر از طریق معاونت گردشگری و تشکل‌ صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری  انجام می شود. 

وی تصریح کرد :معمولا افرادی هستند در حوزه اقامت گردشگری و برگزاری گشت به طور غیرمجاز فعالیت دارند و این مساله در بسیاری از استان ها وجود دارد و معمولا هم در حوزه فعالیت های طبیعت گردی این تخلفات صورت می گیرد.

خورشیدی اضافه کرد:در یزد افرادی در فضای مجازی تورهای طبیعت گردی را تبلیغ می کردند که از طریق انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری یا انجمن راهنمایان گردشگری شناسایی شدند و از طریق معاونت گردشگری و حراست اداره کل فعالیت آنها رصد و پیگیری شد.

وی خاطرنشان کرد : نحوه برخورد ابتدا تذکر و اخطار کتبی و در صورت بی توجهی، افراد خاطی به اداره نظارت بر اماکن عمومی برای برخورد قانونی معرفی می شوند و در برخی موارد از طریق معرفی به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) پیگیری لازم انجام می شود.

خورشیدی اظهار کرد: اعضای تورهای گردشگری که از سایر استان ها به یزد وارد می شوند بیشتر سازمان یافته هستند و از طریق دفاتر مجری استان مبدأ و با اعزام راهنمای گردشگری دارای کارت برگزار می شود.

معاون گردشگردی اداره کل میراث فرهنگی یزد تاکید کرد: حضور راهنمای گردشگری دوره دیده و دارای مجوز موضوع مهمی است که از بسیاری مشکلات حین اجرای تور جلوگیری می کند و متاسفانه افرادی بدون صلاحیت هستند که بعضاً به خود اجازه می دهند عده ای را جمع کرده و تحت عنوان تور به مناطق مختلف سفر کنند.

وی اضافه کرد: این امر در خیلی از موارد برای شرکت کنندگان در گشت دردسرساز می شود و به لیل نبود آگاهی فرد برگزارکننده و آشنا نبودن با موضوع گردشگری و نداشتن تسلط به تورگردانی و تبحر کافی و بسیاری از مسایل دیگر موجب نارضایتی و شاکی شدن مسافران می شود. 

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد و دارای ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی و ۶ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی است که از این تعداد تاکنون، یک هزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی رسیده است.
با توجه به غنای یزد از لحاظ بناهای تاریخی، فرهنگی تاکنون پنج اثر استان شامل ۲۰۰ هکتار بافت تاریخی یزد، باغ های دولت آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات های زارچ و حسن آباد در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.
یزد نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان است.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز ( پنجشنبه ) گفته بودکه با فوت ۴۸۲ فرد مبتلا قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی قطعی به بیماری کووید- ۱۹ در کشور به ۴۶ هزار و ۶۸۹ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد و وضعیت چهار استان هم زرد و نارنجی است.

 سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ششم آذر ۱۳۹۹ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۹۶۱ بیمار جدید شناسایی شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۴۳۹ نفر نیاز به بستری در بیمارستان داشتند و با این حساب، مجموع بیماران کووید- ۱۹ در کشور به ۹۰۸ هزار و ۳۴۶ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۶۳۳ هزار و ۲۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین پنج هزار و ۸۴۹ نفر در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون پنج میلیون و ۹۵۵ هزار و ۷۲۴ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید- ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ ( فوریه ۲۰۲۰)  بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید- ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می شوند.

محدودیت های جدید کرونایی از شنبه اول آذر در ۴۴۸ شهر شامل ۱۶۰ شهر با وضعیت قرمز، ۲۰۸ شهر با وضعیت نارنجی و ۸۰ شهر با وضعیت زرد به مدت دو هفته اجرا می شود.

برچسب‌ها گردشگری ویروس کرونا یزد بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری ویروس کرونا یزد بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا گردشگری ویروس کرونا یزد بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا اخبار کنکور دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری طبیعت گردی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۷۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل‌محمدی برای بازی مقابل استقلال روی نیمکت تراکتور می‌نشیند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شرایط جسمی مادر یحیی و اینکه او در بیمارستان بستری است، بزرگترین دغدغه گل‌محمدی در روزهای گذشته بوده و از طرف دیگر هنوز مجوز کار او صادر نشده و به همین دلیل، سرمربی سابق پرسپولیس قصد دارد شخصا پیگیر حل این مساله شود و از همین امروز هم فعالیتهایش را برای گرفتن مجوز آغاز کرده است.

به گزارش فوتبال برتر؛تلاش مدیران تراکتور بر این است که حضور یحیی در تبریز، تا قبل از بازی با استقلال حل شود اما هنوز معلوم نیست که گل‌محمدی در آن بازی می‌تواند روی نیمکت تراکتور بنشیند یا نه.

از طرف دیگر اگر پروسه صدور مجوز کار گل‌محمدی، طولانی شود، زنوزی به دنبال این است که تا قبل از شروع فصل بعدی لیگ برتر، مجوز همکاری با یحیی را بگیرد تا تراکتور فصل آینده، با نظر مستقیم سرمربی اسبق تراکتور، بسته شود.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899258

دیگر خبرها

  • وزارت بهداشت: زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رویم
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • بروزرسانی بزرگ واتس‌آپ در راه است
  • گل‌محمدی برای بازی مقابل استقلال روی نیمکت تراکتور می‌نشیند؟
  • برگزای بازی پرسپولیس و آلومینیوم بدون حضور بانوان هوادار
  • پخش یورو ۲۰۲۴ در بلاروس بدون مجوز یوفا!
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل