Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-26@16:52:00 GMT

طرز تهیه لازانیا خانگی

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۸۲۰۰

طرز تهیه لازانیا خانگی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پارسی دی


مواد لازم سس لازانیا

شیر ۱ لیوان

کره ۲۵ گرم

نمک مقدار کمی

آرد سفید ۱ قاشق غذاخوری

دستور تهیه

طرز تهیه سس لازانیا

ابتدا کره و شیر را از یخچال بیرون می آوریم تا با دمای محیط یکسان شود و در یک تابه کوچک آرد سفید را می ریزیم و روی حرارت کم تابه را می گذاریم و مرتب آرد را تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس کره را داخل شیرداغ کن قرار می دهیم

و روی حرارت کم می گذاریم تا به مرور زمان آب شود و آرد بو داده شده را به آن می افزاییم و کمی نمک روی کره می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم تا آرد و کره یکدست شوند و رنگی شبیه کاراملی به خود گرفته باشد.آن وقت شیر را کم کم به مواد می افزاییم

و مواد را پیاپی هم می زنیم تا تمام شیر را اضافه کرده باشیم. زمانی که سس ما غلیظ شد شیرداغ کن را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا خنک شود.می توانیم در مرحله آخر که سس غلیظ شد برای طعم بهتر آن کمی خامه نیز به آن اضافه کنید.

 


ادامه مطلب

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم لازانیا

پیاز ۲ عدد

سیر ۲ حبه

لازانیا ۱ بسته

قارچ ۱۰۰ گرم

پنیر پیتزا ۱۵۰ گرم

فلفل دلمه ای ۱ عدد

روغن مایع به اندازه کافی

پودر آویشن به اندازه کافی

گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم

نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

دستور پخت

طرز تهیه لازانیا

اولین کاری که لازم است انجام دهیم اینست که فر را روشن کنیم و روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهیم تا گرم شود. سپس فلفل دلمه ای را می شوییم و روی تخته به صورت مربع های کوچک خرد می کنیم و در بشقابی قرار می دهیم

و آنگاه قارچ ها را با یک دستمال نمدار تمیز می کنیم و سریع آبکش می کنیم و ورقه ورقه خرد می کنیم و کنار می گذاریم. پیازها را پوست می گیریم و آبکش می کنیم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و داخل تابه ای روغن می ریزیم

و روی حرارت می گذاریم تا داغ شود و بعد پیازها را در روغن تفت می دهیم تا نرم شوند.تا کمی طلایی شدن پیازها،سیرها را نیز پوست می گیریم و می شوییم و خرد می کنیم و به پیازها اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

زمانی که سیرها و پیازها سرخ شدن گوشت چرخ کرده را به آن ها می افزاییم و تفت می دهیم تا گوشت رنگش تغییر کند و کمی سرخ شود. قارچ ها را اضافه می کنیم و حرارت را ملایم می کنیم تا قارچ ها سرخ شوند و آب آن زود تبخیر شود

و بعد فلفل دلمه ای های خرد شده را به گوشت می افزاییم و تفت می دهیم و پیاپی مواد را مخلوط می کنیم تا نسوزند و در آخر رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و پودر آویشن روی مایه لازانیا می پاشیم و مواد را خوب زیر و رو می کنیم تا منسجم شوند

و تقریبا ۱ لیوان آب داخل تابه می ریزیم و صبر می کنیم تا خوب گوشت پخته شود و آب آن تبخیر شود و شعله را خاموش می کنیم.و در ظرفی آب ولرم می ریزیم و ورق لازانیا ها را به مدت ۳ دقیقه در آب ولرم قرار می دهیم تا نرم شوند

و داخل ظرف پیرکسی را با یک قلم مو آشپزخانه خوب چرب می کنیم و از سس لازانیامون کف پیرکس می ریزیم و کاملا با سس می پوشونیم و یک ورق از لازانیاها را کف ظرف می گذاریم و از مایه گوشت روی ورق می ریزیم

و با کف قاشق روی ورق لازانیا را کاملا پوشش می دهیم و سعی می کنیم تا خیلی از مایه گوشت ورق ها را پر نکنیم چون زمان برش زدن لازانیا مایه گوشت بیرون می ریزد پس بهتر است سعی کنیم تعداد لایه ها را بیشتر کنیم.

پس از ریختن مایه روی ورق لازانیا روی آن سس می ریزیم و بعد پنیر پیتزا روی سس می ریزیم و مجددا یک ورق لازانیا می گذاریم و مایه گوشت و سس و پنیر می ریزیم و هر چند لایه که تمایل داریم ادامه می دهیم و در لایه آخر ورق را می گذاریم

و روی آن را کاملا با سس لازانیا می پوشانیم و بعد با پنیر آن را کامل می پوشانیم این کار برای این است که لازانیا خشک نشود و روی پنیر پیتزا کمی سس قرمز یا کچاب می ریزیم برای تزئین لازانیا و داخل فر قرار می دهیم تا به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در فر لازانیا پخته شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: لازانیا سس سفید ماکارونی خرد می کنیم قرار می دهیم ورق لازانیا سس لازانیا مایه گوشت روی حرارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۸۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

: تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم

 حجت الاسلام علی موحدی راد  اظهار کرد: زمانی که برای آئین معارفه به سیستان و بلوچستان رسیدم مردم این استان با چهره های بشاش و مصمم و با آغوش گرم به استقبال بنده آمدند انصافا احساس کردم به وطنم برگشته ام، با توجه به اینکه مردم هر استانی می‌خواهند مدیری که منصوب می‌شود از خودشان باشد بنده نیز سعی می‌کنم به صورت مضاعف و بیش از یک هموطن در این استان کار و تلاش کنم چرا که مردم صبور، فهیم، ولایتمدار، قانع و بصیر استان شایسته خدمات بیشتری هستند.

وی بیان کرد: اولین و بزرگترین مولفه در توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در سیستان و بلوچستان بحث امنیت است، به اصطلاحی سرمایه ترسو است زمانی‌که در رسانه ها اعلام می شود امروز قرار است اتفاقی بیفتد بازار طلا، دلار دچار نوساناتی می‌شود که این امر را در همه دنیا مشاهده می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان عنوان کرد: پس از برخی از اتفاقات اخیر در استان متاسفانه برخی از سرمایه گذاران سرمایه خود را از این منطقه خارج کردند همچنین برخی از سرمایه گذاران هم که قصد سرمایه گذاری در این استان را داشتند فعلا از این اقدام منصرف شدند تا ببینند اوضاع این استان چگونه پیش خواهد رفت.

وی با بیان اینکه خروج سرمایه از سیستان و بلوچستان نبود اشتغال، فقر، بیکاری، جرم، جنایت و زندان را به دنبال دارد تصریح کرد: اگر کسی ادعا دارد من بلوچ یا سیستانی هستم باید دست به دست هم امنیت استان را پایدار کنند.

حجت الاسلام موحدی راد خاطرنشان کرد: کسی که از ترور و تروریست حمایت می‌کند و حاضر نیست یک سری از اقدامات را محکوم کنند به دورغ و کذب نام بلوچ را می‌آورند اگر عزت مردم بلوچ و سیستانی را بخواهند قطعا این اقدامات را محکوم و در برابر آن سکوت نمی‌کنند.

وی گفت: برخی از افراد از یکسری موضوعاتی که در استان اتفاق می افتد در برخی از مناطق حمایت می‌کنند این نظام؛ نظام صبور و مقتدری است باید از روزی ترسید که آن روی سکه را به شما نشان دهند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان کرد: اسرائیل و آمریکا عملیات خود را مخفیانه، آرام و بی سر و صدا انجام می‌دهند که بعد صدای آن به گوش دیگران می‌رسد اما بعد از واقعه کنسولگری ایران، از رهبر معظم انقلاب گرفته تا سایر رده‌های نظامی و انتظامی همه مردم اعلام کردند این اقدام را بی جواب نمی‌گذارند.

وی تصریح کرد: اسرائیل، آمریکا، فرانسه، انگلیس، دولت های غربی و اروپایی با همکاری بعضی از کشورهای عربی بی غیرت آمدند دست به دست هم دادند که اجازه ندهند حریم هوایی و زمینی فلسطین که به دست رژیم غاصب افتاده مورد هجمه و حمله قرار گیرد.

حجت الاسلام موحدی راد بیان کرد: در گذشته اگر آمریکا می‌گفت ناو جنگی خود را می‌خواهد به حرکت در بیاورد در بعضی از کشورها دولتی هایشان و رئیس جمهورها عوض می‌شدند اما ایران رژیم غاصب صهیونستی را تنبیه کرد و هدف ایران تخریب و یا کشته شدن افراد نبوده بلکه می‌خواستیم به دشمنان بفهمانیم صبر و شکیبایی این نظام حد و حدودی دارد همچنین می‌خواستیم به دشمنان بفهمانیم این لایه های شما در قبال هوشمندی و اقتدار سربازان پر افتخار این نظام چیزی نیست.

وی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با اقتداری که دارد، همه دنیا را مات و مبهوت اقتدار خود کرد که می‌تواند در مقابل خود فروخته‌ها کوتاه نیاید اما این صبر از سر تعقل و هوشمندی است که شاید افراد غفلت زده به آغوش نظام برگردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • میرزازاد: فصل تلخی را پشت سر می‌گذاریم
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • کباب کردن ۱۲ کیلو گوشت توسط بانوی آذربایجانی (فیلم)
  • : تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • پودر پیاز خانگی را با این روش های ساده درست کنید
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • طرز تهیه واوایشکا با گوشت ساطوری بره توسط آشپز‌ پاکستانی (فیلم)
  • طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش‌رنگ و لذیذ به شیوه خاله‌ها!
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود