Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، شهر یاسوج اگر به گزافه نگفته باشیم محروم‌ترین مرکز استان ایران به شمار می‌رود که هنوز بسیاری از زیرساخت‌های آن آماده نشده است و این شهر تا رسیدن به مرکز استانی آباد و توسعه یافته راه دور و درازی در پیش دارد.

شهر یاسوج تفاوتی هم با سایر مراکز استان‌ها دارد و آن موهبت‌های خدادادی است که باعث شده این شهر متفاوت از سایر مراکز استان‌ها باشد شهری که اطراف و اکناف آن پر از زیبایی‌های خداوندی از کوه و جنگل گرفته تا رود و آبشار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با همه این داشته‌ها شهر نسبت به 10 سال پیش خود پیشرفت چندانی نکرده و توسعه‌‌ای در آن دیده نمی‌شود هر چند زحماتی از سوی شهرداری و دستگاه‌های متولی در این شهر کشیده شده اما به دلایل مختلف از جمله اختلافاتی که همواره در بین شوراهای اسلامی وجود دارد مانع توسعه شهر شده است.

بی‌گمان نباید در بسیاری از مشکلات تنها شهرداری را سهیم دانست چرا که شهرداری‌ها نماینده شوراهای اسلامی و مجری تصمیمات آن‌ها هستند و هنگامی که شوراها تنها به جنگ و جدل مشغول باشند و شهرداری را وارد بازی اکثریتی و اقلیتی کنند جایی برای کار کردن توسط شهرداری باقی نمی‌ماند.

به گزارش فارس؛ شهر یاسوج در حوزه زیرساخت‌های گردشگری هم هیچ توسعه‌ای پیدا نکرده و در سال‌هایی که بارندگی‌های خوبی داریم و فصول سال جاذبه‌هایی بهتر از دوران خشکسالی دارند اما هنوز اقدامی برای رفع نقیصه‌ها و کمبود زیرساخت‌های تفریحی در این شهر نشده و بخش عمده‌ای از این کمبودها متاثر از جنگ و جدل‌ شورای شهر است. 

شهر یاسوج با نام پایتخت طبیعت ایران اکنون بیش از هر زمان به آرامش جهت توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها نیاز دارد ولی این گونه که مشاهده می شود تا قبل از پایان کار این دوره شورای اسلامی شر هرگز چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

انتهای پیام/82009

منبع: فارس

کلیدواژه: یاسوج توسعه طبیعت ایران زیرساخت ها شهر یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۸۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم

 به نقل از شهرداری قم، سید مجتبی سبحانی ثابت در نشست خبری رؤسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم که در آستانه روز شورا در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: در سال نخست دوره ششم شورای اسلامی شهر قم، سیاست‌گذاری‌ها و اهداف تعیین شد و مطابق این سیاست‌ها در حال حرکتیم.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری قم متناسب با این سیاست‌ها تعیین می‌شود، افزود: در زمینه آتش‌نشانی و سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آتش‌نشانی که با جان شهروندان در ارتباط است، پیگیری‌های مطلوبی شده و فرایند‌ها در زمینه تسریع خدمات به شهروندان انجام شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی قم با تأکید بر اینکه کیفی سازی و ابنیه‌سازی فضای سبز در دستور کار این کمسیون قرار دارد، تصریح کرد: سیستم آبیاری و کاشت درختان مثمر در بوستان‌های سطح شهر در حال پیگیری است و بودجه لازم برای توسعه زیرساخت‌ها در بوستان‌ها مثل تقویت مجموعه‌های فرهنگی که فعالیت دارند، تعریف و پیش‌بینی‌شده است.

سبحانی ثابت با اشاره به اهمیت حراست از باغ‌های شهر قم ادامه داد: در راستای حفظ تمام باغ‌های سطح شهر درخواست تدوین شناسنامه داده شده است.

وی با بیان اینکه دفن شهیدان گمنام در بوستان‌های شهری بسیار اثرگذار بوده، اضافه کرد: به‌منظور حفظ هویت فرهنگی شهر در بوستان‌ها، پنج نقطه از سطح شهر شناسایی و شهیدان گمنام در این پنج نقطه دفن شدند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی قم با اشاره به پروژه نقاط آب‌گرفتگی در سطح شهر عنوان کرد: در ابتدا بیش از ۲۵ نقطه در هر منطقه شهر، درگیر معضل آب‌گرفتگی بودند که پس از شناسایی،۸۰ درصد از این نقاط رفع شد.

سبحانی ثابت معیشت مردم را از اهم موضوعات دانست و گفت: سیاست‌گذاری‌های خوبی در سازمان میادین و تره‌بار شهرداری قم در حال انجام است تا بتوانیم در بازار‌ها وارد شویم و در شکست نرخ قیمت‌ها تأثیرگذار باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کرمان باید متناسب با عنوان پایتخت مقاومت باشد
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است
  • ادامه تلاش تیم آتش‌نشانی برای یافتن کودک غرق شده در رود «خرسان»
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • 5 پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • هوای تهران همچنان مطلوب است
  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه ،در دستور کار شورای شهر ارومیه
  • صدای میرسلیم هم درآمد: رئیسی تدبیر مناسبی بیندیشد