Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، «آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک» (آنروا) گفته برای نخستین بار در تاریخ منابع مالی‌اش به اتمام رسیده و تا پایان سال جاری میلادی، پولی در اختیار ندارد.

آنروا برای تأمین منابع مالی به کمک‌های اعضای سازمان ملل و اتحادیه اروپا وابسته است. این سازمان گفت که منابع مالی رسیده به آن طی سال‌های گذشته به شدت محدود بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«فیلیپ لازارینی»، مدیر این آژانس در یک کنفرانس خبری روز پنجشنبه در غزه گفت گفت که این سازمان در «لبه پرتگاه» قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: «ولی من هنوز معتقدم که می‌توانیم از سقوط جلوگیری کنیم. اگر جامعه بین‌المللی الان همبستگی نشان دهند ما می‌توانیم از سقوط جلوگیری کنیم.»

آنروا چند هفته پیش اعلام کرده بود باید تا پایان ماه نوامبر میلادی ۷۰ میلیون دلار درآمد جمع‌آوری کند وگرنه قادر به پرداخت دستمزد هزاران نفر از کارکنان خود تا پایان سال نخواهد بود.

شبکه خبری الجزیره می‌گوید آنروا در آن زمان به کل کارکنانش که ۲۸۰۰۰ نفر را شامل می‌شوند پیام داده بود که مجبور خواهد بود حقوقشان را تا پایان سال جاری میلادی با تأخیر پرداخت کند.

لازارینی خاطرنشان کرد میزان کمک‌های ارسال شده به آنروا کمترین حد از سال ۲۰۱۲ بوده است. او گفت این اتفاق در شرایطی رخ داده که آوارگان فلسطینی به دلیل اثرات بیماری کووید ۱۹ با نیازهای بیشتری مواجه هستند.

آنروا علاوه بر این هشدار داد که نظام بهداشتی در غزه به دلیل اثرات ویروس کرونا درآستانه فروپاشی قرار دارد.

آنروا برای امدادرسانی به ۷۰۰ هزار فلسطینی که در شرایط جنگی مربوط به تأسیس رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ مجبور به ترک خانه و کاشانه‌شان شده بودند تشکیل شد.

این سازمان، به نزدیک به ۵.۵ آواره فلسطینی در کرانه باختری و منطقه تحت محاصره غزه خدماتی در زمینه‌های آموزشی، بهداشتی، غذایی و غیره ارائه می‌دهد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: آنروا غزه فلسطین کووید ۱۹ کرونا تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۸۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ محمودی، رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر، با اشاره به امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی از ۴ تا ۹ اردیبهشت ١٤٠٣، گفت: ۱۳ استان (اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان، هرمزگان و یزد) و ۵۷ شهرستان، نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امدادگران در این مدت زمان، به ۴۸۱۳ نفر امدادرسانی کردند، ادامه داد: ۱۹۷ تیم عملیاتی، شامل ۷۷۰ امدادگر، در ۹۱ عملیات شرکت کردند، ۳۴۴ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۱۲۳ نفر را به مناطق امن منتقل کردند.

محمودی افزود: امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۹۲ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امدادونجات گفت: ۵۵ دستگاه چادر، ۶۸۴ تخته پتو، ۲۹۵ تخته موکت، ۲۰۶۶ کیلوگرم نایلون، ٢۴٠ بسته غذایی، ۹۵۸ قوطی کنسروجات، ١٩٤ قرص نان و ٥٤٠ کیلوگرم برنج بین افراد متاثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشکلات جسمی اسرای فلسطینی بعد از آزادی بر اثر شکنجه در زندان
  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • این آژانس فقط پس از برپایی کشور مستقل فلسطین منحل خواهد شد
  • شمار کودکان جان باخته در غزه،بیشتر از تمام جنگ‌های ۴ سال اخیر است
  • حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • آوارگان فلسطینی اینگونه از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا تشکر کردند | ببینید
  • ببینید | قدردانی آوارگان فلسطینی از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا