Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه از امروز تا یکشنبه ۹ آذر با گذر متناوب امواج کم دامنه از تراز میانی جو همراه با هوای سرد، در نیمه غربی کشور و استان‌های واقع در سواحل خزر بارش نسبتاً شدیدی خواهیم داشت گفت: در این مدت در اغلب مناطق، بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: امروز شاهد بارش برف و باران در استان‌های لرستان، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، گیلان، مازندران، گلستان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی، اردبیل و جنوب آذربایجان شرقی خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه این شرایط  را در شمال استان تهران و خراسان شمالی و سمنان نیز خواهیم داشت، اظهار کرد:  رگبار باران گاهی رعد و برق در استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس، ایلام، یزد، کرمان و اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان توضیح داد: در استان‌های همدان، خراسان رضوی، استان مرکزی، قم و تهران نیز بارش پراکنده داریم.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه روز شنبه ۸ آذر بارش برف و باران در استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، چهارمحال و بختیاری، البرز، جنوب آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل پیش‌بینی می‌شود افزود: این شرایط در شمال و غرب تهران نیز حاکم خواهد بود.

ضیائیان عنوان کرد: فردا همچنین رگبار باران در استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر، فارس، اصفهان و غرب یزد خواهیم داشت و در مازندران، سمنان، شمال خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی، بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز یکشنبه ۹ آذر باران و برف در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، سمنان، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، مرکزی، قم، زنجان، قزوین، البرز، تهران، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان و غرب سمنان پیش بینی می‌شود.

او بیان کرد:  همچنین در خوزستان، ایلام، بوشهر، شمال غرب فارس و اصفهان رگبار شدید باران خواهیم داشت.

ضیائیان با بیان اینکه روز دوشنبه ۱۰ آذر بارش برف و باران در استان‌های قزوین، زنجان، البرز، تهران، اردبیل، گیلان، مازندران، خراسان شمالی، گلستان و شمال سمنان پیش‌بینی می‌شود افزود: بارش پراکنده در استان‌های خوزستان، بوشهر، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، استان مرکزی، همدان، کردستان، کرمانشاه، فارس و خراسان شمالی خواهیم داشت.

او از صدور هشدار قرمز در بسیاری از مناطق کشور خبر داد و گفت: با ادامه و تشدید بارز فعالیت سامانه بارشی از صبح شنبه ۸ آذر تا پیش از ظهر دوشنبه ۱۰ آذر در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد،  بارش باران، برف و تگرگ، رعدوبرق و وزش باد شدیدپیش بینی می شود.

ضیائیان افزود: کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، طغیان رودخانه‌ها در اثر بالا آمدن ناگهانی سطح آب، جاری شدن سیلاب، آب‌گرفتگی گسترده معابر و کاهش دید و لغو پرواز‌ها پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: توصیه می‌شود در این مناطق لغو سفر‌های غیر ضروری درون شهری و برون شهری در دستور کار باشد، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب، اجتناب از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه و مسیل ها، کنترل آب بندها، مدیریت سد‌ها و استفاده از سیل بند‌ها در کنار رودخانه ها، نیز حتما مورد توجه قرار گیرد.

آسمان تهران برفی و بارانی است

ضیائیان در باره وضعیت آب وهوای تهران هم گفت: آسمان تهران ابری همراه با مه صبحگاهی و بارش برف و باران و به‌تدریج وزش باد  خواهد بود. در دو روز آینده در تهران بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود. 

او با بیان اینکه امروز بیشترین و کمترین دمای پایتخت ۱۱و ۵ درجه خواهد بود گفت:  اهواز با دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با  دمای ۵ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان ها خواهد بود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: بارش برف و باران کولاک برف صراط استان های خوزستان چهارمحال و بختیاری بارش برف و باران باران در استان آذربایجان غربی پیش بینی می شود آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۸۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، مسعود حقیقت ‌اظهار کرد: این ‌سامانه جدید برای چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در استان به ویژه نیمه جنوبی و مناطق غربی در شهرستان های مُهر، لامرد،‌ لارستان،‌ گراش، اوز، قیرو کارزین، خنج، جهرم، فسا،‌استهبان،‌نی ریز،‌ فیروز آباد،‌ فراشبند،‌نور آباد ممسنی ، رستم و کازرون پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین این سامانه برای پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در همه مناطق استان به ویژه نیمه جنوبی ٰ‌مناطق غربی، مرکزی و شیراز فعال است و برای جمعه ۱۴ اردیبهشت هم در استان به ویژه نیمه غربی و مناطق مرکزی پیش بینی شده است.

احتمال آبگرفتگی معابر،‌جاری شدن روان آب,،طغیان رودخانه ها

مدیر کل هواشناسی بیان کرد: اثر مخاطره همچون آبگرفتگی معابر،‌ جاری شدن روان آب و سیلاب،‌ طغیان رودخانه ها، لغزندگی جاده ها برخورد صاعقه و سقوط اشیای بدون مهار از ارتفاعات وجود دارد.

حقیقت گفت: عدم تردد و ماندگاری در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، اجتناب از چرای دام و تردد عشایردر حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع، احتیاط در سفرهای برون شهری، لایروبی کانال ها و آبراهها، پرهیز از فعالیت کوهنوردی و کار در ارتفاعات توصیه می شود.

پیشتر هواشناسی فارس نهم اردیبهشت ماه بااعلام اطلاعیه سطح زرد نسبت به فعالیت سامانه بارش های رگباری و بهاری به صورت پراکنده همراه با رعد و برق،‌ وزش باد موقتی و احتمال تگرگ از بعد از ظهر دوشنبه دهم اردبیهشت ماه تا اواخر وقت سه شنبه، یازدهم همین ماه در مناطق شمال غرب،‌ غرب، مرکز استان و شیرازهشدار داده بود.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارش سنگین باران در برخی استان‌ها تا خرداد
  • بارش شدید باران در ایلام آغاز شد
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی / احتمال رخداد تگرگ در کرمان
  • پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی
  • پیش بینی وضعیت هوای استان مرکزی
  • هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد
  • هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها
  • باران میهمان ارتفاعات جنوبی کرمان می‌شود
  • پیش‌بینی بارش رگبار پراکنده باران در آذربایجان‌ شرقی
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور