Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین مرحله کمک مالی کمیته بین المللی صلیب سرخ به مبلغ ۲۵۰ هزار فرانک سوئیس به جمعیت هلال احمر ایران برای تهیه و تامین تجهیزات اکسیژن درمانی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ تخصیص می‌یابد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر به نقل از نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران، جمعیت هلال احمر ایران و نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: مبلغ ۲۵۰ هزار فرانک اهدایی کمیته بین المللی صلیب سرخ به یکی از برنامه‌های در حال اجرای جمعیت هلال احمر ایران برای تهیه تجهیزات خانگی اکسیژن بیماران مبتلا به کووید-۱۹ تخصیص خواهد یافت تا امکان ادامه درمان در منزل برای این بیماران فراهم شود؛ بنابراین گزارش این کار بطور نسبی از فشار بر بیمارستان‌ها و کارکنان بخش درمان که با موج مداوم و سنگین بستری بیماران مبتلا به کووید-۱۹ مواجه‌اند، می‌کاهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این حمایت، با موجب کاهش حضور بیماران به بیمارستان‌ها شده و امکان بستری بیماران جدید با شرایط وخیم را فراهم می‌کند.

باربارا ریتزولی، رئیس نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران در خصوص این کمک می‌گوید: «کارکنان و داوطلبان جمعیت هلال احمر ایران از آغاز شیوع این بیماری در فوریه سال گذشته در خط مقدم مبارزه با کووید-۱۹ بوده اند. این کمک از طرف کمیته بین‌المللی صلیب سرخ حرکتی کوچک و متواضعانه برای تقدیر و حمایت از جمعیت هلال احمر ایران است و ما امیدواریم بتواند در تلاش‌های بشردوستانه‌ای جمعیت در کمک به بیماران مفید باشد.»

در آوریل ۲۰۲۰ نیز کمیته بین المللی صلیب سرخ مبلغ ۵۰۰ هزار فرانک سوئیس را برای تامین تجهیزات حفاظت شخصی برای بیماران خاص و همچنین اقلام غذایی برای اقشار آسیب پذیر به جمعیت هلال احمر ایران اهداء کرده بود.

منصوره باقری، معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر درباره همکاری مشترک با کمیته بین المللی صلیب سرخ می‌گوید: «کمیته بین‌المللی صلیب سرخ شریک کاری ارزشمند جمعیت هلال احمر در ایران است و ما شراکت قوی و گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف با این سازمان شکل داده‌ایم. ما از حمایت آن‌ها از مبارزه با بیماری کووید-۱۹ در ایران تقدیر می‌کنیم و امیدواریم این همکاری ادامه داشته باشد.»

در دو ماه گذشته، کمیته بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر ایران به عنوان شرکای نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر و به منظور واکنش به شیوع همه‌گیری کووید-۱۹، در زمینه توزیع تجهیزات محافظت شخصی، مواد ضد عفونی کننده دست و بروشور‌های آموزشی درباره بیماری کووید-۱۹ برای مهاجران افغانستانی در مرز دوغارون و استان سیستان و بلوچستان و همینطور برای مرزنشینان در ۵ استان غربی کشور، همکاری‌های خود را گسترش داده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صلیب سرخ هلال احمر کمیته بین الملل اکسیژن خانگی کمیته بین المللی صلیب سرخ جمعیت هلال احمر ایران کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۸۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با شتر ۸ مصدوم برجای گذاشت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: بر اساس اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان، در کیلومتر ۹۰ جاده طبس_خوربیابانک یک تصادف زنجیروار رخ داد.

کاوسی افزود: در این حادثه یک دستگاه تریلی با یک خودرو تیبا و یک نفر شتر برخورد کرده و هشت نفر مصدوم شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: عوامل امدادی هلال احمر در این حادثه به مدت ۳۰ دقیقه با استفاده از ست هیدرولیک نجات موفق به رهاسازی یک مصدوم شدند.

کاوسی افزود: این حادثه جان‌باخته نداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی پیدا شد
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان آبگرفتگی گلستان به ۱۹۶ نفر رسید
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • روزهای هفته هلال احمر نامگذاری شد
  • برخورد با شتر ۸ مصدوم برجای گذاشت