Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه ترکیه درباره بازرسی از کشتی تجاری این کشور در مسیر لیبی از سوی ناوچه متعلق به عملیات اتحادیه اروپا در دریای مدیترانه شرقی(آیرینی) با دبیرکل ناتو تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی صباح، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در این گفتگوی تلفنی با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت، این رفتار در قبال کشتی تجاری ترکیه "غیرقابل قبول" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۲ نوامبر سال جاری میلادی، یک ناوچه آلمانی در عملیات "ایرینی" تحت امر اتحادیه اروپا در دریای مدیترانه جلوی کشتی تجاری ترکیه را که حامل غذا و سایر تجهیزات برای لیبی بود، گرفت و آن را مورد بازرسی قرار داد.

این اقدام به شدت از سوی دولت ترکیه مورد انتقاد قرار گرفت و آنکارا اعلام کرد، چنین بازرسی‌هایی در آب‌های بین المللی نیاز به تایید از سوی کشوری دارد که پرچم آن بر روی کشتی است.

وزیر خارجه ترکیه و دبیرکل ناتو همچنین به بررسی مساله قره باغ، لیبی و افغانستان نیز پرداختند.

اوایل روز پنجشنبه، استولتنبرگ تماسی تلفنی با نیکوس دندیاس، وزیر خارجه یونان داشت و  بر اساس بیانیه وزارت خارجه یونان، دو طرف به بررسی تحولات در دریای مدیترانه شرقی پیش از نشست وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو پرداختند.

ترکیه و یونان بر سر مسائل متعداد در سال های گذشته اختلاف نظر دارند اما عدم توافق‌های کنونی بیشتر بر سر حقوق اکتشاف گاز در دریای مدیترانه شرقی باعث شده تا تنش‌ها بین دو کشور بیشتر از گذشته شود.

یونان به دنبال متوقف کردن اکتشاف ترکیه در منطقه است اما آنکارا می‌گوید که این حقش است که در این آب‌ها دست به جستجوی منابع معدنی بزند.

آتن نیز تلاش کرده تا قلمروی دریایی ترکیه را محدود کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تركيه يونان ناتو دریای مدیترانه وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۹۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند

سید عبدالملک الحوثی اظهار داشت: در بخش پایانی سخنان خود به عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که به سمت بندر ایلات (ام الرشراش) حرکت می‌کنند پرداخت و گفت که در ۲۰۲ روز گذشته ۱۰۲ کشتی مورد هدف قرار گرفته‌اند.

به گزارش فارس، وی افزود: «تا زمان ادامه جنگ و محاصره در غزه این حملات نیز ادامه خواهد یافت؛ عملیات‌های نظامی ما ادامه می‌یابد و تلاش می‌کنیم تا اقیانوس هند این عملیات‌ها را گسترش دهیم».

او همچنین گفت که در پی عملیات یمنی‌ها عبور کشتی‌های آمریکایی از دریای سرخ به میزان ۸۰ درصد کاهش یافته است و در این میان هزینه بیمه کشتی‌های آمریکایی که بخواهند از دریای سرخ بگذرند در مواقعی حتی تا ۵۰ میلیون دلار نیز افزایش یافته است.

الحوثی تأکید کرد که بندر ایلات به شکل کامل تعطیل شده و اسرائیل در واردات کالا در تنگنای شدیدی قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند
  • برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند (عکس)
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • انتقاد اولیانوف از سخنان دبیرکل ناتو درباره همسایگی با روسیه
  • دبیر کل ناتو: برنامه‌ای برای استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان نداریم
  • برگزاری اجلاس ACD فضای ملتهب رسانه‌ای علیه اصفهان را خنثی می‌کند
  • نقره داغ تیم داوری کشتی جنجالی در باکو؛ چی چی اوغلو از المپیک محروم شد
  • نقره‌داغ تیم داوری مبارزه جنجالی کشتی در باکو/ چی چی اوغلو از المپیک محروم شد
  • پاسخ جالب چالهان‌اوغلو به میلانی‌ها پس از قهرمانی اینتر+ عکس