Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مهدی کریمی کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: : با آغاز فعالیت سامانه بارشی در استان از روز پنجشنبه نقاط جنوبی و پس از آن نقاط مرکزی و شمالی استان نیز شاهد بارش برف بود.

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی ادامه داد:با بیان اینکه شهرستان ارومیه شاهد بارش ۱۷ میلی‌متر بارش برف بود، اضافه کرد: این سامانه به صورت موقت روز شنبه غیرفعال می‌شود، ولی از روز یکشنبه مجدد بارش‌ها آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی بیان کرد: مه گرفتگی در اغلب مناطق به ویژه در جنوب و مرکز استان تا اواخر وقت امروز، جمعه پیش بینی می‌شود و لازم است تا اقدام لازم در خصوص آبگرفتگی معابر شهری و سیلاب به کار گرفته شود.

او اضافه کرد: اجتناب از سفر‌های غیر ضروری و خودداری از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه ها، آماده باش راهداری‌ها برای آماده سازی تجهیزات برف زدایی، برف روبی و رعایت نکات ایمنی در رانندگی و تجهیز وسایل نقلیه به امکانات زمستانی یک ضرورت برای روز‌های پیش رو است.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بارش‌ها به تدریج از امروز شمال آذربایجان‌غربی را در بر می‌گیرد.

او با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان چالدران با دمای منفی هفت درجه سانتی‌گراد سردترین شهر استان بود، ادامه داد: دمای مرکز استان ارومیه نیز در این مدت بین ۲ درجه زیر صفر و چهار درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بوده است.

انتهای پیام/ ن م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارش برف ورود سامانه بارشی هواشناسی آذربایجان غربی آذربایجان غربی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۹۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خورو بیابانک رکوردار بارندگی‌های استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس مرکز پیش‌بینی و مُخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: در این مدت همچنین اردستان با ۲۹ میلی متر، زواره ۲۷.۹ دهم میلی متر، مهاباد ۲۵ میلی متر، دهاقان با ۲۲، بادرود و خوانسار با ۲۱، اردستان و گلپایگان با ۲۰، چادگان با ۱۸، کاشان و مهاباد با ۱۴، شهرضا با ۱۸.۲ دهم میلی متر، نطنز با ۱۶ و فریدونشهر با ۱۱ میلی‌متر، پادنای علیا با ۱۲ و مبارکه با ۱۰.۳ دهم میلی متر بیشترین میزان بارندگی استان اصفهان را در این مدت داشته اند.
لیلا امینی، میزان بارش باران را در شهر اصفهان ۵ میلی متر دانست و افزود: در پی بارندگی‌ها چند مورد وقوع سیل در راه‌های اصلی خور و بیابانک، زواره، خوانسار، نایین، اردستان و مناطق شرقی و شمالی استان گزارش شده است.
وی همچنین با اعلام صدور هشدار سطح نارنجی در استان گفت: نحوه فعالیت این سامانه امروز به صورت ابرناکی گاهی، مه آلود، گاهی وزش تند باد لحظه ای، بارش باران، رگبار بهاری و احتمال رعد و برق و در مناطق مستعد احتمال تگرگ وتنش دمایی پیش بینی می‌شود.
لیلا امینی اوج فعالیت این سامانه را تا بعدازظهر و در مناطق شمال و شرق و تاحدودی جنوب استان دانست و افزود: با خروج تدریجی این سامانه از استان دمای هوا کاهش می‌یابد.
وی پیش بینی کرد: سامانه بارش‌جدیدی از هفته آینده وارد استان خواهد شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اردوی سه روزه تیم منتخب کشتی نونهالان آذربایجان غربی در پیرانشهر
  • بهاران پربارش فارس
  • بهار پربارش امسال با افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • ۱۷ قبضه اسلحه‌کمری در پیرانشهر کشف شد
  • کشف ۱۷ قبضه کلت کمری در پیرانشهر
  • کشف ۱۷ قبضه کُلت کمری در پیرانشهر
  • سامانه بارش‌زا بهاری در راه اصفهان / هوا ۳ تا ۵ درجه سردتر می‌شود
  • خورو بیابانک رکوردار بارندگی‌های استان اصفهان
  • مصدومیت سه تن در تصادف محور نقده - پیرانشهر