Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، فرایند تصویب قانون حفاظت از اطلاعات شخصی در چین از اواسط اکتبر آغاز و در همین راستا پیش نویس آن برای بررسی عمومی منتشر شده است.

این قانون پس از تصویب تأثیراتی گسترده بر حفاظت از اطلاعات شخصی افراد و کسب و کارها در فضای سایبری دارد. همچنین شرکت‌های فناوری نیز باید خود را با آن همخوان کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیش نویس روی وجوه کلیدی حفاظت از اطلاعات شخصی افراد تمرکز می‌کند و ملزومات سختگیرانه‌تری را برای پردازش اطلاعات کاربران و انتقال داده‌های حساس به خارج از مرزهای چین در نظر گرفته است.

همچنین پیش نویس این قانون برای محافظت کامل از اطلاعات شخصی افراد داخل چین در خارج از مرزهای کشور نیز تأثیرگذار است. طبق قانون مذکور افراد خاطی با جریمه ای تاسقف ۵۰ میلیون یوان یا ۵ درصد درآمد سال قبل خود روبرو خواهند شد.

محافظت کودکان در فضای آنلاین

در کنار آنچه گفته شد، در ۱۷ اکتبر ۲۰۲۰، قانون حمایت از کودکان زیر سن قانونی اصلاح شد تا مقررات مربوط به حفاظت از کودکان در فضای اینترنت به آن اضافه شود.

قانون اصلاح شده، محصولات یا خدمات آنلاین اعتیادآور را منع می‌کند. این امر ارائه دهندگان خدمات آنلاین (مانند ارائه دهندگان بازی آنلاین و پخش زنده آنلاین) را ملزم می‌کند توابعی مانند مدیریت زمان را در نظر بگیرند و محدودیت‌هایی برای استفاده کودکان از محصولاتشان در نظر بگیرند.

در کل قوانین اصلاح شده تهیه کنندگان سرویس‌های آنلاین را ملزم می‌کند تا در صورت نقض قوانین کودکان، آن را گزارش دهند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: چین کودکان حاکمیت سایبری امنیت اطلاعات حفاظت از اطلاعات اطلاعات شخصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۰۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند

ایسنا/خوزستان دادستان عمومی و انقلاب حمیدیه گفت: به منظور صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی، با کشاورزانی که اقدام به سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی خود کنند، طبق قانون برخورد می‌شود.

رضا علی‌نسب گفت: همه ساله پس از پایان فصل برداشت محصول از مزارع گندم، برخی افراد به‌رغم هشدارها و اطلاع‌رسانی اداره‌ حفاظت محیط زیست، پسماند به جامانده از دروی محصول را آتش می‌زنند و موجب آلودگی شدید هوا می‌شوند که این امر خطرات زیادی برای مردم به ویژه کودکان و بیماران قلبی و ریوی به همراه دارد و امکان سرایت آتش به جنگل و زمین‌های مجاور نیز وجود دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری کل خوزستان، وی افزود: ماموران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان حمیدیه نیز حسب وظیفه در صورت مشاهده این موارد و پس از تشکیل پرونده، عامل آتش‌سوزی را به مراجع قضایی معرفی می‌کنند.

علی‌نسب تاکید کرد: آتش زدن کاه و کلش پس از برداشت گندم و جو طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ و ماده ۲۰ قانون هوای پاک مصوب ۱۳۷۶ و ماده ۴۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، ممنوع بوده و جرم تلقی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • سفربه تهران قدیم؛ اولین مجری برنامه‌های مهران مدیری سکته کرد (+عکس)
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • اجرای طرح ایستگاه قانون در استان همدان
  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید