Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط  عمومی ارتش به نقل از عمومی وزارت دفاع، تجلیل و تقدیر از دلاورمردان و دریادلان سرافراز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و پاسداشت یاد و خاطره شهدای قهرمان این نیرو، چه مناسبت و چه روزی بهتر و شایسته‌تر از سالروز حماسه ماندگار و سترگ ناو موشک انداز پیکان در هفتم آذرماه ۱۳۵۹ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روزی که به عنوان مروارید درخشان در افتخارات این نیرو و نقطه عطف در کارنامه آن تبدیل شد و همان طور که امام راحل (ره) فرمودند: "نیروی دریایی هم برای نیروهای مسلح و هم برای کشور مایه آبرو و عزت بوده و یاد شهدای این نیرو ازجمله شهدای فداکار ناوچه پیکان همواره در تاریخ این کشور ماندگار خواهد بود".
اکنون با گذشت بیش از 40  سال از این عملیات افتخار آفرین ، آوازه اقتدار بازدارندگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ویژه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران‌ در اقصی‌نقاط عالم طنین‌انداز شده ‌و دوست و دشمن بر این حقیقت انکارناپذیر اذعان دارند که قدرت بازدارندگی و دفاع دریایی کشورمان به‌عنوان نقطه اعتماد و اطمینان بخش ملت ایران، لنگرگاه ثبات و امنیت پایدار در منطقه راهبردی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان است.
 بی‌شک این سیادت  بی نظیر دریایی که اکنون در آب‌های فرامرزی و بین‌المللی جلوه‌گری و صیانت از منافع راهبردی نظام و ملت ایران در جغرافیایی دوردست را یادآوری می‌کند، مرهون روحیه جهادی و عزم و اراده انقلابی آحاد فرماندهان، مدیران و رزمندگان  ولایت‌مدار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و متخصصان متعهد و توانمند صنعت دفاعی است که با تولید جدیدترین دستاوردهای دفاعی‌ ، دشمنان و بدخواهان میهن اسلامی را بیمناک کرده و اطمینان دارند در صورت هرگونه خطا، مقهور پاسخ سخت، ویران‌گر و پشیمان‌کننده نیروی دریایی راهبردی ارتش خواهند شد.
نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از دفاع مقدس، با سرعت کم‌نظیر، فرایند روزآمد سازی و دست‌یابی به قابلیت‌ها و آمادگی‌های همه جانبه برای مواجهه ی موفق با مقتضیات و الزامات فراروی را سپری و در تعامل همه جانبه، مؤثر و مستمر توام با اخلاص و برادری با نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تولید قدرت بومی در حوزه امنیت‌افزایی برای آب‌های منطقه ای و فراسرزمینی را به "واقعیت" تبدیل کرده است .
بی‌تردید حماسه‌آفرینان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با تبعیت از رهنمودها و فرامین گهربار مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی)، همچون گـذشته از مـیهن اسلامی و سـواحل نیلگون خلیج همیشه فارس صیانت کـرده و با تکیه بر مکتب سرخ عاشورا  در راه عزت، کرامت و پایداری این سرزمین الهی مجاهدت خواهند کرد.
متخصصان و دانشمندان متعهد صنعت دفاعی ضمن تبریک فرارسیدن ۷ آذر روز نیروی دریایی به تمامی دریادلان بیدار و دریاییان رزم آشنای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت یاد، خاطره و آرمان‌های تاریخ‌ساز شهدای همیشه‌جاوید به ویژه شهدای اخیر نیروی دریایی ارتش اعلام می‌دارند: با تمام توان در جهت تجهیز این نیروی راهبردی از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نکرده و به امید الهی و با رهنمودهای حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) و توانمندی های متخصصان جوان در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به امکانات روز دنیا  در جهت اجرای ماموریت های خطیر شان، مجهز  و از آن پشتیبانی خواهند نمود.

216216

کد خبر 1460143

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: وزارت دفاع نیروی دریایی ارتش نیروی دریایی سپاه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۰۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"

در متن این پیام آمده است

به نام خدا

"اولین باری که دخالت نظامی در این مناطق انجام گرفت، سال ۱۳۵۹ بود که نیرو‌های آمریکایی به فرمان رئیس‌جمهور دموکرات، به قصد این‌که خود را به تهران برسانند، به طبس حمله نظامی کردند. البته از همان نیمه راه، جسد‌های سیاه شده و جزغاله شده شان برگشت! عجیب است! کشور عزیز و ملت بزرگ و منطقه تاریخی ما، آزمایشگاه چه تجربه‌های بزرگی است". رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)

صحرای طبس در نیمه شب پنجم اردیبهشت ۱۳۵۹ شاهد یکی از وقایع بی نظیر در تاریخ مقاومت ملت‌های ستمدیده در برابر قلدری‌ها و زیاده خواهی‌های آمریکا بود؛ در این روز، حمله نظامی و دخالت آشکار آمریکا در امور داخلی ایران که با صرف هزینه‌های هنگفت طراحی شده بود، با امداد‌های غیبی خداوند در صحرای طبس به شکست انجامید و با هویدا شدن ماهیت سلطه گر و جنایت پیشه آمریکا، ضربه مهلکی به جایگاه و اقتدار سردمداران آمریکایی و رئیس جمهوری وقت آمریکا وارد شد.

این حادثه بزرگ که در متن آن دست یاری خداوند متعال و امداد‌های الهی برای حفظ انقلاب اسلامی و ملت ایران آشکار است، بیش از هر موضوعی بر مقوله پیمان‌شکنی، بی اعتمادی و خوی تجاوزگری هیأت حاکمه آمریکا تأکید داشته و لزوم هوشمندی نسبت به مکر و حیله شیطان بزرگ و طاغوت زمان را متذکر می‌شود.

گرامیداشت و یادآوری ماجرای رسوایی استکبار در میدان‌های مصاف با ملت حماسه‌ساز ایران اسلامی از همان بدو پیروزی انقلاب تا این اواخر در ماجرای همراهی با اسرائیل غاصب، ضرورتی انکارناپذیر برای شناساندن چهره واقعی معاندانی است که در طول تاریخ، همواره برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، از هیچ تلاشی فروگذار نکرده اند، اما به لطف حضرت باریتعالی و با اتحاد و همبستگی مردم همیشه در صحنه، هماره تجربه‌ای جز شکست عاید شان نشده است.

اینجانب ضمن گرامیداشت سالروز شکست مفتضحانه هیمنه استکبار جهانی در صحرای طبس و همچنین یاد و خاطره سردار رشید اسلام "شهید محمد منتظر قائم"، موفقیت همگان را در نِیل به آرمان‌های بلند امام راحل عظیم الشأن (قدس الله نفسه الزکیه) در پرتو منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی (حفظه الله)، از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

جواد قناعت

استاندار خراسان جنوبی

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • فرمانده کل ارتش میهمان کهگیلویه و بویراحمدی‌ها
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"