Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، با توجه به پیش بینی هایی که هواشناسی استان زنجان داشت، این استان در وضعیت جوی نارنجی قرار گرفت و قبل از قرار گرفتن در این وضعیت جلسه اضطراری مدیریت بحران به ریاست استاندار تشکیل شد و آمادگی ها برای مقابله با هر گونه حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی از سوی دستگاه های ذیر ربط اعلام شد.
سالانه بلایای طبیعی در کشور باعث جان باختن تعدادی از هموطنان در مراکز شهری و روستایی می‌شود که این مساله ضرورت مقابله جدی با این حوادث و مهار بلایای طبیعی را متذکر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قرار گرفتن در وضعیت نارنجی هشدار سیل و آبگرفتی معابر و مسیل ها را برای مناطق روستایی و شهری گوشزد می کند که با مدیریت بحران، آمادگی لازم و آموزش‌های عمومی می‌تواند با بلایای طبیعی و چالش‌های پیش روی آن مقابله کند.
 خوشبختانه  این بار هیچ‌ خسارت جانی و مالی ناشی از بارش سنگین برف در استان زنجان متوجه کسی نشد که علت این مهم مدیریت درست و تلاش چشم های بیدار امدادگران هلال احمر، راهداران و پلیس راه بود که شبانه روز در جاده ها و مناطق صعب العبور حضور یافتند تا مسافران با آرامش خاطر به مقصد برسند.


همه ارگان های امدادرسان در جاده های زنجان هستند
مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: با تلاش بی منت همه عوامل در استان هیچ مشکلی در نتیجه بارش سنگین برف نداشتیم.
صفی الله کرامتی تاکید کرد: از روز پنجشنبه که بارش برف و باران استان زنجان را فرا گرفت امدادگران جمعیت هلال احمر در پایگاه های امدادی در حالت آماده باش قرار گرفتند و راهداران در راهدارخانه و پلیس نیز در کنار این عوامل در جاده ها مستقر بود.
وی ادامه داد: همه دست به دست هم دادند و از روز گذشته تا این ساعت از روز در تلاش برای بازگشایی جاده های اصلی و فرعی هستند.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: با این اقدامات انجام شده خوشبختانه اسکانی در راهدارخانه ها برای رانندگان نداشتیم.
کرامتی ادامه داد: بسته بودن برخی از راه های روستایی در مناطق صعب العبور استان زنجان محتمل است.
وی افزود: چنانچه مسیرهای ارتباطی روستایی مسدود شده باشد و اعلام کنند بلافاصله راهداران برای بازگشایی اقدام خواهند کرد.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: در حال حاضر نیز در روستاهای فاقد گاز شهری نفت و دیگر سوخت های مورد نیاز روستائیان تامین و ذخیره شده و در این خصوص نیز مشکلی نداریم.


استقرار ۵۰ اکیپ راهداری در جاده های زنجان 
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت:بیش از ۹۰ درصد از جاده های استان از روز گذشته تاکنون بازگشایی، نمک پاشی و برف روبی شده است.
عبدالحسین علی اکبری افزود: بارش سنگین برف را در آزاد راه زنجان - تبریز و جاده ترانزیت زنجان - میانه شاهد بودیم.
وی تاکید کرد: در زمان حاضر بیشتر جاده ها و مسیرهای صعب العبور استان زنجان پوشیده از مه غلیظ است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ اکیپ راهداری در جاده های استان مستقر هستند، خاطرنشان کرد: این اکیپ ها در ۳۲ راهدارخانه و پایگاه امداد و نجات با ۵۵۷ نیرو و ۲۵۴ دستگاه خودروی سبک و سنگین شبانه روزی فعالیت دارند.
علی اکبری اظهارداشت: با توجه به محدودیت های کرونایی تردد خودروهای شخصی در جاده های استان بسیار کاهش یافته و فقط خودروهای سنگین حامل مواد سوختی، اتوبوس های مسافربری و موادغذایی در تردد هستند.
وی تاکید کرد: این رانندگان خودروهای خود را مجهز به تجهیزات زمستانی، زنجیر چرخ و چراغ های مه شکن کرده، بدون این تجهیزات اقدام به تردد نکنند. 
علی اکبری اضافه کرد: رانندگان و مسافران می توانند برای اطلاع از وضعیت جاده های دیگر استان های کشور از طریق سامانه ۱۴۱ ونرم افزار موبایلی ۱۴۱  مطلع شوند.
به گفته وی،  ۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: علاوه بر این ۲۰ دوربین ثبت تخلف در آزادراه های زنجان - قزوین و زنجان - تبریز وجود دارد که در ۲۴ ساعت از شبانه روز هکه تخلفات رانندگی را ثبت می کند.
وی متذکر شد: رانندگانی که قصد تردد دارند برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.
علی اکبری یادآوری کرد: مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به ۲۰ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.


بارش دوباره برف و باران در راه است
کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: بارش برف و باران مجدد از بعدازظهر فردا/ شنبه/ آغاز می شود و تا دوشنبه هفته جاری ادامه خواهد یافت.
حسین سلطانی با بیان اینکه از بعدازظهر امروز تا ظهر فردا شاهد کاهش  فعالیت سامانه بارشی در استان خواهیم بود.
وی تاکید کرد: هشتم آذر زنجانی ها روز مه آلودی را خواهند دارشت.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: دمای هوا از امشب تا فردا چهار تا ۶ درجه کاهش می یابد و یخبندان در این استان حاکم می شود.
سلطانی ادامه داد: با فعالیت سامانه بارشی در استان زنجان ۲۹ میلی متر و آببر نیز ۲۷ میلیمتر بارش ثبت شد.
به گفته وی، طی ۲۴ ساعت گذشته گیلوان با ۹ درجه بالای صفر و خیرآباد با یک درجه زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین مناطق استان زنجان بود.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان، دمای شهر زنجان نیز مابین منفی یک تا سه درجه در نوسان بوده است.

برچسب‌ها مدیریت بحران بارش برف زنجان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدیریت بحران بارش برف زنجان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجان مدیریت بحران بارش برف زنجان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجان اخبار کنکور هواشناسی استان زنجان کل راهداری و حمل استان زنجان گفت بلایای طبیعی مدیریت بحران جاده ها علی اکبری اداره کل مدیر کل جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۰۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف در جاده اردبیل _ سرچم / ۲ فوتی و ۸ مصدوم

آفتاب‌‌نیوز :

حمید قویدل روز یکشنبه اظهار کرد: صبح امروز در پی وقوع یک فقره تصادف، امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان کوثر به محل حادثه در ۱۴ کیلومتری محور خلخال - سرچم اعزام شدند.

به گزارش هلال احمر اردبیل، وی اظهار کرد: در این حادثه بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو دنا با یک دستگاه پراید، ۲ نفر جان باخته و هشت نفر مصدوم شده بودند که به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی با اشاره به اینکه نجاتگران هلال احمر ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات به هموطنان هستند، بیان کرد: سامانه پاسخگویی به حوادث ۱۱۲ همواره آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.

استان اردبیل ۵۰ هزار امدادگر آموزش‌دیده برای بکارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • راننده امانتدار زنجانی کیف پر از پول و سکه را به صاحبش برگرداند
  • ۴ سالن ورزش دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • چهار سالن ورزشی دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • زنجانی‌ها منتظر بارش تگرگ باشند
  • لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • تصادف در جاده اردبیل _ سرچم / ۲ فوتی و ۸ مصدوم
  • دریافتی ماهانه ایتام زنجانی به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید
  • امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم
  • تصادف در جاده های زنجان ۲ فوتی بر جای گذاشت