Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رییس جمهور اظهار داشت: دشمن در این جنگ سه ساله اقتصادی با همه توان روبروی ملت ایران قرار گرفت اما شکست مفتضحانه خورد و سرنگون شد و چند هفته دیگر نیز به زباله دان تاریخ ریخته می شود.
به گزارش خبرگزاری آریا ، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از 3 طرح ملی وزارت نفت در استان‌های چهارمحال و بختیاری، خوزستان و بوشهر گفت: هیچ کشوری در منطقه دارای چنین قدرتی نیست که بتواند در جنگ 3 ساله اقتصادی بایستد و پیروز شود و این نشان دهنده عظمت و قدرت و تاب‌آوری ملت ایران است که در سایه خوداتکایی مردم، درون‌زایی و موقعیت ویژه ژئوپلتیک ایران حاصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس جمهور تصریح کرد: هیچ فرد و قدرتی در دنیا نمی‌تواند ایران را با داشتن جایگاه جغرافیایی عظیمی که دارد، نه برای منطقه و نه برای جهان حذف کند. خیلی‌ها آمدند ایران را از بین ببرند و نتوانستند حالا اینها آخری‌هایشان هستند که مدعی بودند و شکست خوردند.
دکتر روحانی با تاکید بر اینکه "ایران آباد و پیشرفته تنها برای مردم ایران نیست بلکه برای منطقه و جهان هم هست"، گفت: ایران بخاطر قابلیت‌های بسیار بزرگی که دارد می‌تواند نیازمندی‌های منطقه و حتی جهان را در برخی از موارد ارزان‌تر و راحت‌تر تأمین کند.
رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به افتتاح 3 طرح مهم ملی در حوزه وزارت نفت در سه استان کشور، به ارزش 30 هزار میلیارد تومان، گفت: افتتاح‌های امروز بار دیگر نشان داد که اقتصاد ایران بزرگ و مقاوم است و در سایه خوداتکایی و درون‌زایی این موفقیت‌ها به دست آمده و مردم ایران مسیر درست خود را ادامه خواهد داد.
دکتر روحانی در ادامه سخنان خود با اشاره به شعار جهش تولید و الزامات تحقق این شعار، گفت: اگر می‌خواهیم در بخش‌های مختلف از جمله صنعت، دارای جهش و شتاب مناسب باشیم، نیازمند ارکان آن هستیم.
رئیس جمهور سرمایه اعم از داخلی و خارجی، مواد اولیه، تکنولوژی داخلی و خارجی و همچنین بازار داخلی و بین‌المللی را از ارکان مهم و اصلی دستیابی به جهش تولید در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت عنوان کرد.
دکتر روحانی افزود: سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی می‌تواند در کنار هم به تحولات بسیار بزرگی در بخش صنعت و سایر امور منجر شود. مواد اولیه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که خوشبختانه مواد اولیه در صنعت نفت و پتروشیمی و بسیاری از زیرساخت های بزرگ کشور را در اختیار داریم.
رئیس جمهور با بیان اینکه اگر تکنولوژی نباشد، صنعت و تولید محصولات با هزینه بالایی همراه خواهد بود، گفت: خوشبختانه در تکنولوژی داخلی پیشرفت‌های خوبی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داشته‌ایم و در زمینه تکنولوژی خارجی نیز دشمنان ما بویژه آمریکایی‌ها نتوانستند مانع از ورود تکنولوژی خارجی ما شوند.
دکتر روحانی در تشریح اهمیت بازار اعم از بازار داخلی و بین‌المللی در تحقق جهش تولید، گفت:‌ برای فروش محصولات و تولیدات خود نباید نگاه‌مان فقط به بازار داخلی باشد.باید بازارهای متنوع جهان با میلیاردها جمعیت را ببینیم و اینجاست که تعامل سازنده اهمیت می‌یابد.
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه تعامل سازنده با جهان در کنار قدرت ملی مفید است، اظهار داشت: بحمدالله 4 اصل مهم تحقق جهش تولید امروز در کشور ما وجود دارد و ملت ما در مسیر درستی قرار گرفته است.
دکتر روحانی در ادامه با بیان اینکه نمی‌توان از افکار عمومی ملت فاصله گرفت، گفت: خوشبختانه همه حرکت‌های ساختاری ما در کشور بر مبنای مردم‌سالاری و رأی و انتخاب مردم است و مردم‌سالاری بسیار مهم است. برای اینکه افکار را در مسیر درست قرار می‌دهد.
رئیس جمهور با بیان اینکه این افکار درست است که می‌تواند جوانان و اقشار مختلف مردم را جذب کند، گفت: از سال 57 به سمت مردم‌سالاری حرکت کردیم و امام راحل بنیانگذار انقلاب بعد از گذشت 47 روز از پیروزی انقلاب مسیر مردم‌سالاری را با صندوق رأی معرفی کرد و امروز بحمدالله جامعه ما در یک حرکت بسیار خوب و امیدوارانه نسبت به آینده حرکت می‌کند.
دکتر روحانی همچنین با تأکید بر اینکه همه باید به فکر آینده کشور و رفاه ملت باشند، گفت: بداخلاقی و بددهنی را رها کنیم که هیچ خاصیتی ندارد. البته بددهنی‌ها و بداخلاقی‌ها در اراده ما خللی ایجاد نمی‌کند و افتخار ما ادب، مکارم اخلاق و احترام به یکدیگر است.
رئیس جمهور افزود: نمی‌گوییم کسی انتقاد نکند و انتقاد را مفید می‌دانیم، اما انتقاد غیراز بددهنی، فحاشی و بی‌تربیتی است. ملت ما فحاشی را برنمی‌تابد و همه ما باید برای خدمت به مردم و سرافرازی ایران تلاش کنیم.
دکتر روحانی با بیان اینکه افتتاح طرح‌های مهم امروز به جهان نشان داد که ملت و جوانان ما و متخصصان و مهندسان ما همه پای کار هستند، افزود: پنج‌شنبه‌های افتتاح، گواه تاریخ و شهادت ایستادگی ملت ایران است و شهادت می‌دهد در تاریخ که ملت ما در برابر توطئه‌های دشمنان عقب‌نشینی نکرده و نخواهد کرد و مسیر پیشرفت خود را تا پیروزی نهایی ادامه خواهد داد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مردم سالاری دکتر روحانی جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۱۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی جوان به عنوان یک قوه پیشران ظرفیت‌های کشور را شکوفا می کند

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما،  محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه نیرو‌های نخبه، خلاق و کارآفرین سرمایه‌های اصلی کشور هستند اظهار کرد: نقطه تحول اقتصادی کشور و تحقق شعار سال با تکیه بر کارآفرینان و نسل جوان کشور محقق می‌شود.

وی ادامه داد: کشور ما از ظرفیت‌های خدادادی و منابع طبیعی بسیاری برخوردار است، اما مزیت بزرگ‌تر و ارزشمندتر حضور همین نیروی جوان و تحصیل‌کرده است که به عنوان یک قوه پیشران ظرفیت‌های کشور را شکوفا می‌سازد.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: با توجه به تغییر رویکرد اقتصاد جهان به سمت اقتصاد دیجیتال امروزه شاهد هستیم برخی از کارآفرینان و سرمایه داران بزرگ جهان از نسل نوجوان هستند و مقتضیات اقتصاد دیجیتال چنان است که سن و تحصیلات نمی‌شناسد و با بهره گیری از خلاقیت فردی می‌توان به نتایج بزرگ دست یافت.

وی با تاکید بر اهمیت تربیت نیروی کارآفرین، مستعد و خلاق در کشور، افزود: در جلسه‌ای با اتاق بازرگانی بر این مهم تاکید شد که باید هنرستان‌ها در کنار کارخانه‌های بزرگ کشور تأسیس شوند تا دانش‌آموزان ضمن تحصیل، در محیط واقعی و عملی هم آموزش‌های لازم را در کارخانه‌ها و صنایع فراگیرند.

مخبر خطاب به دانش آموزان هنرستانی و کارآفرینان جوان، تاکید کرد: شما می‌توانید نقطه تحول کشور باشید و قطعاً جهش تولید با فعالیت بخش خصوصی و نخبگان محقق می‌شود.

مخبر با اشاره به اقدامات و تلاش‌های دولت برای رفع مشکلات اساسی در کشور در دو سال گذشته ادامه داد: دولت توانست به دستاورد‌های مهم اقتصادی دست یابد و معتقدیم کشور در وضعیتی است که چشم انداز روشنی برای توسعه دارد.

معاون اول رئیس‌جمهور در ابتدای سخنان خود نیز با اشاره به راهبرد‌های منبعث از قرآن و دین مبین اسلام در اندیشه‌های امام راحل و بنیانگذار جمهوری اسلامی، گفت: امروز کشور‌های قدرتمند و نظام سلطه در دنیا نه تنها جرأت مقابله نظامی با ایران را ندارند بلکه حتی از سخن گفتن درباره آن هم عاجز هستند.

مخبر افزود: ایران با پایه گذاری امام خمینی (ره) و رهبری مقام معظم رهبری در تمام مسائل سیاسی، امنیتی و روابط بین الملل می‌درخشد و قدرت‌ها و کشور‌های منطقه و جهان بدون گرفتن نظر جمهوری اسلامی ایران قدرت تصمیم‌گیری در منطقه ما را ندارند.

دیگر خبرها

  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های این کشور
  • سفر خارجی رئیسی بعد از «وعده صادق» نشان از اقتدار کشور است
  • مخبر: اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم است
  • تاکید بر رسمی شدن هرگونه تجارت غیررسمی میان ایران و پاکستان
  • تاکید بر رسمی شدن هر گونه تجارت غیر رسمی میان ایران و پاکستان
  • وزیر کشور: استاندار جدید مازندران در حوزه اقتصاد متخصص است/ نوری: توجه جدی به اقتصاد دریا پایه خواهیم داشت
  • نیروی جوان به عنوان یک قوه پیشران ظرفیت‌های کشور را شکوفا می کند