Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - استاندار آذربایجان شرقی از اقدامات و تلاش‌های مدیران و کارکنان بانک توسعه تعاون در آذربایجان شرقی تقدیر کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، محمدرضا پورمحمدی ظهر امروز در دیدار با رئیس هیئت‌مدیره بانک توسعه تعاون افزود: نسبت مالی مصارف به منابع در استان از سوی بانک توسعه تعاون در قیاس با سایر بانک‌ها بی‌نظیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چراکه این رقم در سایر بانک‌های دولتی زیر 60 درصد و در بانک‌های خصوصی نیز تک‌رقمی است.
وی با اشاره به نام بانک توسعه تعاون اظهار داشت: همان‌طور که از برند این بانک نیز مشخص است؛ بانک توسعه تعاون تأمین‌کننده مالی توسعه است به همین دلیل باید در مسیر توسعه پیشگام باشد.
پورمحمدی محافظه‌کار شدن بانک‌ها را یک آسیب جدی در مسیر فعالیت‌های مالی خواند و افزود: به نظر می‌رسد برخی برخوردهای قضایی و ورود دستگاه‌های نظارتی بانک‌ها را در عمل به تعهداتشان محافظه‌کارتر کرده است که این امر صدمات فراوانی به حمایت از تولید و کارآفرینی می‌زند.
وی به فعالیت پنج هزار واحد تولیدی و صنعتی در استان اشاره کرد و افزود: میزان فعالیت و سرمایه‌گذاری بانک‌ها در استان زیبنده جایگاه و نام آذربایجان شرقی نیست چراکه این منطقه نه‌تنها شامل استان‌های شمال غرب کشور بلکه دریچه بازار 350 میلیون نفری اوراسیا است.
استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: 35 درصد قطعات خودروی کشور در این استان تولید می‌شود؛ آذربایجان شرقی پایتخت تولید شیرینی و شکلات کشور است؛ وجود شهرک‌های صنعتی متعدد به‌ویژه شهرک سرمایه‌گذاری خارجی با 40 درصد سرمایه‌گذار خارجی از دیگر ظرفیت‌های استان است.
پورمحمدی ادامه داد: در کنار حمایت از اشتغال؛ ورود بانک‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها نیز بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است زیرساخت‌های محوری ازجمله راه، راه‌آهن؛ صنایع پایه ازجمله فولاد نیز باید بیشتر موردتوجه قرار گیرد.
وی میزان نرخ بیکاری در آذربایجان شرقی را 9 درصد خواند و اذعان داشت: پایین بودن نرخ بیکاری نه به خاطر اینکه شرایط خوبی در استان ازلحاظ اشتغال وجود دارد بلکه بیشتر به خاطر روحیه سخت‌کوشی مردمان این منطقه است.
پورمحمدی همچنین به میزان صادرات غیرنفتی استان اشاره کرد و افزود: امسال میزان صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 42 درصد افزایش نشان می‌دهد. وی ادامه داد: امسال باوجود شیوع کرونا میزان تعدیل نیروی کار در استان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش‌یافته است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۱۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت‌ های بانک رفاه کارگران از ساخت مسکن کارگری شتاب می‌ گیرد

به گزارش اتاق خبر به نقل از  پایگاه خبری تحلیلی اندیشه قرن،این بانک در راستای ایفای بهینه تکالیف محوله در حوزه مسکن کارگری و با استفاده از ظرفیت‌های نهضت ملی مسکن، اقدامات خود را در این حوزه توسعه می‌دهد.

 

بر اساس این گزارش، اقدامات بانک رفاه کارگران در این حوزه از طریق برگزاری جلسات مشترک با کارفرمایان و مدیران کارخانجات و واحدهای تولیدی در چارچوب طرح مذکور، شتاب گرفته و درخواست‌های واصله به قید فوریت مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

این گزارش می‌افزاید، حداکثر همکاری و مساعدت از سوی این بانک در چارچوب ضوابط ومقررات ابلاغی نهضت ملی مسکن با دستگاه‌های ذیربط درخصوص پذیرش درخواست‌های مرتبط با مسکن کارگران به صورت انفرادی، تعاونی‌های کارگری، کارفرمایان متقاضی بابت جامعه هدف یاد شده و به تبع آن پیمانکاران واجد شرایط حوزه ساخت مسکن کارگری صورت پذیرفته و بر حسن اجرای آن نظارت کافی و مستمر می‌شود.

شایان ذکر است، دکتر سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه طی سخنانی در سی و پنجمین جشنواره ملی تقدیر از کارگران نخبه، گروه‌های کارگری و واحدهای نمونه با قدردانی از آمادگی بانک رفاه کارگران در راستای حمایت از ساخت مسکن کارگری، خاطرنشان ساخت: امیدواریم با نیت خیر و اقدامات ارزشمند بانک رفاه کارگران، شاهد رفع دغدغه مسکن کارگران باشیم.

 

رئیس جمهور تصریح کرد: مدیرعامل این بانک به من نوید دادند که در حوزه مسکن کارگری آماده توسعه اقدامات از طریق افزایش تسهیلات مربوطه هستند. بنده از ایشان تشکر می‌کنم و امیدوارم از این طریق بتوانیم اقدامات موثری داشته باشیم.

 

دیگر خبرها

  • حمایت‌ های بانک رفاه کارگران از ساخت مسکن کارگری شتاب می‌ گیرد
  • لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • (ویدئو) سیل در شبستر آذربایجان شرقی خودرو‌ها را با خود برد
  • تصاویر وحشتناک از سیل عظیم آذربایجان شرقی
  • تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • عضویت ۹۶ هزار نفر در جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان غربی
  • پویش آزادی ۴۰ زندانی با کمک اردبیلی‌های مقیم آذربایجان‌شرقی
  • کشور نیازمند آرایش مدیریتی متناسب با شرایط اقتصادی است
  • همگام با برنامه های تحولی سطح فعالیت ارزی بانک توسعه تعاون ارتقا می یابد
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی