Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:29:41 GMT

اشکی برای آخرین وداع

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۱۳۱۳

اشکی برای آخرین وداع

به گزارش ایرنا، امروز روز وداع با یکی دیگر از مدافعان سلامت ایلام به نام بهروز غلامی بود، جوانی که هنوز از بهار زندگیش چیزی نگذشته بود که دست بی رحم تقدیر خزان عمرش را درهم پیچید.

خودرو فوریت های پزشکی مزین شده بود به تاج گلی و عکس جوانی رعنا، اینبار نه برای رسیدن و انجام ماموریت پزشکی بلکه حامل نعش بی جان عزیزی بود که در تکاپوی ماموریت های پزشکی گرفتار هیولای کرونا شد و پس از چند روز دست و پنجه نرم کردن با مرگ، بالاخره قربانی تقدیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راننده و همکارش که در جلوی خودرو نشسته بودند با چشمانی اشکبار و قبلی مالامال از اندوه و درد مسیر بیمارستان طالقانی تا آرامستان شهر را طی می کردند و نگاه هر رهگذر بر این تصویر تاج گل و گلی پرپر، پر از حسرت و اندوه می شد.

این روزهای سخت که کرونا به صورت ناجوانمردانه ای در حال بلعیدن شمار زیادی از هم وطنان است و روزانه بیش از ۴۵۰نفر جان خود را از دست می دهند این مدافعان سلامت و فوریت های پزشکی هستند که در صف اول و خط مقدم مبارزه با این دیو  هستند.

تلاش و تکاپوی همه پرستاران و پزشکان و پرسنل درمان که شبانه روز نفس به نفس یک انسان لحظه ها را سپری می کنند در قالب کلمه و نوشته و  تصویر نمی گنجند زیرا این مدافعان بی ادعای عرصه پیکار جان خویش را در دست گرفته راهی معرکه جهاد شده اند.

بی گمان وصف تصویر تکاپو و تقاضای یک پرستار و پزشک در حال احیای یک بیمار کرونایی که حتی نزدیکترین شخص به وی، جرات به نزدیک شدن ندارد، بسیار سخت است.

اما این مدافعان و پیشگامان عرصه سلامت جان خویش در طبق اخلاص گذاشته و با تمام وجود در تکاپو و تقلا برای نجات یک انسان هستند.

شاید اگر مجالی بود تا همه خاطرات و دل نوشته های آنها به نگارش درآورد و اعلام کرد به عمق فاجعه و سختی و مشقتی که این افراد هر بار با دیدن تصاویری وحشتناک از مرگ یک انسان تحمل می کنند، پی برد.

مدافعان سلامت حال همان رزمندگان غیرتمند و شجاعی را دارند که دشمن با همه تجهیزاتش آنها را به محاصره درآورده و توانی برای دفاع از جان و مال مردم برایشان باقی نگذاشته است.

امروز همه می ایستیم به احترام مقام شامخ این شهدای بزرگ که در جهادی نابرابر به مصاف دشمن نامرئی رفته اند و جان خویش را برای حفظ جان تک تک ما در طبق اخلاص گذاشته اند.

امروز شهر ایلام شاهد تصویری تلخ از بدرقه یک شهید دیگر بود و تاج گلی مزین به عکس جوانی رعنا از پرسنل درمان که دیدنش اشک را در چشمانت جاری می کرد زیرا که این جوان رعنا نه گاه رفتنش بود بلکه باید کارناوال عروسی اش در شهر می چرخید.

چقدر دلمان برای همان روزهای پر از شادی گذشته تنگ شده است، این روزها دسته گل هایی که از گل فروشی تهیه می شود نه برای عروسی و تبریک است بلکه دسته گلی به نشانه ادای احترام به یک تازه درگذشته.

با امید به اینکه همه دست در دست هم دهیم و با توجه به محدودیت ها و رعایت پروتکل ها دوباره روزهای شاد زندگی و خوشی در کنار هم را تجربه کنیم.

بدانیم که بی توجهی هر کدام از ما جز مرگ و تداوم این روزهای سخت بی‌قراری و بیماری و مرگ و دلتنگی و اشک هیچ چیز را به ارمغان نخواهد آورد.

به گزارش ایرنا، بهروز غلامی از پرسنل فوریت های پزشکی به عنوان سومین مدافع سلامت استان ایلام به علت ابتلا به کرونا به شهادت رسید.

این مدافع سلامت به دلیل ابتلا به کرونا پس از بستری شدن در بیمارستان، شامگاه پنجشنبه به جمع شهدای مدافع سلامت پیوست و جامعه پزشکی استان ایلام، عزیز دیگری را از دست داد.

شهید دکتر افسانه حسنوند عموزاده و شهید دکتر عزالدین رستمیان نیز اولین و دومین شهدای مدافع سلامت در استان ایلام هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا استان ایلام بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استان ایلام بهداشت و سلامت ویروس کرونا استان ایلام بهداشت و سلامت اخبار کنکور مدافع سلامت استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۱۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سال گذشته ۸۲ هزار و ۵۲۴ بیمار خارجی در مشهد ویزیت کرده‌ایم که بابت آنها حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته‌ایم.

داوود خوش‌شکن افزود: بیشترین بیماران را بیمارستان‌های رضوی، چشم‌بینا، امام رضا (ع)، خاتم و قائم ویزیت کرده‌اند. بیماری‌های ارتوپدی و تروما، زنان و زایمان، بیماری‌های چشمی، بیماری‌های قبلی، اورلوژی و جراحی‌های عمومی به ترتیب مورد اولویت گردشگران سلامت در مشهد بوده است.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: البته در مشهد بیماران افغانستانی زیادی داریم که مدرک تبعیت کشور را ندارند، از همین رو این بیماران را گردشگر سلامت محسوب می‌کنیم. به همین دلیل مراجعه به بخش ارتوپدی و تروما بالا است. البته تعرفه‌ای که از این نوع بیماران دریافت می‌کنیم، تعرفه گردشگری است.

خوش‌شکن افزود: در سال گذشته از ۹۵ ملیت در مشهد بیمار داشتیم که نسبت به سال ۱۴۰۱ پیشرفت بیشتری داشته است. بیشترین بیماران ما از کشور‌های افغانستان، عراق، ترکمنستان، بحرین، تاجیسکتان، کویت و عربستان سعودی بوده است. رشد بیماران ترکمنستان بسیار چشمگیر بوده است.

وی در خصوص جایگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جذب گردشگران سلامت در کشور گفت: مشهد رتبه نخست جذب بیماران خارجی در کشور را دارد. پس از مشهد شهر‌های قم، کرمان، اصفهان و شیراز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 

 

دیگر خبرها

  • مردم ۷۰ درصد هزینه‌های آزمایشگاهی را از جیب پرداخت می‌کنند
  • دو مشکل آزمایشگاه‌های پزشکی با بیمه و تعرفه
  • دو مشکل آزمایشگاه های پزشکی با بیمه و تعرفه
  • شرایط سخت رزیدنت‌ها و پزشکان طرحی/ تعهد محضری و ضمانت می گیریم
  • وضعیت بحرانی رزیدنت‌ها و پزشکان طرحی/ شرایط را سخت‌تر کرده ایم
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از سال جاری اعمال می‌شود
  • نقش کلیدی لوازم پزشکی در بهبود سلامت بیماران
  • بودجه ۱۰ هزار میلیاردی فوق‌العاده خاص نظام سلامت