Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید صالحی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: دامغان یکی از شهرستان‌های معدنی کشور است که از معادن غنی بسیاری برخوردار است. 

وی ادامه داد: ۱۴۱ معدن دارای پروانه بهره‌برداری شهرستان، ۲۵ نوع ماده معدنی استخراج می‌کنند.  

صالحی اضافه کرد: ایجاد معادن غنی و موقعیت خوب دامغان از لحاظ وجود معادن، شرایط اقتصادی و اشتغال خوبی را در منطقه فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دامغان را یکی از سه مرکز تولیدکننده بزرگ زغال سنگ کشور دانست و تصریح کرد: ذخایر عظیم زغال‌سنگ در این شهرستان باعث فعال شدن ۳۶ معدن زغال‌سنگ در دامغان شده‌است. 

صالحی اظهار داشت: با توجه به ذخایر فلزی مانند کانی ‌سنگ مس، منگنز و آهن در جنوب دامغان، طی سال‌های اخیر علاوه بر فعال شدن چند معدن، ۲ واحد فرآوری سنگ مس، یک واحد کنسانتره سنگ آهن و یک واحد فرآوری فروسیلیس کوه منگنز در جنوب دامغان احداث و راه‌اندازی شده است. 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکهزار و ۹۸۷ نفر به صورت مستقیم در معادن شهرستان مشغول به کار هستند. 

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دامغان تصریح کرد: باریت، اکسید، خاک صنعتی، زغال‌سنگ، روی، سرب، سنگ‌آهن و سنگ گچ از مهم‌ترین ذخایر و تولیدات معادن این شهرستان محسوب می‌شود.

ذخیره قطعی معادن شهرستان دامغان بیش از ۶۰ میلیون تُن است.

۴۰ درصد گچ، ۶۰ درصد نمک ، ۹۵ درصد سلستین، ۹۵ درصد زئولیت، ۱۵ درصد سولفات سدیم، ۱۵ درصد زغال سنگ و ۲۰ درصد کرومیت کشور در استان سمنان وجود دارد و سالانه نزدیک به ۱۶ میلیون تن مواد معدنی در استان استخراج می شود.

بیش از ۴۲ نوع ماده معدنی از معادن استان سمنان استخراج می‌شود. این استان از لحاظ استخراج مواد معدنی رتبه ششم و در شاخص تعداد معادن رتبه پنجم کشور را دارد.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه ایران جهش تولید زغال سنگ اختصاصی ایرنا مواد معدنی دامغان پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه ایران جهش تولید زغال سنگ اختصاصی ایرنا مواد معدنی دامغان وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه ایران جهش تولید زغال سنگ اختصاصی ایرنا مواد معدنی دامغان اخبار کنکور زغال سنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۱۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد

به گزارش خبرنگار مهر، علی مالداران عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از آنجا که مرتب بازار در رصد بازرسان اتاق اصناف قرار دارد و از طرفی تعامل و همکاری با اصناف منجر شده است، کاسب بدون پروانه کسب نداشته باشیم.

رئیس اتاق اصناف خلیل آباد افزود: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۷۴ مورد پروانه صنفی در شهرستان صادر شده است که اکثراً این واحدها فعال و ارائه خدمات دارند.

وی افزود: در شهرستان ۱۷۱۶ واحد صنفی فعال داریم که در سال جاری تا کنون ۴ مورد صدور پروانه را داشته‌ایم.

مالداران با بیان اینکه بازار خلیل آباد فعال و پر جوش است، گفت: کسبه‌های با انصاف در این شهرستان منجر شده است ضمن تأمین کالاهای مورد نیاز در فروشگاه‌ها، با قیمت ارزان‌تر در اختیار مردم قرار دهند.

رئیس اتاق اصناف خلیل آباد با اشاره به اینکه براساس گزارش تعزیرات حکومتی شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌ها تخلف کمتری را شاهدیم افزود: پاسخگویی و تأمین اجناس مورد نیاز از فعالیت‌های اصناف در شهرستان است.

وی نیز از فعالیت ۱۵۰ واحد صنفی در اجرای طرح ارائه خدمات به مردم در طرح دولت سیزدهم در خصوص کالا برگ‌ها دارد.

کد خبر 6088151

دیگر خبرها

  • خدمات فنی و مهندسی متخصصان ایرانی ماندگار است
  • رئیس‌جمهور: ایران می‌تواند به فرآوری معادن در آفریقا کمک کند
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • ناترازی آب با فعال شدن معادن در شهرستان اهر
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه