Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با استقبال از ابتکار میانجی‌گری دولت عمران‌خان برای تنش‌زدایی در منطقه، از آمادگی کشورمان برای مساعی مشترک با هدف رفع سوءتفاهمات خبر داد.

به گزارش برنا، «سید محمدعلی حسینی» در مصاحبه‌ای با شبکه پاکستانی "۲۴" در اسلام‌آباد گفت: ایران از ابتکار عمل نخست وزیر پاکستان مبنی بر میانجیگری میان تهران و ریاض استقبال کرده و از آن حمایت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که اسلام آباد پاسخ مناسبی از طرف عربستانی دریافت نکرده است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال راهکارهای مناسب برای رفع سوء‌تفاهم‌ها است و ارائه طرح صلح از سوی رئیس جمهوری اسلامی ایران به همین منظور به کشورهای منطقه خلیج فارس ارائه گردیده است.

حسینی اظهار داشت: تهران ابتکار میانجی‌گری اسلام‌آباد برای کمک به تنش‌زدایی با ریاض را پذیرفت و از این مساعی منطقه‌ای توسط «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان تمجید می‌کند.

سفیر کشورمان درباره مسئله کشمیر نیز گفت: کشمیر مانند آن زخم دردناکی است که یادآور دوران امپریالیسم است.

وی درخصوص روابط ایران و پاکستان و تاکید بر رو به رشد بودن این مناسبات طی سال‌های اخیر گفت: مقام‌های بلندپایه دو کشور همسایه اراده جدی برای تقویت هرچه بیشتر روابط دوجانبه دارند.

حسینی اظهار داشت: برخی از طرف‌ها نمی‌توانند شاهد رشد روابط پاکستان و ایران باشند به همین دلیل دست به حمایت و پشتیبانی از عناصر تروریستی و گروه‌های جدایی طلب می‌زنند که تهدیدی مشترک برای تهران و اسلام‌آباد محسوب می‌شوند.

سفیر ایران در پاکستان تاکید کرد: ما معتقدیم با تلاش رهبران هر دو کشور می توان مشکلات و موانع در مسیر توسعه روابط و همکاری‌ها را برطرف کرد.

وی همچنین اعلام کرد: اجلاس آتی بیست و یکمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان و کمیته مشترک تجارت مرزی نیز در آینده نزدیک برگزار می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سفیرایران اسلام آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۱۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: برخی کشورها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد تلاش می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر به پاکستان، ظهر امروز به وقت محلی در دیدار «مریم نواز شریف» سروزیر ایالت پنجاب، با بیان اینکه روابط دو کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره روندی رو به رشد و ارتقا داشته است، اراده سران دو کشور برای گسترش همکاری‌ها را باعث بی‌اثر شدن تلاش‌های برخی کشورها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد عنوان کرد.

رئیس جمهور تبادل ظرفیت‌های متنوع متقابل را زمینه تأمین منافع دو ملت و افزایش قدرت دو کشور دانست و با بیان اینکه مانعی بر سر راه گسترش روابط فیمابین نیست، گفت: هدف از سفر بنده به لاهور ادای احترام به مرحوم اقبال لاهوری و تقویت روابط فرهنگی دو کشور است چرا که لاهور نماد فرهنگی پاکستان محسوب می‌شود. ایالت پنجاب و شهر لاهور صرفاً یک منطقه فرهنگی نیست، بلکه به سرعت در حال پیشرفت است و امیدوارم در دوره مدیریت سرکارعالی در این منطقه شاهد شتاب بیشتر توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن باشیم.

رئیسی شخصیت مرحوم اقبال لاهوری را در بین ایرانیان شناخته شده و محترم توصیف کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان شخصیتی فرهنگی و فرهنگ‌دوست از مرحوم اقبال لاهوری تحت عنوان ستاره آسمان شرق یاد کرده‌اند. همچنین دلدادگی و علاقه مردم پاکستان به امام رضا (ع) کم‌نظیر و مثال‌زدنی است.

در این دیدار «مریم نواز شریف» نیز با ابراز تشکر و خرسندی از سفر رئیسی به ایالت پنجاب و حضور در مزار مرحوم اقبال لاهوری و نیز حضور در دانشگاه «جی‌سی‌یو» این شهر به عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جنوب آسیا که در سال 1864 تأسیس شده است، گفت که تمام تلاش خود را برای گسترش بیش از پیش روابط ایران و پاکستان به کار خواهد گرفت.

در این دیدار دو طرف با توجه به پیشینه فرهنگی مشترک و توجه به زبان فارسی در پاکستان، برای گسترش آموزش زبان فارسی در پاکستان توافق کردند و رئیس جمهور ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در این زمینه، به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مأموریت داد برای تمهید زمینه‌ها و مقدمات این مسئله با مسئولان پاکستانی مربوطه همکاری لازم را داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • پاکستان: سفر آیت‌الله رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پی سفر رئیسی به اسلام آباد
  • هدفگذاری تهران_اسلام آباد برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری 
  • گام بلند ایران و پاکستان برای ارتقای روابط دوجانبه
  • تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری
  • رئیسی: برخی کشورها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد تلاش می‌کنند
  • برخی کشورها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد تلاش می‌کنند