Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-07@04:32:13 GMT

ونزوئلا ۶ آمریکایی را به حبس محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۲۲۴۴

یک قاضی ونزوئلا ۶ تن از مدیران نفتی سابق پالایشگاه آمریکایی سیتکو را به اتهام فساد به حبس محکوم کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از ایرنا از دویچه وله، شهروندان ایالات متحده به تخلفاتی از جمله اختلاس، پولشویی و توطئه متهم شدند. آن‌ها همه اتهامات را انکار کرده و قصد تجدیدنظر دارند.

پنج نفر از این افراد به گذراندن ۸ سال و ۱۰ ماه و "خوزه پریرا" رئیس وقت پالایشگاه سیتگو نیز به ۱۳ سال و هفت ماه حبس محکوم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



احکام حبس برای شهروندان آمریکایی در حالی صادر می‌شود که مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالت متحده روز شنبه خواستار آزادی این افراد شد.

پمپئو مدعی شد که این افراد به اشتباه توسط نیرو‌های امنیتی بازداشت شده و سپس به یکی از خطرناکترین زندان‌های ونزوئلا انداخته شدند.

نیکلاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا شهریور ماه سال جاری گفت که یک جاسوس آمریکایی در نزدیکی مجتمع پالایش نفت در شمال غربی این کشور دستگیر شده است.

مادورو افزود: ما یک جاسوس آمریکایی در حین جاسوسی از پالایشگاه‌های آموی و کاردون در ایالت فالکون دستگیر کرده ایم.

به گفته رییس جمهوری ونزوئلا، وی با اسلحه‌های تخصصی، مقادیر زیادی پول نقد و دلار که ما مستقیماً به دادستانی عمومی منتقل کردیم، دستگیر شد.

پیش از این نیز در اردیبهشت ماه سال جاری نیرو‌های امنیتی ونزوئلا دو شهروند آمریکایی مرتبط با توطئه علیه دولت کاراکاس را بازداشت کردند.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در همان زمان اعلام کرد، این دو شهروند آمریکا با یک نظامی کهنه‌کار ایالات متحده که مسئولیت توطئه مسلحانه ناکام اخیر علیه کاراکاس را برعهده گرفته، همکاری داشتند.

به گفته مادورو، نیرو‌های امنیتی این کشور همچنین ۱۳ "تروریست" را که با این طرح توطئه مشارکت داشتند، دستگیر کرده‌اند.

ونزوئلا در ۶ سال اخیر با شدیدترین بحران اقتصادی روبرو بوده و تحریم‌های آمریکا نیز در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ شدت گرفته است.

هرچند مادورو در انتخابات سال ۲۰۱۸ بار دیگر به ریاست جمهوری انتخاب شد، اما آمریکا و بیش از ۵۰ کشور دیگر، خوان گوایدو را به عنوان رییس جمهوری (خودخوانده) ونزوئلا به رسمیت شناخته‌اند.

با این حال، ونزوئلا همچنان از حمایت نیرو‌های مسلح و کشور‌هایی مانند چین و روسیه برخوردار است. این کشور‌ها از تحریم‌ها و سیاست‌های آمریکا در قبال ونزوئلا بشدت انتقاد کرده‌اند. برچسب ها: ونزوئلا ، پالایشگاه ، سیتکو ، آمریکایی ، محکوم

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: ونزوئلا پالایشگاه آمریکایی محکوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۲۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است

استفان براین معاون سابق وزیر دفاع آمریکا در امور سیاست در یادداشتی که توسط وب‌گاه آسیا تایمز منتشر شده، نوشته است: فرانسه پیش‌تر اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است.

به گزارش روز دوشنبه آسیا تایمز، براین در این یادداشت با بیان اینکه این نظامیان متعلق به هنگ سوم پیاده نظام هستند که یکی از اجزای اصلی لژیون خارجی فرانسه است، افزود: این نیرو‌ها در حمایت از تیپ مکانیزه ۵۴ مستقل اوکراین در شهر اسلاویانسک مستقر شده‌اند.

بر اساس این یادداشت، این نظامیان فرانسوی که مستقیماً در یک منطقه جنگی پر زد و خورد مستقر شده‌اند، قصد دارند به نیرو‌های اوکراینی برای مقاومت در برابر پیشروی‌های اخیر ارتش روسیه در دونباس کمک کنند.

در این یادداشت آمده است که در حال حاضر ۱۰۰ لژیون خارجی فرانسوی که متخصص نگهداری و سرویس تجهیزات و ادوات توپخانه هستند به اوکراین اعزام شده‌اند، اما قرار است این تعداد در نهایت به یک هزار و ۵۰۰ لژیون خارجی افزایش پیدا کند.

بنا بر نوشته آسیا تایمز، لژیونر‌ها به مدت سه سال در ارتش فرانسه خدمت می‌کنند و پس از آن می‌توانند تابعیت فرانسه را درخواست کنند. همچنین افسران ارشد لژیون خارجی همگی فرانسوی هستند، اما درجه دار‌ها و نیرو‌های دیگر همگی از اتباع خارجی هستند.

آسیا تایمز ادامه داد: امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه درحالی اوایل هفته جاری بار دیگر احتمال اعزام نیرو‌های ناتو از اروپا به اوکراین را رد نکرد که این اظهارات وی از سوی گروه‌هایی در انگلیس، فرانسه، مجارستان، ایتالیا و اسلواکی مورد انتقاد قرار گرفت و دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز اظهارات مکرون را بسیار خطرناک خواند.

رئیس جمهور فرانسه پیش‌تر در اظهاراتی گفت که چنانچه روسیه موفق به شکستن خطوط نبرد در اوکراین شود و درصورت درخواست کی‌یف، وی مساله اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌داند و آن را رد نمی‌کند.مکرون که در این زمینه با هفته نامه انگلیسی اکونومیست مصاحبه می‌کرد به صراحت گفت: من هیچ چیزی را (در جنگ اوکراین) دور از نظر نمی‌گیرم، چرا که با فردی مواجه هستیم که وی هیچ چیزی را منتفی و دور از نظر نمی‌گیرد.

درحالی مکرون نسبت به قصد خود مبنی بر اعزام نیرو به اوکراین سخن می‌گوید که وی ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در سخنانی از آمادگی کشورش برای گفتگو با دیگر کشور‌های اروپایی درباره استفاده از سلاح هسته‌ای علیه روسیه خبر داد.وی گفته بود فرانسه موضع خود را حفظ خواهد کرد، اما آماده است تا در دفاع از خاک اروپا بیشتر مشارکت کند.

رئیس‌جمهور فرانسه که کشورش حدود ۳۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد در هفته‌های اخیر موضع شدیدتری را علیه روسیه اتخاذ کرده است و این اولین بار نیست که استفاده از سلاح‌های هسته‌ای فرانسه را برای دفاع از اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌کند. مکرون اولین بار در سال ۲۰۲۰ به این اقدام احتمالی اشاره کرده بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ۴۸ محکوم متواری در فلاورجان دستگیر شدند
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • دانشجوی آمریکایی سارق در فرودگاه مهرآباد به دام افتاد/ عکس
  • دانشجوی آمریکایی سارق در رودگاه مهرآباد به دام افتاد/ عکس
  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه