Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ ناهید خداکرمی، رئیس انجمن مامایی ایران و رئیس کمیته سلامت شورای شهر پایتخت درباره موضوع تولد‌های لاکچری در تاریخ ۹۹.۹.۹ و تصمیم اخیر ثبت‌احوال در این زمینه اظهار داشت: متأسفانه سازمان ثبت‌احوال تصمیم اشتباهی در این راستا اتخاذ کرده و اعلام شده است که همه نوزادانی که از تاریخ یکم تا ۱۵ آذر متولد شوند تاریخ تولد آن‌ها ۹۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹.۹ ثبت می‌شود.

وی افزود: متأسفانه سازمان ثبت احوال هیچگونه مشورتی در این زمینه با کارشناسان مامایی و حوزه پزشکی نداشته چرا که نمی‌توان تولد نوزاد را به تأخیر انداخت، ولی امکان جلو انداختن تولد تا حدودی امکانپذیر است.

رئیس انجمن مامایی ایران با تأکید بر اینکه من اساسا با این تصمیم ثبت‌احوال مخالف هستم، گفت: به نظرم اگر هم می‌خواستند برنامه‌ای در این زمینه داشته باشند باید تاریخ‌های تولید نهم تا بیستم آذر را برای تولد‌های لاکچری در نظر می‌گرفتند و این مسأله منطقی‌تر بود که تولد‌های یکم تا پانزدهم را به عنوان تاریخ تولد ۹۹.۹.۹ در نظر گیرند.

خداکرمی این تصمیم را بدعتی خطرناک برشمرد و گفت: اینکه در تاریخ تولد نوزادان دست برده شود در آینده تاریخ چه چیزی در مورد ما خواهد گفت.بیشتر بخوانید: زایمان‌های جاهلانه در تاریخ‌های لاکچری/ تولد نوزادان زودرس درشرایط کرونایی چه عواقبی دارد؟وی بیان داشت: من با این تصمیم اشتباه که تبعات مختلفی به همراه دارد مخالفم چرا که در اثر آن مشکلات دیگری به وجود خواهد آمد و باید آگاهی خانواده‌ها را بالا برد و تیم‌های درمان، والدین را قانع کنند که تغییر تاریخ زایمان و به عبارتی جلو انداختن آن خطرناک است.

رئیس انجمن مامایی ایران بیان داشت: هیچ تولدی که خود به خود رخ دهد نمی‌توان جلوی آن را گرفت و تصمیم ثبت‌احوال بدون نظر کارشناسان مامایی انجام گرفته و دارای انقلت و غلط علمی است. منبع: فارس لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 زایمان ثبت احوال ویروس کرونا در ایران انجمن مامایی ثبت احوال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۲۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو مراسم سالانه «انجمن قلم آمریکا» به دلیل تحریم نویسندگان در حمایت از غزه

سوزان نوسل، رئیس انجمن قلم آمریکا آمریکا اعلام کرد: «این یک رویداد محبوب است و کار بسیار زیادی برای آن انجام می شود، بنابراین همه ما از این نتیجه متأسفیم، اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که برگزاری جشن به روشی که امیدوار بودیم و برنامه ریزی کرده بودیم ممکن نیست.»

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، انجمن قلم آمریکا که یک سازمان ادبی و بیان آزاد است همه ساله صدها هزار دلار جایزه اهدا می‌کند. یکی از این جوائز شامل جایزه ۷۵ هزار دلاری موسوم به ژان اشتاین برای بهترین کتاب است.

اما امسال (۲۰۲۴) با انصراف ۹ نفر از ۱۰ فینالیست ژان اشتاین، همراه با نامزدهای رشته های مختلف از ترجمه تا شعر، ادامه مراسم در تالار شهر منهتن غیر قابل اجرا شد.

شبکه ای‌بی‌سی نیوز آمریکا گزارش داد در میان کسانی که این مراسم را ترک کردند، راشل الیزا گریفیث، اولین فینالیست در بخش رمان و همسر سلمان رشدی، رئیس سابق انجمن قلم آمریکا است.

 سوزان نوسل، رئیس انجمن قلم آمریکا آمریکا اعلام کرد: «این یک رویداد محبوب است و کار بسیار زیادی برای آن انجام می شود، بنابراین همه ما از این نتیجه متأسفیم، اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که برگزاری جشن به روشی که امیدوار بودیم و برنامه ریزی کرده بودیم ممکن نیست.»

دیگر خبرها

  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد
  • MEC چیست و از کی در ایران است؟
  • عصبانیت و انتقاد میرسلیم از دولت
  • (ویدیو) علت تأخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی
  • دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود
  • ◄ درخواست مهم انجمن رانندگان کامیون از اتحادیه تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین
  • لغو مراسم سالانه «انجمن قلم آمریکا» به دلیل تحریم نویسندگان در حمایت از غزه