Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری درباره «آموزش ترکیبی دانش آموزان سمپادی در ایام کرونا»، «کاهش و تعدیل حجم مطالب درسی در تدریس‌های ایام کرونا»، «جزئیات برگزاری امتحانات دانش‌آموزان در ایام کرونا»، «رفع مشکل تامین فضای آموزشی منطقه ٢٢ تهران»، «دلیل کسر حقوق دانشجومعلمان چیست؟»، «مسیر مبهم اجرای بخشنامه تعارض منافع/ مسیر رانت و روابط در آموزش و پرورش بسته می‌شود؟» سپری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آموزش ترکیبی دانش آموزان سمپادی در ایام کرونا

الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره چگونگی آموزش‌های دانش آموزان سمپادی در ایام کرونا اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی، طیفی از آموزش‌های حضوری و مجازی را برای تحصیل دانش آموزان در نظر گرفتیم.

او ادامه داد: همچنین برنامه‌های تربیتی را با همراهی برخی دستگاه‌های دیگر از جمله آستان قدس رضوی برای دانش آموزان در نظر گرفتیم و سعی شد در این زمینه هم اقدامات قابل توجهی داشته باشیم.

کاهش و تعدیل حجم مطالب درسی در تدریس‌های ایام کرونا

حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در جمع خبرنگاران به اقدامات این سازمان متناسب با شرایط کرونا برای تامین محتوای آموزشی اشاره و بیان کرد: در این مورد برنامه درسی را متناسب با شرایط قرمز و زرد در نظر گرفتیم تا تغییرات متناسب با آن را داشته باشیم.

او ادامه داد: مجموعه ۶ جلدی برنامه درسی در وضعیت قرمز و زرد تدوین شد که محتوا‌های دروس متناسب با هر دو وضعیت در آن موجود است و با معرفی بخشی از محتوا‌ها به‎عنوان مطالعه آزاد تعدیلی در محتوا‌های دروس انجام گرفت.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تصریح کرد: با تقلیل زمان آموزش در هر جلسه باید در محتوای دروس هم تقلیل و تعدیل داشت و در این مجموعه به معلمان پیشنهاد شد تا متناسب با این شرایط روند تدریس و ارزشیابی خود را در نظر بگیرند.

جزئیات برگزاری امتحانات دانش‌آموزان در ایام کرونا

عباس سلطانیان ‫مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری آموزش و پرورش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ‬چگونگی برگزاری آزمون‌های نیمسال اول و دوم با توجه به شرایط شیوع کرونا بیان کرد: برای امتحانات نیمسال دوم و پایان سال شورای عالی آموزش و پرورش مصوبه‌ای را ١٧ مرداد تصویب کرد و اخیرا هم اعلام شد که به موجب آن برگزاری آزمون‌های خرداد پایه نهم و دوازدهم به طور حضوری خواهد بود.

او ادامه داد: اگر آموزش‌ها به گونه‌ای باشد که تا خرداد سال آینده شرایط قرمز باشد و آموزش مجازی را داشته باشیم به جز پایه نهم و دوازدهم سایر پایه‌های تحصیلی آزمون غیر حضوری دارند که ضوابطی برای چگونگی برگزاری آن در نظر گرفته شده و اعلام خواهد شد.

‫مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری آموزش و پرورش تصریح کرد: خرداد آینده تمام آزمون‌های دوره بزرگسالان، جهش تحصیلی و تغییر رشته هم به طور حضوری خواهد بود. ‬

دلیل کسر حقوق دانشجومعلمان چیست؟

علی الهیار ترکمن معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش در برنامه به وقت ایران با موضوع بودجه وزارت آموزش و پرورش به مهارت آموزی دانشجومعلمان اشاره داشت و گفت: رویکرد وزارت آموزش و پرورش براساس اسناد بالادستی و بویژه سند تحول بنیادین و همچنین مفاد قانون برنامه ششم توسعه و قانون شرح اهداف و وظایف آموزش و پرورش در دو حوزه مهارت آموزی را دنبال می کنیم.

او افزود: حوزه اول مربوط به مهارت آموزی و ارتقای حرفه معلمان در حین خدمت است و حوزه دیگر به مهارت آموزی برای دانش آموزان مرتبط می شود. نظام آموزش فنی و حرفه ای در کشور، از دو بخش رسمی و غیررسمی تشکیل شده است که بخش رسمی متشکل از دو مقطع متوسطه و عالی و آموزش‌های غیر رسمی هم توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای مهارت آموزی ارائه می‌شود.

الهیار ترکمن با بیان اینکه در خصوص مهارت آموزی معلمان برنامه های مشخصی وجود دارد، اظهار کرد: پیش‌نیاز ورود به مهارت آموزی معلمان، پرداختن به انگیزه های درونی و خود انگیخته آنهاست.

مسیر مبهم اجرای بخشنامه تعارض منافع/ مسیر رانت و روابط در آموزش و پرورش بسته می‌شود؟

 غلامرضا خدادادی بازرس کل امور آموزش و پژوهش سازمان بازرسی کل کشور به باشگاه خبرنگاران جوان گفت که قانون واضح و شفافی در ارتباط با تعارض منافع در کشور وجود ندارد و مدتی است که لایحه آن هم در مجلس متوقف مانده و به تصویب نرسیده است البته طرحی از سوی نمایندگان مجلس در حال بررسی است.

او ادامه داد: باید تعارض منافع در آموزش و پرورش قدری توضیح داده شود و طبق اصل ۳۰ قانون اساسی آموزش عمومی برای ایرانیان رایگان است. اما با توجه به شرایطی که ایجاد شد قانونگذار مجوز ایجاد و راه اندازی مدارس خصوصی یا به تعبیر دیگر، غیردولتی را صادر کرد.

رفع مشکل تامین فضای آموزشی منطقه ٢٢ تهران

عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره راهکار در نظر گرفته برای حل مشکل تامین فضای آموزشی در منطقه ٢٢ تهران بیان کرد: با تشکیل میز خیرین در شورای شهر تهران و توجه ویژه‌ای که اعضای شورای شهر و شهرداری دارند مشکلات فضای آموزشی منطقه ٢٢ و ٢١ در حال برطرف شدن است.

او ادامه داد: برای منطقه ٢٢ به طور مشخص قرار بر این شده است که سالانه شهرداری برای ساخت ٢٠ مدرسه زمین در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد تا روند ساخت و ساز را انجام دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش تهران در تشریح فرایند ساخت و ساز این مدارس بیان کرد: مقرر شده است تا یک سوم مدرسه را شهرداری، یک سوم را خیرین و یک سوم توسط آموزش و پرورش ساخته شود.

انتهای پیام/ 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش ویروس کرونا امتحانات دانش آموزان باشگاه خبرنگاران جوان آموزش و پرورش مهارت آموزی دانش آموزان ایام کرونا او ادامه تعارض منافع فضای آموزشی منطقه ٢٢

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۲۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: بر اساس ماده ۵۰ آیین‌نامه مدارس و در ماده ۸۸ آیین‌نامه آموزشی، ثبت‌نام مجدد دانش‌آموز در همان پایه که قبول شده در موارد استثنا مانعی ندارد و تکرار پایه در دوره دوم متوسطه متناظر با رشته تحصیلی و تنها در مدارس غیر دولتی امکان‌پذیر است.
علیرضا شجاعی‌پور افزود: افزود: اگر دانش‌آموزی متقاضی تکرار پایه بود، باید شرط قبولی در همان پایه را دارا باشد.
وی افزود: هر چند دانش‌آموزان متقاضی تغییر رشته می‌تواند هم در خردادماه و هم در شهریورماه در آزمون تغییر رشته مشارکت کند، اما توصیه ما به شرکت دانش‌آموز در امتحانات خردادماه است.
سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: در خردادماه هم دانش‌آموزان می‌توانند تغییر رشته بدهند، اما مدیران باید مشخصات دانش‌آموز متقاضی را در سامانه سیدا ثبت کنند.
به گفته او: دانش‌آموز متقاضی تغییر رشته در پایه‌های دهم و یازدهم باید تا دوهفته قبل از امتحانات خرداد و یا شهریورماه، درخواست تغییر رشته خود را به مدرسه ارائه دهند.
سرپرست معاونت آموزش اداره‌کل آموزش و پرورش فارس افزود: دانش‌آموزانی که از پایه یازدهم به دوازده تغییر رشته دهند، در صورتی که دروسی باقی بماند می‌تواند در امتحانات شهریور شرکت کنند، اما نمراتشان در سوابق تحصیلی موثر نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • برگزاری امتحانات نهایی در ۵۰ حوزه امتحانی در سمنان
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان