Web Analytics Made Easy - Statcounter

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس اعلام کرد که هم زمان با تصویب قانون اساسی جدید ، از مقام خود کناره‌گیری می‌کنم.

به گزارش مشرق از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهوری بلاروس، لوکاشنکو امروز هنگام بازدید از بیمارستان کرونایی مینسک خطاب به پرسنل درمانی بدون اشاره به زمان تصویب قانون اساسی جدید گفت: من هیچ قانون اساسی را به میل خود اصلاح نمی کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از تصویب قانون اساسی جدید من به عنوان رئیس جمهوری با شما کار نمی کنم. به همین دلیل آرام بگیرید و با آرامش این دوره را بگذرانید. 

رئیس جمهوری بلاروس خاطرنشان کرد که هرگز اجازه نمی دهد که با قانون اساسی جدید کسی اعمال جعل کند یا انتخاباتی را  که مطابق قانون اساسی جدید برگزار شود، کسی جعل کند. 

به گفته لوکاشنکو، مردم بلاروس خود باید در مورد مسیری که انتخاب می کنند تصمیم بگیرند و بدترین سناریو تحمیل جنگ (داخلی) بر کشور از خارج خواهد بود.  

 وی همچنین از پیشنهاد مخالفان دولت بلاروس برای تصویب قانون اساسی جدید انتقاد کرد و تصویب چنین قانون اساسی را برای کشور بلاروس مخرب خواند که به گفته وی می تواند عامل فروپاشی کشور باشد. 

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهوری بلاروس اول آبان ماه هم در دیدار با مخالفانش در زندان، وعده داد که بار دیگر برای پست ریاست‌جمهوری نامزد نشود.

  لوکاشنکو در دیدار با مخالفان خود در زندان با توجه به خواست مردم و  اعتراضات سراسری به نتیجه انتخابات اخیر در این کشور، قول داد که دیگر برای پست ریاست جمهوری نامزد نشود. 
در عین حال رئیس جمهوری بلاروس گفت که اعتراضات در این کشور از خارج هدایت می‌شود. به گفته وی، اگر عامل خارجی در هدایت اعتراضات نبود، اقدامات تحریک‌آمیز و اعتراضات خیابانی در بلاروس وجود نداشت.

انتخابات ریاست جمهوری بلاروس ۱۹ مرداد ماه برگزار شد و تنها ساعاتی پس از رای‌گیری، اعلام شد لوکاشنکو برای ششمین بار پیاپی با کسب ۸۰ درصد آرا، رییس جمهوری این کشور شده است.

مخالفانی که هفته‌ها پیش از انتخابات دست به اعتراض زده بودند، با شنیدن نتایج انتخابات خشمگین شده و به خیابان‌ها ریختند، اعتراضاتی که تا  کنون ادامه دارد. 

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ مسکو روسیه الکساندر لوکاشنکو مینسک بلاروس تصویب قانون اساسی جدید رئیس جمهوری بلاروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۳۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، در این جلسه شهاب اقبال، پژوهشگر پژوهشکده شورای نگهبان، نتایج پژوهش صورت گرفته درباره اصل ۲۲ قانون اساسی که زیرمجموعه فصل حقوق ملت در قانون اساسی به شمار می‌رود را ارائه کرد و ضمن تبیین حقوق مورد بحث این اصل، ارتباط این اصل با سایر اصولی که به این حقوق پرداخته‌اند را تشریح کرد و در ادامه سایر کارشناسان حاضر در جلسه به اظهارنظر درباره مطالب مطرح شده پرداختند.

در این جلسه همچنین دکتر کدخدایی، عضو حقوقدان و رییس پژوهشکده شورای نگهبان، ضمن جمع‌بندی مطالب مطرح شده در جلسه، با اشاره به فضای سیاسی اجتماعی کشور در زمان تصویب قانون اساسی، به ارائه توضیحاتی درباره کلمه حقوق در متن این اصل پرداخت و درباره حصری بودن با عدم حصری بودن مصونیت از تعرض حقوق مطرح شده در متن این اصل نکاتی را مطرح کرد.

گفتنی است شرح مبسوط قانون اساسی از جمله رخدادهای علمی پژوهشکده شورای نگهبان است که در آن پژوهشگران این پژوهشکده ضمن بررسی ابعاد مختلف اصول قانون اساسی، به واکاوی کلیه ظرفیت‌های نهفته در این اصول که می‌تواند باعث اثربخشی، رفع ابهام و ارتقاء نظام حقوق عمومی کشور شود می‌پردازند. تاکنون بیش از ۷۰ اصل قانون اساسی در این سلسله جلسات بررسی شده است که پس از اتمام این فرآیند، در قالب کتاب «شرح قانون اساسی» توسط پژوهشکده شورای نگهبان منتشر خواهد شد و در اختیار جامعه حقوقی کشور قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است
  • سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟
  • بایدن قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای ارسال سلاح به اوکراین و اسرائیل را امضا کرد
  • لوکاشنکو: پرستیژ بین‌المللی واشنگتن و لندن در حال افول است
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در جمهوری اسلامی قانون است، همه پیروی کنند | دست اجانب دنبال برداشتن حجاب است
  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی