Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آئین گشایش این کنگره، با سخنرانی‌های دکتر ناصر طالب بیدختی، دبیر کنگره و استاد دانشکده مهندسی، دکتر حمید نادگران رئیس دانشگاه شیراز؛ عنایت الله رحیمی استاندار فارس؛ اردکانیان وزیر نیرو و دکتر تابش رئیس انجمن آب و فاضلاب ایران برگزار شد.

دکتر طالب‌بیدختی ضمن خوشامدگویی به شرکت‌کنندگان، گزارشی از روند برگزاری کنگره داد و به معرفی برنامه‌های سومین کنگره‌ی علوم و مهندسی آب و فاضلاب ایران پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از برگزاری این کنگره را، تعامل هرچه بیش‌تر دانشگاه و صنعت آب و فاضلاب کشور و ارائه‌ی نوآوری و خلافیت در سامانه‌های آب و فاضلاب اعلام کرد و گفت: محورهای ویژه این کنگره، هوشمندسازی و تاب‌آوری سامانه‌های آب و فاضلاب کشور و موضوع شبکه فاضلاب و اپیدمی‌ها (بیماری‌های نوظهور و ویروس کرونا) است.

به گفته دکتر طالب بیدختی، این کنگره در ۱۳ محور ارائه شده و مجموعاً از ۴۳۹ مقاله که توسط هیأت داوران با ۵۱۶ نفر عضو داوری شده، ۳۹۲ مقاله پذیرفته شده است که ۲۵۲ مقاله از میان آن‌ها به‌صورت پوستر و ۱۴۱ مقاله به‌صورت شفاهی در کنگره ارائه می‌شود.

وی افزود: این مقالات که دربرگیرنده محورهای سیزده‌گانه کنگره است، در ۲روز و ۸ جلسه موازی در سالن‌های همزمان ارائه شد.

دبیر سومین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب ایران، اعلام کرد: برای اولین‌بار مقالات پوستری نیز به‌صورت الکترونیکی از طریق سایت کنگره و پنل اسکای روم به‌طور همزمان در ۲روز ارائه شده است.

وی افزود: در این کنگره ۲۵ سخنران مدعو از سراسر ایران با حضور اساتید دانشگاه علوم پزشکی و وزارت علوم و ۴ کلینیک تخصصی و ۱۴ کارگاه تخصصی ترتیب یافته است.

در ادامه مراسم، رئیس دانشگاه شیراز نیز ضمن خوشامدگویی به حاضران و قدردانی از بخش مهندسی راه، ساختمان و محیط زیست دانشکده مهندسی دانشگاه و دیگر دست‌اندرکاران این برنامه به معرفی دانشگاه شیراز پرداخت و به سابقه فعالیت‌های این دانشگاه در سطح ملی و بین‌المللی اشاره کرد.

حمید نادگران با بیان اینکه مسأله آب یکی از ابرچالش‌های کشور ایران است گفت: ما در حال حاضر با بحران کم‌آبی مواجه هستیم، اما متأسفانه شاهدیم که جامعه ما باتوجه به سبک زندگی خاصی که دارد، یکی از اسراف‌کنندگان در مصرف آب است و این یکی از مسائل مهم در جامعه ماست که باید آسیب‌شناسی شود.

وی پیشنهاد داد که در کنار برگزاری کنگره‌های از این دست، کنگره‌هایی با محور آسیب‌شناسی مصرف آب در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و فنی نیز برنامه‌ریزی شود تا برای مسأله آب در کشور به تدریج راه‌حل‌هایی بیابیم.

سپس استاندار فارس در مراسم افتتاحیه این کنگره به سخنرانی پرداخت و ضمن تشکر از برگزارکنندگان این مراسم، به ارائه گزارشی از وضعیت استان فارس پرداخت.

عنایت الله رحیمی با اشاره به آب‌های سطحی و زیرزمینی استان که حجمی قابل توجهی دارند، گفت: با توجه به مصارف شهری، کشاورزی، و صنعت باید برای جلوگیری از افت سطح آب‌های زیرزمینی تلاش کرد و به سمت مصرف آب‌های سطحی حرکت کرد.

وی افزود: باید به سمتی پیش برویم که گیاهان کم‌آب‌تر و سازگارتر با این اقلیم پرورش دهیم و رسیدن به آبیاری نوین را در دستور کار قرار دهیم؛ از این‌رو سازمان‌های آب استان فارس و شرکت‌های آب و فاضلاب شیراز علاقه‌مند هستند که از نظرات مشاورین و اساتید برجسته این حوزه بهره ببرند، کما اینکه در کمیسیون‌ها و پژوهش‌ها می‌توان از دیدگاه‌ها و نظرات اساتید استفاده کرد.

کد خبر 5081483

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز دانشگاه شیراز شیوع کرونا آب و فاضلاب شهری ویروس کرونا محدودیت های کرونایی هفته بسیج شیراز شیوع کرونا کرمانشاه کمک مومنانه آمار کرونا بارش برف گرگان بسیج عکس استانها بوشهر بارش باران آب و فاضلاب ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۳۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران

 حبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در آیین گرامیداشت روز ماما گفت: در حوزه سلامت نیرو‌ها با جان انسان‌ها سر و کار دارند، اما در فرآیند مامایی، سلامت نوزاد و مادر باردار حائز اهمیت است و بر همین اساس فضیلت در شغل مامایی دو چندان است، ماما علاوه بر اینکه وظیفه کمک به دنیا آوردن نوزاد را بر عهده دارد در آگاهی بخشی و آرامش مادر نیز نقش موثری بر عهده دارد.

وی ادامه داد: ماما‌ها در رسیدن به دستاورد‌هایی مانند کاهش مرگ مادران و نوزادان، ترویج تغذیه با شیر مادر نقش قابل قبولی بر عهده داشته اند.

وی گفت: خوشبختانه با اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته علیرغم افزایش در تعداد مادران باردار نیازمند مراقبت‌های ویژه، کاهش قابل توجه به میزان ۲۵ درصد در مرگ و میر آنان در شهر‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به ثبت رسید و این ثمره مجاهدت و تلاش‌های شبانه روزی جامعه مامائی و متخصصین محترم زنان و زایمان است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: علیرغم همه این پیشرفت ها، اما هنوز هم دارای نقطه ضعف‌هایی هستیم و برخی مداخلات بسیار جزیی و اثر بخش ممکن است منجر به نتایج بسیاری مطلوب تری شود.

وی عنوان کرد: توسعه و ترویج زایمان بدون درد یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای استان سیستان و بلوچستان است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ترویج فرهنگ زایمان طبیعی و ترغیب هرچه بیشتر مادران باردار به این امر و بالا بردن میزان سلامت مادر و کودک در گرو توسعه و راه اندازی واحد‌های زایمان بدون درد در زایشگاه‌ها است.

زهرا ابراهیمی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان نیز گفت: از فعالیت‌های انجام شده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حوزه جوانی جمعیت که در واقع می‌توان گفت عملکرد مطلوبی داشته اند تقدیر و قدردانی می‌کنم.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان دارای نرخ باروری زیادی در سطح کشور است و باید حواسمان باشد و بر نامه ریزی دقیقی صورت گیرد تا در شیب نزولی قرار نگیریم.

خانم ابراهیمی افزود: ماما‌ها نه فقط در حوزه سلامت بلکه در حوزه امیدآفرینی هم در جامعه نقش آفرینی می‌کنند و می‌توانند با شیوه بیان خودشان مادران را به فرزند آوری ترغیب کنند.

دکتر محمد کاظم مومنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: تمام تلاش‌های هیئت رئیسه رئیسه دانشگاه در راستای رفع کمبود‌ها و چالش‌های جامعه مامایی است.

وی ادامه داد: در سال گذشته اقدامات خوبی جهت جذب ماما در زاهدان انجام شد و در حال حاضر هم مجوز جذب تعدادی ماما جهت شهرستان سراوان صادر شده است که بزودی وارد سیستم خواهند شد.

وی افزود: یکی از کار‌هایی که اداره مامایی و دفتر پرستاری به صورت ویژه در دستور کار قرار دارند تعرفه‌های خدمات مامایی است که پیگیری‌های مرتبط از تهران در حال انجام است و امیدواریم به زودی به سرانجام برسد.


خانم لیلا عرب نژاد رئیس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: کادر مامایی یکی از کنشگران فعال حوزه جوانی جمعیت و خانواده محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: مادر واژه مقدسی معادل صبر، ایثار و شکیبایی است و ماما‌های عزیز همواره همراه لحظات شیرین و ماندگار تولد نوزاد و حامی مادران عزیز هستند.

وی افزود: سیستان بلوچستان بالاترین میزان زاد و ولد را در سطح کشور دارد و ماما‌های این استان جزو پرکارترین ماما‌های کشور محسوب می‌شوند.

قابل ذکر است مراسم گرامیداشت روز ماما صبح یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در سالن همایش‌های پردیس علوم پزشکی به همراه برنامه‌های شاد برگزار و از تعدادی از ماما‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تقدیر و قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • تجلیل ازدکترعراقی‌زاده بنیانگذار آموزش دندانپزشکی درهرمزگان
  • کسب چهار افتخار علمی بین‌المللی توسط عضو پیوسته فرهنگستان علوم
  • بررسی ابعاد مختلف تروما در کنگره جراحان ایران
  • استقرار نخستین موتور هواپیما در دانشگاه حکیم سبزواری
  • همایش شاهنامه و امر سیاسی برگزار می‌شود
  • بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی
  • آغاز بیست‌وسومین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز
  • نخستین کنگره ملی ایران شناسی برگزار می‌شود
  • برگزاری نشست‌های تخصصی بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه‌برداری