Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-09@00:30:00 GMT

جزییات تعطیلی یک‌هفته‌ای در استان‌های کشور

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۴۱۵۵

آفتاب‌‌نیوز :

با فوت ۴۰۶ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۴۷ هزار و ۹۵ نفر رسید. در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (هفتم آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۴ هزار و ۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۲۴۵ نفر بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۹۲۲ هزار و ۳۹۷ نفر رسید.

کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان شامگاه جمعه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی و اداری استان سمنان به‌جز نیرو‌های مسلح، واحد‌های خدمات‌رسان، امدادی، بهداشت و درمان، خدمات شهری، بانک‌ها و نیز افراد با مشاغل نظارتی و ضروری (با تشخیص بالاترین مقام اجرایی هر دستگاه) از فردا شنبه هشتم آذر به‌مدت یک هفته تعطیل است.

این اطلاعیه می‌افزاید: با توجه به نقش فرمانداران و بخشداران در مدیریت راهکار‌های مقابله با کرونا حضور آنان در محل خدمت ضروری است.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به اعلام رسانه‌ای جمشید انصاری، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، به منظور کاهش میزان ابتلا و شیوع بیماری کووید ۱۹ مقرر شد تا حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی (مناطق قرمز و نارنجی)، تا پایین‌ترین حد ممکن کاهش یابد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: جزئیات و چگونگی ارائه خدمات در زمان تعطیلی ادارات و موارد مرتبط با این مقوله، فردا و پس از برگزاری جلسه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا به ریاست دکتر روحانی رئیس جمهوری، به وسیله استاندار سمنان به اطلاع عموم مردم استان سمنان خواهد رسید.

در پایان این اطلاعیه آمده است: ضمن آرزوی سلامتی و عافیت برای تمام مردم ایران اسلامی و استان سمنان، از شهروندان قانونمدار استان دعوت می‌شود با پرهیز از تجمعات و حذف تردد‌های غیرضروری، مسئولان ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا و نیرو‌های پرتلاش بهداشت و درمان استان را در قطع زنجیره شیوع و کاهش میزان ابتلا به این بیماری یاری کنند.

ویروس کرونا با احتساب ۹ فوتی در ۲۴ ساعت اخیر تا ظهر جمعه، از زمان شیوع تا کنون منجربه فوت ۷۴۶ بیمار در استان سمنان شد.

وضعیت تعطیلی ادارات دولتی استان اردبیل

معاون مدیریت منابع و توسعه استاندار اردبیل گفت: ادارات استان در هفته پیش‌رو به صورت کامل تعطیل نخواهد بود و بنا به تشخیص مسؤولان استانی و شهرستانی، کارکنان در ادارات حاضر خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، یعثوب نژادمحمد با اشاره به عدم تعطیلی کامل ادارات دولتی در هفته پیش‌رو اظهار کرد: براساس تصمیمی که در استان گرفته شده، فعالیت دستگاه‌های اجرایی که خدمات ضروری به مردم ارائه می‌دهند، از جمله استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌های تابعه با تعداد مشخص شده توسط مدیران، فعال خواهد بود.

وی افزود: شهر‌های اردبیل، مشگین شهر و پارس آباد به‌عنوان شهر‌های قرمز و خلخال، نیر، گرمی و اصلاندوز به‌عنوان شهر‌های نارنجی هستند.

معاون مدیریت منابع و توسعه استاندار اردبیل بیان کرد: در بقیه ادارات کل، مدیر کل، معاونین و تعداد محدودی از همکاران که به‌عنوان تصمیم‌گیر برای امورات ضروری در سطح کشور و استان هستند، حضور پیدا خواهند کرد.

وی ادامه داد: وضعیت کاری برخی همکاران نیز به‌صورت دورکاری خواهد بود که با توجه به بخشنامه ۲۷ آبان‌ماه مبنی بر فعالیت یک سوم کارکنان، در حال حاضر با حداقل افراد در حال اجرا است.

معاون مدیریت منابع و توسعه استاندار اردبیل تصریح کرد: بانک‌ها در طول هفته پیش‌رو خدمات عادی به مردم ارائه نخواهند کرد و فقط خدمات ضروری در بخش خدمات دولتی و خدمات شهری (آب، برق، گاز) ارائه خواهد شد که در شورای هماهنگی بانک‌های استان خدمات غیرضروری مشخص و به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

نژاد محمد گفت: در مورد بانک‌ها، مراجعات مردم به بانک‌ها کمتر خواهد شد و با اینکه بانک‌ها فعال هستند، ولی خدمات ضروری را به مردم ارائه می‌کنند.

ستاد استانی کرونا در خراسان شمالی؛ هیچ‌گونه تعطیلی ادارات تاکنون مصوب نشده

ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در خراسان شمالی طی اطلاعیه‌ای نسبت به وضعیت تعطیلی ادارات در شهرستان‌های استان اقدام به تشریح موضوع کرد.

در این اطلاعیه آمده است؛ با توجه به مصاحبه رئیس محترم سازمان اداری استخدامی کشور مبنی بر تعطیلی یک هفته‌ای ادارات و دستگاه‌های اجرایی سراسر کشور در هفته آتی و ابهاماتی که پس‌ازاین مصاحبه ایجادشده است، موضوع توسط کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی از ریاست سازمان اداری استخدامی پیگیری و این موضوع اعلام شد که: «منظور صرفاً در خصوص شهر‌های با وضعیت قرمز بوده که عالی‌ترین مقام دستگاه می‌تواند عدم الزام رعایت سقف حداکثر یک‌سوم حضور کارکنان را اجرایی کند.»

لذا با توجه به اینکه هیچ‌گونه مصوبه جدیدی مبنی بر تعطیلی سراسری به کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی واصل نشده است، کماکان ضوابط اعلامی قبلی محدودیت‌ها در مورد شهر‌های کشور (زرد، نارنجی و قرمز) بر اساس ابلاغ طرح جامع بوده و تعطیلی سراسری وجود ندارد.

ادارات فقط در شهر‌های ساری، آمل و بهشهر تعطیل است

بر اساس این اطلاعیه که عصر جمعه از سوی استانداری مازندران منتشر شد، محدودیت‌ها در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی شامل تعطیلی سراسری نمی‌شود و باید طبق محدودیت‌های قبلی به صورت دور کاری و یک دوم فعالیت کنند.

طبق آخرین اعلام ستاد ملی و استانی مقابله با ویروش کرونا تنهای سه شهرستان از ۲۲ شهرستان استان مازندران دارای وضعیت قرمز بوده و ۱۹ منطقه دیگر وضعیت نارنجی دارند.

در اطلاعیه استانداری مازندران آمده است که با توجه به اعلام معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور تعطیلی ادارات در شهر‌های قرمز استان مازندران از تاریخ هشتم تا ۱۴ آذرماه جاری قطعی است و عالی‌ترین مقام دستگاه می‌تواند عدم الزام رعایت سقف حداکثر یک سوم حضور کارکنان را اجرایی کند.

استانداری مازندران علاوه بر ابلاغ تعطیلی ادارات استانی و شهرستانی در شهرستان‌های با وضعیت قرمز اعلام کرد که حضور مدیران‌کل و معاونین و روسای سازمان‌ها و مدیران مستقل واحد‌های شهرستانی در محل ادارات الزامی است.

بر اساس این اطلاعیه محدودیت‌های جدید شامل شهرستان‌های با رنگ نارنجی و زرد نمی‌شود و لذا ضوابط اعلامی قبلی محدودیت‌ها در مورد شهر‌های کشور زرد و نارنجی بر اساس ابلاغ طرح جامع بوده و تعطیلی سراسری وجود ندارد.

همچنین طبق این اطلاعیه حضور مدیران و کارکنان در موارد ضروری بنا به تشخیص مدیرکل یا مدیران سازمان‌های استانی در حداقل میزان و بنابه ضرورت خواهد بود. مدیران کل استان نیز هماهنگی لازم را در وظایف محوله با استانداری داشته باشند.

علاوه بر این در شهر‌های با وضعیت قرمز عالی‌ترین مقام دستگاه دولتی می‌تواند عدم الزام رعایت سقف حداکثر یک سوم حضور کارکنان را اجرایی نماید.

بر اساس اعلام استانداری مازندران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی مازندران و بابل مستثنی بوده و حضور کارکنان آن به تشخیص رییس دانشگاه خواهد بود.

البته تمامی کارکنان موظف هستند برای فراخوان و نیاز مدیران کل جهت موارد ضروری یا دور کاری در حالت آماده باش و در دسترس باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران اضافه کرد: جزییات بیشتر این محدودیت‌ها بویژه برخی نهاد‌های حساس همچون بانک‌ها صبح فردا در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم‌گیری و تصمیمات استانی از طریق ستاد استانی اعلام خواهد شد.

مازندران از جمله استان‌های نخستین درگیر با ویروس کرونا کشور بود و تاکنون ۲ موج همه گیری این ویروس را پشت سرگذاشته است.

شیوع ویروس کرونا در مازندران از اوایل آبان ماه تشدید شد و اکنون بیش از ۸۴۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

با وجود اینکه در مجموع مازندران در وضعیت قرمز کرونایی به سر می‌برد، اما تنها سه شهرستان ساری، آمل و بهشهر شرایط قرمز داشته و باقی شهرستان‌ها در شرایط نارنجی قرار دارند.

استاندار تهران خبر داد: ابلاغ تعطیلی ادارات استان از هشتم آذرماه

استاندار تهران گفت: دستورالعمل سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر تعطیلی دستگاه‌های دولتی و ادارات از شنبه - هشت آذر- برای تمام دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ می‌شود.

 انوشیروان محسنی بندپی روز جمعه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تصمیم و دستور سازمان اداری و استخدامی مبنی بر تعطیلی ادارات شفافیت و صراحت لازم را دارد و این موضوع از فردا، شنبه به تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.

وی اظهارداشت: تمامی این اقدامات و محدودیت‌ها برای حفاظت و مراقبت از سلامت و جان مردم و هموطنان اتخاذ شده است و امیدواریم مردم نیز به تبع این محدودیت‌ها مراعات لازم را داشته باشند.

استاندار تهران تاکید کرد: مردم تا حد امکان از تردد‌های غیرضروری بپرهیزند و با رعایت نکاتی که ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت به طور مستمر ابلاغ می‌کنند، در مدیریت بیماری کرونا همراه مسئولان باشند.

جمشید انصاری، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور شامگاه پنجشنبه طی گفت و گویی اعلام کرده بود که هفته آینده ادارات تعطیل می‌شود، مگر کسانی که به تشخیص مقامات، حضور آنان ضروری باشد.

دولت از ابتدای آذر محدودیت کرونایی هوشمندی را به مدت دو هفته در دستور کار خود قرار داد که در هفته اول میزان حضور کارکنان دولتی یک سوم کل کارکنان ابلاغ شد.

در حال تکمیل...

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا تعطیلی یک هفته ای کووید ۱۹ سازمان اداری و استخدامی اداری و استخدامی کشور اطلاعیه آمده استانداری مازندران دستگاه های اجرایی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی تعطیلی ادارات تعطیلی سراسری حضور کارکنان ستاد استانی استان سمنان محدودیت ها شهرستان ها وضعیت قرمز ترین مقام ستاد ملی کووید ۱۹ بانک ها بر اساس یک سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۴۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیکنان پرسپولیس منتظر پیامک ویژه بانکی!

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی دو بر یک مقابل نساجی مازندران در هفته بیست و ششم لیگ برتر همچنان به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی فصل جاری با استقلال رقابت می‌کند. فاصله یک امتیازی سرخپوشان از رقیب سنتی خود استقلال تهران باعث شده تا مدیران آنها دنبال افزایش انگیزه شان برای تصاحب جایگاه صدر جدول باشند.

باشگاه پرسپولیس با تصویب هیأت مدیره خود برای هر یک از بردهای این تیم در پنج بازی پایانی پاداش ویژه‌ای را منظور کرده است که سقف آن ۷۵ میلیون تومان است. از این رو سرخ‌ها منتظر دریافت اولین پاداش ویژه خود با توجه به کسب پیروزی مقابل نساجی مازندران هستند. مدیران باشگاه قول مساعد داده‌اند این مبلغ تا ظهر روز شنبه هفته آینده قبل از بازی با هوادار تهران به حساب آنها واریز می‌شود و نگرانی بابت این موضوع ندارند.

این پاداش برای دیدار با هوادار، استقلال خوزستان، شمس آذر و مس رفسنجان نیز منظور خواهد شد.

دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و هوادار تهران ساعت ۱۸:۲۰ روز شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در هفته بیست و هفتم لیگ برتر در ورزشگاه پاس اکباتان برگزار می‌شود.

کد خبر 6100765 مهدی مرتضویان

دیگر خبرها

  • بازیکنان پرسپولیس منتظر پیامک ویژه بانکی!
  • ۵۶۳ برنامه هفته هلال احمر در مازندران اجرا می شود
  • پاسخ جشنواره کن به تهدید اعتصاب کارکنان
  • اجرای ۵۶۳ برنامه به مناسبت هفته هلال‌احمر در مازندران
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران کرونا هستیم
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته در راه‌های مازندران
  • تغییر تعطیلی آخر هفته از پنج‌شنبه به شنبه و تاثیر آن در آموزش
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها مراودات اقتصادی را به سه روز کاهش می‌دهد
  • نساجی به دنبال متوقف کردن پرسپولیس