Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، معاون دبیرکل حزب الله لبنان به ترور «محسن فخری زاده» دانشمند هسته‌ای ایران واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، «شیخ نعیم قاسم» ترور این دانشمند هسته‌ای توسط ایادی آمریکا و اسرائیل را به رهبر معظم انقلاب، وزارت دفاع، سپاه پاسداران و ملت ایران تسلیت گفت.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان این اقدام تروریستی را بخشی از جنگ علیه ایران، منطقه آزاد و فلسطین برشمرد و گفت: ما این تجاوز ننگین را محکوم می‌کنیم و پاسخ آن را به مراجع ذیربط در ایران مربوط می‌دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در هر صورت شهادت شرافت ماست و ترورها ما را نمی‌لرزاند.

شیخ نعیم قاسم در بخشی دیگر از سخنانش گفت: حزب الله در طرحی که تدوین کرده است به موفقیت‌های زیادی دست یافته از جمله اینکه کشور دنباله روی مستکبران چه آمریکا یا غیر آن نباشد. تمام فشارها به حزب الله نیز بخاطر موفقیت‌های زیادی است که در عرصه‌های مختلف کسب کرده است.

وی افزود: با این وجود ما بدون نگرانی هستیم و با تمام آرامش رفتار می‌کنیم و از وضعیت خود خشنودیم و هرچه فشارها افزایش یابد اهمیت مواضع خود را درک می‌کنیم.

شیخ نعیم قاسم در خصوص تشکیل دولت لبنان هم گفت: ارتباط نداشتن کافی الحریری با برخی گروه‌ها دلیل به تاخیر افتادن تشکیل کابینه است و همچنین موضع آمریکا که اگر کابینه باب میلش نباشد، به اشکال مختلف فشار می‌آورد.

معاون دبیرکل حزب الله ادامه داد: راهکار، جرات به خرج دادن در تشکیل دولت و پر کردن فاصله هاست تا به دولتی دست یابیم که همه اصول و ضوابط کلی را رعایت می‌کند.

شیخ نعیم قاسم گفت: هدر دادن وقت به نفع هیچکس نیست و برخی منتظرند تا رئیس جمهور جدید آمریکا روی کار آید تا دولت منطبق با خواست آمریکا باشد.

وی همچنین از دولت پیشبرد امور لبنان نیز خواست در نبود دولت جدید بر اساس قانون اساسی نشست‌هایی را برای حل مشکلات مردم برگزار کند.

کد خبر 5082068

منبع: مهر

کلیدواژه: حزب الله لبنان شیخ نعیم قاسم محسن فخری زاده رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا عربستان سعودی عراق جو بایدن فلسطین دونالد ترامپ محمد بن سلمان نتانیاهو انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 سوریه ایران افغانستان ترکیه شیخ نعیم قاسم حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۵۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسناد همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید

در ادامه برنامه‌های سفر رسمی آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیات عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی همراه به سریلانکا، چند سند همکاری از سوی مقامات دو کشور و در حضور آیت‌الله رئیسی و «رانیل ویکرمسینگه» در بخش‌های مختلف به امضا رساندند.

آیت‌الله رئیسی صبح امروز با استقبال نخست وزیر، وارد کلمبو پایتخت سریلانکا شده بود، در کاخ ریاست جمهوری این کشور مورد استقبال رسمی «رانیل ویکرماسینگه» همتای سریلانکایی خود قرار گرفت.

رئیس‌جمهور در صدر هیأتی بلندپایه برای سفری یک روزه به سریلانکا رفته است. وزیر نیرو نیز رئیس جمهور را در این سفر همراهی کرده و در این سفر ۳ مگا پروژه حوزه انرژی این کشور شامل انتقال آب، سدسازی و نیروگاه سازی که به دست توانمند مهندسان ایرانی ساخته شده، به بهره‌برداری رسید.

ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» در ۲۳۰ کیلومتری شرق پایتخت این کشور قرار دارد و آیت‌الله رئیسی با همراهی «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا صبح امروز این پروژه را افتتاح کرد.

ابرپروژه «اومااویا» شامل دو سد به نام‌های «دایرابا» و «پوهولپولا»، نیروگاه آبی ۱۲۰ مگاواتی زیرزمینی، ۲۸ کیلومتر تونل‌های انتقال آب و دسترسی، سه شفت عمودی جمعاً به طول ۸۵۰ متر و ۲۳ کیلومتر خط انتقال برق است. پروژه‌ای که فرآیند ساخت، نظارت و مشاوره آن تماماً توسط شرکت ایرانی انجام شده و هزینه ساخت آن به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار توسط دولت سریلانکا تأمین شده است.

ایران به عنوان یک کشور پیشرو در صنعت آب و برق، جایگاه نخست منطقه را در صدور خدمات فنی و مهندسی در این صنعت دارد و این امر بیانگر دانش و توان بالای فنی و مهندسی متخصصان کشورمان و شرکت‌های ایرانی است.

تلاش متخصصان کشور در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی موجب شده تا ایران در میان پنج کشور برتر سازنده توربین نیروگاهی جهان قرار گیرد و بیش از ۹۱ درصد قطعات موردنیاز صنعت نیروگاهی خود را بومی‌سازی کند.

در این بین رویکرد دولت سیزدهم مبتنی بر توسعه دیپلماسی منطقه‌ای، از مهم‌ترین راهبرد‌هایی است که به ارتقای صادرات خدمات فنی- مهندسی کشور از جمله صنعت آب و برق کمک شایانی کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • پسکوف: پارلمان اروپا «ماشین روس هراسی» است
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • مصباحی مقدم: آمریکا بدنبال تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است
  • واکنش حزب‌الله به ادعای عجیب تل‌آویو
  • اسناد همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • سفارت ایران در پاریس فرد مهاجم را بخشید | این هموطن ایرانی تحت القائات فضای ایران هراسی بود
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • سنگدوینی: جنگ‌هراسی بر اقتصاد ایران بی‌تاثیر است