Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی پیامی، شهادت دکتر محسن فخری‌زاده دانشمند برجسته فیزیک و مجاهد خستگی‌ناپذیر کشور در عرصه‌های علم و فناوری را به مقام معظم رهبری مدظله العالی، جامعه علمی کشور و مردم شریف ایران تبریک و تسلیت گفت و از نهادهای قضائی کشور، پیگرد حقوقی و از نهادهای نظامی و امنیتی اقدام متقابل و صیانت و حفاظت از دانشمندان راهبردی کشور را خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پیام آمده است: «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا؛ در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند. (احزاب -۲۳)

دکتر محسن فخری‌زاده دانشمند برجسته فیزیک و مجاهد خستگی‌ناپذیر کشور در عرصه‌های علم و فناوری به فیض عظیم شهادت نائل شد. این شهید والامقام که امروز ناجوانمردانه و در ایام سالگرد ترور دانشمندان هسته‌ای به شهادت رسید علاوه بر تسلط بر علم فیزیک در زمینه شعر و ادب فارسی، قرآن‌پژوهی و مدیریت نیز از توانایی‌های بالا برخوردار بود.

مدیریت فاخر و مؤثر دکتر محسن فخری‌زاده به عنوان رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، منشأ دستاوردها و خدمات متعددی در حوزه‌های مختلف برای تأمین امنیت و سلامت مردم ایران بود که موجب خشم و نگرانی دشمنان ایران اسلامی بود. دشمنان اسلام و بشریت و برهم زنندگان امنیت و ثبات، باز هم با روش ناجوانمردانه، غیر قانونی، بر خلاف همه رویه‌های حقوقی بین المللی نسبت به ترور شخصیت علمی و الهی دکتر محسن فخری زاده که همه توان خود را برای صیانت از امنیت ملی و امنیت منطقه اختصاص داد بود، اقدام نمود تا از این مسیر، شتاب پیشرفت ایرانی اسلامی را کم کند که البته زهی خیال باطل است.

ترور با منشأ و حمایت نظام صهیونیزم و به طور مشخص دولت جعلی اسرائیل و حامیان آن مغایر با تمام موازین حقوق بشر است، که سال‌ها توسط دشمنان انقلاب مورد استفاده قرار گرفته است و نهادهای به‌ظاهر حقوق بشری بین‌المللی با سکوت و عدم توانایی خود برای محکومیت عاملان تشدید فضای جنگ و ترور، زمینه گسترش دامنه ناامنی را فراهم می‌کنند. به طور حتم بدون باز مهندسی نظام حقوق بین الملل و اصلاح ساختارها و نهادهای جنگ طلب و خشونت آفرین شاهد نا امنی‌های گسترده‌تر برای مردم و به طور خاص دانشمندان جهان خواهیم بود.

در پایان از نهادهای قضائی کشور، پیگرد حقوقی و از نهادهای نظامی و امنیتی اقدام متقابل و صیانت و حفاظت از دانشمندان راهبردی کشور را خواستارم و شهادت دانشمند مجاهد و خستگی‌ناپذیر دکتر فخری‌زاده را به مقام معظم رهبری مدظله العالی، جامعه علمی کشور و مردم شریف ایران تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. ضمن آرزوی صبر جمیل و اجر جزیل برای خانواده محترم شهید فخری‌زاده از خداوند متعال برای آن شهید والامقام، همنشینی با سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را آرزومندم».

کد خبر 5082071

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری محسن فخری زاده ترور وزارت علوم تحقیقات و فناوری هفته بسیج سند آمایش آموزش عالی دانشگاه ها آزمون دکتری تخصصی دانشجویان آموزش مجازی ساماندهی آموزش عالی دانشگاه های علوم پزشکی سازمان سنجش معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان امور دانشجویان دانشگاه تهران دکتر محسن فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۵۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم است

به گزارش تابناک، دکتر محمد مخبر در این جلسه با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور به استان سمنان که بلافاصله پس از رویارویی با رژیم اشغالگر قدس انجام شد گفت: معمولا رویدادهایی با این درجه از اهمیت که ابعاد گسترده بین المللی دارد باعث می شود که مقامات کشورها سفرهای کاری خود را لغو کنند و یا به تاخیر بیاندازند اما رییس جمهور کشورمان با آرامش کامل سفر به سمنان و دیدار با مردم این استان را انجام داد.


وی همچنین با اشاره به سفر رییس جمهور به کشورهای پاکستان و سریلانکا گفت: در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران طی روزهای اخیر پاسخی محکم به رژیم صهیونیستی که نماد سلطه جهانی است داد، اما رییس جمهور کشورمان هم اکنون در سفر خارجی و انجام ملاقات های بین المللی هستند که این اقتدار ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است.


معاون اول رییس جمهور همچنین با بیان اینکه تحقق شعار سال نیازمند راه اندازی نهضت تولید در کشور است افزود: برای تحقق شعار سال جاری باید در تمامی دستگاه های اجرایی و استانها تقسیم کار انجام شود و برنامه ریزی دقیقی برای عمق دادن به تولید تا شهرستان ها و روستاها و فعال شدن همه آحاد جامعه انجام شود.


دکتر مخبر افزود: برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم لازم است از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و نخبگان حداکثر استفاده صورت گیرد و آموزش های بروز و کاربردی به نیروهای کار ارائه شود.


دکتر مخبر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کنکور سراسری روز هفتم اردیبهشت ماه تصریح کرد: لازم است در کنار وزارت علوم، وزارت کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای برگزاری هرچه بهتر کنکور سراسری برنامه ریزی و مراقبت کنند تا شاهد اخلال و مشکلی در برگزاری این رقابت علمی نباشیم.

دیگر خبرها

  • طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است
  • نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است
  • انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • مخبر: اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم است
  • ضرورت تأمین بودجه هوشمندسازی ماموریت های پلیس
  • عباس‌زاده: تعمیق و توسعه روابط ایران و پاکستان ضریب امنیت را بالا می‌برد/ سوءتفاهمات بین دو کشور باید برطرف شوند+ فیلم