Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:32:08 GMT

عربشاهی: از ۵۰ متری به داسایف گل زدم

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۵۸۹۱

عربشاهی: از ۵۰ متری به داسایف گل زدم

«ضیا عربشاهی» یکی از با سابقه‌ترین بازیکنان تاریخ باشگاه باشگاه پرسپولیس محسوب می‌شود، او ۱۴ سال پیراهن قرمز را پوشید و با این تیم به تمام افتخارات فوتبالی رسید.

عربشاهی روز شنبه در گفت گو با خبرنگار ورزشی ایرنا درباره روزهایی حرف زد که پیراهن پرسپولیس را می‌پوشید. متن این گفت و گو در زیر از حضورتان خواهد گذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چطور شد پیراهن پرسپولیس را بر تن کردید؟

من بازیکن تیم پاس بودم، با این تیم افتخارات زیادی در فوتبال ایران به دست آورده بودم، قهرمان جام حذفی و لیگ شده‌ بودیم و علی پروین که به خوبی مرا می‌شناخت پیشنهاد داد تا پیراهن این تیم را بپوشم.

بچه‌ محل علی پروین بودید؟

من و علی آقا پروین بچه دولاب هستیم و بارها و ‌بارها در زمین‌های خاکی این منطقه با یکدیگر بازی کرده بودیم. او به من گفت ضیا می‌خواهم برای پرسپولیس بازی کنی.

جواب شما به او چه بود؟

چشم؛  مگر جرات داشتیم به جز چشم به علی پروین حرف دیگری بزنیم. او یک مرد ویژه در فوتبال ایران است که بعید است دیگر کسی مثل وی متولد شود. نه من بلکه بسیاری از فوتبالیست‌های ایران آرزو داشتیم برای پروین بازی کنیم.

از استقلال هم پیشنهاد داشتید؟

من در تیم جوانان ایران با بازیکنان استقلال همچون اصغر حاجیلو و بهتاش فریبا همبازی بودم و آنها اصرار زیادی داشتند تا من به پرسپولیس بروم و پیراهن این تیم را بپوشم اما از همان روزهای کودکی پرسپولیسی بودم و به آنها گفتم هیچ‌ وقت نمی‌توانم استقلالی شوم.

اولین بازی شما با پیراهن پرسپولیس مقابل کدام تیم بود، به خاطر دارید؟

از همان روز اولی که پیراهن پرسپولیس را بر تن کردم به بازیکن فیکس این تیم تبدیل شدم. نخستین بازی‌ام مقابل دارایی بود که آن زمان تیم خوب و پر قدرتی بودند. در ورزشگاهی که مملو از جمعیت بود رودروی این تیم قرار گرفتیم و به برتری رسیدیم. من یکی از بهترین بازیکنان زمین بودم و پس از اینکه سوت پایان مسابقه به صدا درآمد، پروین خطاب به من گفت که «ضیا عالی بودی، رو سفیدم کردی.»

چند سال در پرسپولیس حضور داشتید؟

من ۱۴ سال در پرسپولیس حضور داشتم و یکی از باسابقه‌ترین بازیکنان تاریخ این باشگاه محسوب می‌شوم. همیشه گفته‌ام و باز با افتخار تاکید می‌کنم همیشه از اینکه پیراهن پرسپولیس را پوشیدم افتخار می‌کنم.

بهترین خاطره‌تان از روزهایی که پیراهن پرسپولیس را بر تن کردید چه بود؟

من سال ۶۶ با پرسپولیس توانستم در لیگ ایران، جام حذفی و جام باشگاه‌های تهران عنوان قهرمانی را به دست آوریم و این یکی از بهترین و شیرین‌ترین خاطرات فوتبالی من است. آن سال یک تیم بزرگ و رویایی را در اختیار داشتیم که همه حریفان ریز و درشت را از پیش رو برداشتیم و به هیچ تیمی باج ندادیم.

علی پروین مربی سخت‌گیری نبود؟

او بدون شک بهترین و پر افتخارترین سرمربی تاریخ باشگاه پرسپولیس است. وی با این تیم هر چه افتخار بود به دست آورد و سال‌های سال این تیم را بر بام فوتبال ایران نشاند. پروین به پرسپولیس تعصب ویژه‌ای داشت و به بازیکنان می‌گفت باید در زمین از جانتان مایه بگذارید. وی سر پرسپولیس با هیچکس شوخی نداشت و این را همه می‌دانستند.
 

بهترین گلی که در دوران فوتبالی‌تان به ثمر رساندید؟

در سال ۱۳۵۹ در یک دیدار دوستانه به مصاف تیم ملی شوری سابق رفتیم و من موفق شدم از فاصله ۵۰ متری به داسایف دروازه‌بان مشهور جهان گل بزنم. البته یک گل دیگر دارم که گل برتر جام ملت‌های آسیا در سال سنگاپور شد. این گل ۱۰ سال تمام تیراژ برنامه ورزشی بود.

کدام گل؟

در بازی با چین شاهین بیانی از جناح چپ سانتر کرد و دفاع حریف توپ را برگشت داد و من از فاصله ۴۰ متری به چین گل زدم که برترین گل این رقابت‌ها شناخته شد.

چرا از فوتبال خداحافظی ‌کردید؟

متاسفانه با یک محرومیت ناعادلانه‌ روبرو شدم که دوست ندارم درباره‌اش حرف بزنم. من از مسوولان فدراسیون فوتبال به خاطر کاری‌هایی که انجام دادند، انتقاد کردم و همین باعث شد تا محروم شوم. یک فوتبالیست تلاش می‌کند تا در باشگاهش بدرخشد و به تیم ملی کشورش برسد و وقتی من دیدم نمی‌توانم ملی‌پوش شوم در سن ۳۱ سالگی فوتبال را برای همیشه کنار گذاشتم.

برچسب‌ها باشگاه پرسپولیس تیم جوانان ایران اختصاصی ایرنا ضیا عربشاهی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: باشگاه پرسپولیس تیم جوانان ایران اختصاصی ایرنا ضیا عربشاهی باشگاه پرسپولیس تیم جوانان ایران اختصاصی ایرنا ضیا عربشاهی اخبار کنکور پیراهن پرسپولیس علی پروین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۵۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاهان وقت تلف کرد؟ رضاییان: مخالف این داستانم

بازیکن تیم فوتبال سپاهان این موضوع که تیمش در دیدار با پرسپولیس وقت تلف کرده است، واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، رامین رضاییان، بازیکن سپاهان پس از تساوی بدون گل تیم‌های سپاهان و پرسپولیس، اظهار کرد: من در زندگی یاد گرفتم شرافتمندانه زندگی کنم. اینکه بخشی از استادیوم از من دلخور بود، باید بدانند که همه آنها همیشه در قلب من هستند و من خاطرات زیادی با آنها دارم و همیشه احترامشان برای من واجب است.

او افزود: آنها را به خاطر تعصبشان نسبت به تیمشان درک می‌کنم. آنها آنقدر تیم‌شان را دوست دارند و عاشقانه آن را دنبال می‌کنند که شاید توقع دیگری از رامین رضاییان داشتند. به هر حال همه آنها برای من قابل احترام هستند و هرچه به من بگویند باز هم آنها را دوست دارم و در قلبم هستند.

رضاییان خاطرنشان کرد: بازی قشنگی بود و من با جان و دل برای سپاهان بازی کردم.

وی در واکنش به این سوال که انتظار بازی بهتری از دو تیم سپاهان و پرسپولیس می‌رفت، گفت: فوتبال است. بازی بدی نبود و بازی قشنگی بود.

بازیکن تیم فوتبال سپاهان در واکنش به این سوال که آیا بازیکنان سپاهان وقت تلف کردند؟ خاطرنشان کرد: من مخالف این داستان هستم و چنین اتفاقی رقم نخورد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس کرمان اهدا شد
  • پیراهن تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس اهدا شد 
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • ۱۲ سانتی‌متری که قهرمانی را از استقلال نگرفت!
  • سپاهان وقت تلف کرد؟ رضاییان: مخالف این داستانم
  • اگر عرضه نظارت لیگ برتر را ندارند، شورای امنیت ملی و حفاظت اطلاعات وسط بیایند | بچه‌های علی پروین و ناصر حجازی فوتبالیست شدند، اما له‌شان کردند
  • استقبال پرشور هواداران پرسپولیس و سپاهان از الکلاسیکو ایران +فیلم
  • طلسم پرسپولیس امروز می‌شکند؟
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال ایران؛ مدعیان به هم رسیدند