Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاجی میرزایی گفت:وزیر علوم کاملا به این رسالت و محوریت دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلم باور دارند و اظهار داشتند که مقصودشان به دقت منتقل نشده و در اصلاحیه‌ای‌که‌منتشر کردند بر این نکته تصریح کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اخیرا نامه ای را برای مقام معظم رهبری نگاشته است وخواستار جذب فارع‌التحصیلان دانشگاهی در وزارت آموزش و پرورش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین مسئله باعث نگرانی و ناراحتی قشر فرهنگی شده است و این ابهام به وجود آمده است که «منصور غلامی» خواستار انحلال دانشگاه فرهنگیان است.

در همین باره، فرهنگیان انتقاد های خود را در صفحات شبکه های اجتماعی منتشر کردند و بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان هم نامه ای  خطاب به وزیر علوم نوشت.

شفاف سازی وزیر علوم

وزیر علوم هم در واکنش به انتقاد ها سخنانی را در جهت تنویر افکار عمومی از طریق روابط علوم، تحقیقات و فناوری  منتشر کرد و معتقد بود برداشت ها اشتباه بوده است که در بخشی از آن آمده است«منصور غلامی درباره جزییات نامه نگاری اخیر خود با مقام معظم رهبری در این خصوص اظهار داشت: تهیه و ارسال نامه خدمتِ رهبر معظم انقلاب با توجه به اهمیت آموزش و تربیت نیروی انسانی متعهد، توانمند و صالح برای وزارت آموزش و پرورش که هوشمندانه و عالمانه در فرمایشات اخیر معظم له در دیدار با مسئولین محترم آن وزارت و دانشگاه فرهنگیان مورد ابرام و تأکید بود؛ صورت گرفته است.

وزیر علوم با بیان اینکه «باور ما این است که دانشگاه فرهنگیان با هدف تربیت نیروی انسانی مبتنی بر آموزه های وحیانی و فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی، به منظور تآمین نیروی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش ایجاد شده است»، تصریح کرد: موضوع اصلی پیشنهاد شده در نامه، تاکید بر استفاده از مفاد ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان برای فعال تر کردن ظرفیت های موجود در تامین نیروی انسانی متخصص و متعهد، روزآمد و شایسته برای وزارت آموزش و پرورش است که این مهم می تواند در کنار نیروهایی که دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهیدرجایی برای این منظور تربیت می کنند، مورد توجه قرار گیرد..

 

غلامی اضافه کرد: دانشگاه‌های کشور در شرایط فعلی توانایی بالایی را در تأمین نیروهای توانمند (به لحاظ علمی)، متعهد و دلسوز دارند؛ در صورتی که این موضوع به شیوه ای جدی در دستور کار قرار گیرد، وزارت آموزش و پرورش می‌تواند علاوه بر پذیرش دانشجو معلم از سطح دیپلم، با هماهنگی این وزارت و با اتخاذ تدابیر لازم نسبت به گزینش نیروهایی که حداقل ۴ سال در دانشگاه های معتبر تحصیل نموده و شایستگی‌های علمی و اخلاقی لازم را از خود نشان داده‌اند اقدام نماید.

واکنش وزیر آموزش و پرورش

«محسن حاجی میرزایی» وزیر آموزش و پرورش هم در توییتی نگاشت«در گفتگو با وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری عرض کردم رسالت دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم به عنوان مهم ترین رکن تعلیم و تربیت‌ و ضرورت راهبردی در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و این رسالت با رسالت دانشگاه‌های دیگر که تربیت عالم است کاملا متفاوت است. 

ایشان کاملا به این رسالت و محوریت دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلم باور دارند و اظهار داشتند که مقصودشان به دقت منتقل نشده و در اصلاحیه‌ای‌که‌منتشر کردند بر این نکته تصریح کرده‌اند.

با جدیت از موجودیت و هویت ممتاز این دانشگاه صیانت می کنم»

 

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: حاجی میرزایی منصور غلامی دانشگاه فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۶۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد

نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: در ۳ سال اخیر شمار جذب دانشجو در ۲ دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمد وحیدی امروز _ یک شنبه شانزدهم اردیبهشت_ در همایش تجلیل از معلمان برتر خراسان شمالی اظهار کرد: برکات سفر رهبر معظم انقلاب همچنان در این استان تداوم دارد به طوری که اکنون پروژه ساخت مدارس با هزار و ۷۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر رهبری در دست اجرا است.

وی افزود: ۲,۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار سفر رهبر انقلاب در چهار سال گذشته برای نوسازی مدارس استان اختصاص یافته است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به ترمیم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: ترمیم این سند با اتکا به مدرسه و معلم انجام می‌شود.

وحیدی گفت: جهش تولید دانش بنیان از قانون‌های راهبردی در مجلس یازدهم محسوب می‌شود که ۱۰۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان را پشتیبانی می‌کند و بر این اساس ۵۰۰ هزار میلیارد ریال در بودجه سالانه به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری، کمیسیون برتر مجلس یازدهم معرفی شد، افزود: رویکرد ما ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش بوده و تاکید بر این است که آموزش و پرورش به دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی توجه بیشتری کند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شمار جذب دانشجو در این دو دانشگاه در سه سال اخیر ۳۰۰ درصد رشد دارد.

ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این مراسم اظهار کرد: ۲۹۶ نمونه سوال در مقطع متوسطه اول برگزیده شهرستانی دریافت شد که ۸۷ نمونه در دروس مطالعات اجتماعی، ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، ریاضی، علوم تجربی، قرآن و پیام‌های آسمان برتر انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه ۶۲۱ نمونه سوال در ۳۴ عنوان درسی مقطع متوسطه دوم به جشنواره ارسال شد که ۱۸۲ نمونه سوال، منتخب استانی شد، خاطرنشان کرد: در مجموع ۲۷۶ نفر در دروس متوسطه اول و دوم منتخب نهایی استان بودند که ۸۵ نفر حائز رتبه شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اهداف این جشنواره باز آموزی روند طراحی بهینه سوال را افزایش توانمندی همکاران برای طراحی بهینه سوال با توجه به رویکرد راهنمای عمل طراحی سوالات مفهومی آشنایی دانش‌آموزان با سوالات بهینه با توجه به نهایی شدن دروس پایه‌های دهم و یازدهم و دوازدهم و نیز ایجاد بانک سوال معتبر برای استفاده همکاران و دانش آموزان ذکر کرد.

کد خبر 750912

دیگر خبرها

  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • رسالت آموزش و پرورش، تربیت نسلی با آرمان‌های انقلابی است
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • رسالت آموزش و پرورش، تربیت نسلی با آرمان های انقلابی است
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • نگاهی به فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان قم+ فیلم
  • واکنش حاجی‌میرزایی به اظهارات صحرایی درباره سند 2030: از خدا پروا کنید!
  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان