Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@13:26:04 GMT

کرونا؛ حیاط خلوت شکارچیان

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۶۸۰۴

کرونا؛ حیاط خلوت شکارچیان

ایسنا/کرمانشاه محدودیت‌های ایام کرونا و خلوت شدن محیط طبیعی فرصتی شده تا شکارچیان غیرمجاز سراغ حیات وحش بروند و تخلفات صید و شکار غیرمجاز بیشتر شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه به متخلفان هشدار جدی داد که از ورود به مناطق تحت مدیریت محیط زیست خودداری کنند و از تشدید نظارت و افزایش گشت‌زنی یگان‌های محیط زیست در این مناطق خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزاد شیخ ویسی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به محدودیت‌های ترددی که به دلیل شرایط بیماری کرونا در نظر گرفته شده، افزود: همیشه افراد فرصت طلبی هستند که از این شرایط و خلوت شدن محیط طبیعی استفاده کرده و به حیات وحش آسیب می‌زنند.

وی از تشدید گشت زنی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست به دلیل این شرایط و با هدف جلوگیری از صید و شکار غیرمجاز خبر داد و عنوان کرد: با افزایش گشت زنی که در این مدت داشتیم، در برخی از مناطق تا دو برابر کشف تخلفات بیشتر شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه یادآور شد: در این مدت اگرچه از نظارت بر تمام مناطق تحت مدیریت غافل نیستیم، اما در نقاطی که تمرکز حیات وحش بیشتر است مانند قراویز، زلزله زرد و پناهگاه بیستون بیشتر نظارت خواهیم داشت.

شیخ ویسی همراهی مردم را نیز برای جلوگیری از تخلفات ضروری دانست و تاکید کرد:  از مردم تقاضا داریم اگر موردی از شکار غیرمجاز را دیدند مراتب را با محیط زیست از طریق سامانه 1540 در میان بگذارند.

وی از محدودیت نیروهای یگان حفاظت محیط زیست خبر داد که نظارت‌ها را دشوار می‌کند و افزود: برای تمام مناطق تحت مدیریت محیط زیست فقط 50 تا 60 محیط بان داریم که از استانداردها بسیار پایین تر است و از همین رو به مشارکت و همکاری مردم نیاز داریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس محیط زیست شکارچی مناطق تحت مدیریت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۶۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: تکلیف مدیریت اجرایی پسماند‌های الکترونیکی در کشور مشخص نیست و کاملا غیر اصولی مدیریت می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی طی سخنانی به مناسبت هفته زمین پاک با بیان اینکه «پسماند‌های الکترونیکی یکی از خطرناک‌ترین پسماند‌ها در جهان محسوب می‌شود»، اظهار کرد: متاسفانه عملا این پسماند‌ها در کشور طبق قانون مدیریت نمی‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید ساز و کار مناسبی برای این پسماند‌ها در کشور دیده شود و متولی مشخصی در این حوزه داشته باشیم، گفت: هفته زمین پاک به کار‌های نمادین اختصاص پیدا کرده و عملاً اقدام چشمگیر و اثرگذاری در این حوزه دیده نمی‌شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس معضل پسماند‌ها را یکی از اولویت‌های حوزه محیط زیست خواند و تاکید کرد: پسماند‌ها می‌توانند ثروت تولید کنند، ولی مهمتر از آن کاهش اثرات مخرب محیط زیستی آنهاست که در کشور ما به معضلی جدی بخصوص در استان‌های شمالی و استان‌های مسافرپذیر تبدیل شده است.

دیگر خبرها

  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت