Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-06@16:15:12 GMT

رجزخوانی کافی است

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۷۰۵۶

محسن فخری زاده، دانشمند کم‌نظیر حوزه هسته‌ای و دفاعی کشورمان و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع به شهادت رسید. ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت جان‌سوز ایشان به محضر مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران، خانواده و همکاران او، نکات زیر قابل‌بیان است:
یک. ترور دانشمندان، بینه روشنی از ضعف و استیصال دشمنان این مرزوبوم در توقف روند پیشرفت برنامه‌های صلح‌آمیز دفاعی و موفقیت‌های علمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن فخری‌زاده، علاوه بر پژوهش و نوآوری، طی سالیان، شاگردان بسیاری تربیت‌کرده که راه او را ادامه خواهند داد. 
دو. خط ترور معمولا زمانی تقویت می‌شود که دشمن زبون به‌واسطه اختلافات یا ناکارآمدی‌های داخلی، از خلأ   اشراف اطلاعاتی بهره برده و نسبت به حمله به سرمایه‌های ملت ایران ترغیب و تشجیع می‌شود. 
ترور دانشمندان شهید هسته‌ای یعنی مسعود علی‌محمدی، مجید شهریاری، مصطفی احمدی روشن و داریوش رضایی‌نژاد در فاصله کمی از ایام فتنه ۸۸ به‌وقوع پیوست، همان روزهایی که رئیس دستگاه اطلاعاتی انگلستان از کُند کردن برنامه هسته‌ای ایران با اقدامات نامتعارف سخن می‌گفت و هم‌اکنون در فاصله یک سال از بی‌تدبیری مفرط بنزینی دولت و غائله آبان ۹۸ ، فرمانده سپاه قدس و دانشمند هسته‌ای ما ترور شده‌اند. همه ارکان و اجزای بی‌تدبیری، به‌اندازه خود در بی‌ثبات‌سازی و دامن زدن به آن وضعیت که نتیجه امروز را داشته، مقصرند.
سه. هرگونه مذاکره در هر سطحی، با کسانی که عامل یا حداقل شریک این جنایات وحشتناک‌اند، نشانگر بی‌عقلی، ضعف، زبونی و بی‌اطلاعی نسبت به اصول  روابط بین‌الملل و پا نهادن بر خون دانشمندان شهیدمان است.
چهار. انتقام این ترور بزدلانه، در دو حوزه اتفاق خواهد افتاد. بعد از این ترور، شرایط باید از حالت رجزخوانی و اعلامی وارد فاز تازه‌ و اجرایی شود. سیاست‌های این سال‌ها ما را به سربازی که تیر مشقی می‌زند مبدل کرده و مطالبه تجدیدنظر در این سیاست چه در داخل کشور و چه در هم‌پیمانان منطقه‌ای و بین‌المللی ما ضروری است. دوستان و حتی دشمنان ایران می‌دانند که ظرفیت و توان مقابله با چنین ضرباتی در کشور وجود دارد و منتظر اقدامات عملی هستند. در این راستا   انتقام اول باید عاجل، سخت و پشیمان کننده باشد که چنین عملی، دشمن را از رذالت‌های بعدی بازدارد. انتقام بزرگ‌تر، تکمیل و تکثیر فعالیت‌ها و اقدامات دانشمندان شهیدمان است که سلطه علمی استکبار را به زیر کشد، ان‌شاءالله

 

محسن پیرهادی 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: وزارت دفاع آبان ۹۸ محسن پیرهادی وزارت دفاع ترور محسن فخری زاده هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۷۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس

کاردار ایران در لندن در واکنش به اظهارات وزیر دفاع انگلیس گفت: اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

به گزارش ایسنا، سید مهدی حسینی متین در پیامی در شبکه مجازی ایکس نوشت که بریتانیا با آغاز حملات هوایی غیرقانونی به خاک یمن از ژانویه گذشته، خود را به هدف قانونی برای اقدامات دفاعی یمنی‌ها تبدیل کرده است. اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

وزیر دفاع انگلیس اخیرا در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شده بود که «ایران مسؤول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای از طریق شبکه غیرقانونی نیابتی از جمله حماس، حزب‌الله و انصارالله، گروه‌های مقاومت مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است».

همچنین وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد در اقدامی متقابل هشت فرد و پنج نهاد انگلیسی را به دلیل اقدامات عامدانه در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تحت تحریم قرار می‌دهد.

نام گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس نیز در این لیست به چشم می‌خورد.

شاپس در واکنش به این تحریم، ایران و نیروهای مقاومت منطقه را به بی‌ثبات‌کردن منطقه متهم کرد و مدعی شد: «اگر ایران فکر می‌کند این تحریم‌ها کسی را می‌ترساند، کاملا در اشتباه است».

 
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چرا ساترا به حذف «حشاشین» ورود کرد؟/ ترور را به ایران نسبت دادند!
  • واکنش جالب معلم عربی محمد بحرانی به خاطره‌ای که بحرانی از او در برنامه تعریف کرد (فیلم)
  • ماجرای ترور رییس سابق فدراسیون کشتی ایران! / فیلم
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • رصدخانه مراغه؛ نگینی درخشان در تاریخ نجوم ایران
  • اخطار محسن رضایی به تک‌روی و سهم‌خواهی برخی جریانات / سعید محمد به گله‌مندی پرداخت
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • وزیر دفاع انگلیس به تحریم ایران واکنش نشان داد