Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@15:29:52 GMT

دست روی دل مرغدار نگذارید که خون است!

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۷۱۵۹

دست روی دل مرغدار نگذارید که خون است!

ایسنا/مرکزی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان مرکزی گفت: مشکلاتی اعم از بی ثباتی قیمت حمل و نقل و افزایش قیمت نهاده ها و عدم تخصیص به موقع نهاده دولتی سبب بروز مشکلاتی در صنعت طیور شده که تداوم این مشکلات ورشکستگی بسیاری از مرغداران را همراه خواهد داشت.

علی اکبر حیدری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: از نهم مهرماه تا بیستم همان ماه، جوجه به سبب قیمت پایینش در بازار کمیاب شده بود، همین امر سبب کمیاب شدن مرغ زنده در بازار و در نهایت کاهش عرضه و افزایش تقاضا و افزایش قیمت مرغ در بازار شد، اما به نظر می رسد تا دو هفته آینده این مشکل برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شرایط موجود باعث شد قیمت جوجه از حدود دو هزارتومان به حدود سه هزارتومان افزایش پیدا کند، افزود: بیشتر جوجه های مورد نیاز استان مرکزی از سمت شمال کشور وارد می‌شوند، در استان مرکزی تنها یک واحد جوجه کشی مرغ مادر موجود است که تولیدات آن کفاف نیاز استان را نمی‌دهد و باید مابقی نیاز از سایر استان ها تامین شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان مرکزی در خصوص هزینه های حمل و نقل تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون سه مرتبه قیمت های حمل و نقل به صورت قانونی افزایش یافت به طوری که اخیرا ۳۰ درصد افزایش قیمت در این بخش ایجاد شده ولی علیرغم این افزایش قیمت، راننده برای انتقال باری که از بندر ارسال می‌شود توجهی به قیمت قانونی ندارد و دو برابر نرخ قانونی را برای آن طلب می کند.

حیدری اضافه کرد: در این شرایط برای تلف نشدن مرغ و سرمایه، مرغدار مجبور است قیمت مطالبه شده توسط راننده را قبول کند. برای مثال بنده برای ارسال بار تا اراک بیش از ۳۰۰ هزار تومان هم کرایه پرداخت کرده ام و این در حالی است که قیمت قانونی حمل همان بار حدود ۲۰۰ هزار تومان بوده است. مرغدار گاهی مجبور است از شیره جان خود برای تغذیه مرغ استفاده کند تا بتواند سرپا مانده و متحمل خسارت نشود.

وی ادامه داد: از طرفی حتی اگر کمتر از ظرفیت ماشین بارگیری شود، هزینه باید به اندازه ظرفیت کامل ماشین پرداخت شود و راننده اصلا به وزن بار توجهی ندارد و تنها ظرفیت ماشین خود را در نظر می‌گیرد و این هم برای مرغدار ضرر محسوب می‌شود و با توجه به اینکه پیگیری ها در این خصوص نتیجه ای ندارد دیگر کسی پیگیری خاصی در این خصوص انجام نمی دهد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان مرکزی ادامه داد: نهاده های مورد نیاز مرغدار نیز افزایش قیمت داشته و تنها بخش اندکی از آن به نرخ دولتی تامین می‌شود، از طرفی اخیرا دولت قیمت نهاده های دولتی را نیز افزایش داده به طوری که سویا از سه هزار تومان به سه هزار و ۲۰۰ تومان و ذرت نیز از هزار و ۵۰۰ تومان به هزار و ۷۰۰ تومان افزایش پیدا کرده البته این قیمت ها دولتی بوده و در بازار آزاد این قیمت ها چندین برابر است.

حیدری با اشاره به راه اندازی سامانه بازارگاه گفت: این سامانه تاثیری در حل مشکل تامین نهاده نداشته و نهاده های خریداری شده در این سامانه به موقع به دست مرغدار نمی‌رسد. اگر نهاده ها به موقع و کامل به دست مرغدار برسد قیمت اعلامی برای مرغ از نظر مرغدار صرفه اندکی خواهد داشت، اما در صورتی که نهاده خریداری شده به موقع به دست مرغدار نرسد مرغدار مجبور به خرید مجدد از بازار آزاد است و همین خریدهای پی در پی، مرغدار را متضرر خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مرغ نهاده های دامی افزایش قیمت استان مرکزی نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۷۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت

امتداد - شرایط کنونی و اقدامات بانک مرکزی حاکی از آن است که همچنان باید امید زیادی به کاهش بیشتر قیمت دلار و آرامش بازار ارز داشت.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، محسن احتشام، عضو کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی ایران با توجه به فروکش کردن التهاب بازار ارز و کاهش قیمت دلار اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی و آرامش نسبی منطقه، قیمت دلار همچنان پتانسیل ریزش بیشتری دارد و در روز‌های آینده شاهد کاهش بیشتر قیمت ارز خواهیم بود. البته این مساله ارتباط مستقیمی به آرامش و ثبات منطقه دارد و قطعا اگر اتفاقات و تنش‌های جدید داخلی و بین المللی رخ ندهد، روند پایین آمدن قیمت ارز ادامه خواهد داشت.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بیرجند به انتظارات تورمی و هیجانات کاذب بازار ارز اشاره کرد و گفت: متاسفانه شرایط به گونه‌ای شده که مردم و فعالان اقتصادی در هر لحظه بدون هیچ دلیل خاصی پیگیر قیمت دلار هستند، در حالی که این موضوع در خیلی از مواقع یک موج روانی و هیجانی متاثر از فضاسازی دلالان و سوداگران بازار است. در واقع نباید اجازه دهیم که این مساله به مبنای اصلی بازار تبدیل شود و هیجانات کاذب، باز هم بر قیمت‌ها تاثیرگذار باشد.

این فعال اقتصادی به اقدامات و تدابیر ویژه بانک مرکزی در کنترل و مدیریت بازار ارز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون با مدیریت منطقی و اصولی بانک مرکزی شاهد بودیم که موج‌های متعدد هیجانی در بازار ارز بعد از مدت کوتاهی فروکش کرده و بازار به ثبات و آرامش رسیده است. در واقع اگر اجازه دهند بانک مرکزی برنامه‌ها و اهداف خود را با استقلال و اختیارات کافی تدون و اجرایی کند، شک نکنید قیمت دلار بسیار پایین‌تر از قیمت کنونی خواهد بود. در نتیجه باید فرصت دهند بانک مرکزی کار خود را انجام داده و هیچ سازمان و نهاد و ارگان دیگری در کارش دخالت نکند.

احتشام با تاکید بر تداوم ثبات و آرامش بازار ارز و تاثیر مثبت آن بر روند تولید و تجارت کشور گفت: بی‌تردید مردم و تمامی فعالان تجاری و اقتصادی کشور به دنبال ثبات و پیش‌بینی پذیر شدن بازار هستند و تنها گروهی که خواهان اختلال در بازار است، دلالان و سودجویانی هستند که از این شرایط سود می‌برند. در نتیجه امیدوارم شرایط کنونی همچنان تداوم یابد تا قیمت ارز همچنان به روند کاهشی خود ادامه دهد تا به نطقه ثبات و نرخ متعادل خود برسد.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • سکه های حراجی بانک مرکزی ناخالصی دارند؟
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • پیش‌بینی افزایش دما در استان مرکزی
  • افزایش دما در استان مرکزی
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • افزایش ۲۷درصدی خرید مرغ مازاد مرغداران/ کریدورهای صادراتی فعال شود
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد