Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@10:33:28 GMT

واکنش های توئیتری به ترور شهید محسن فخری زاده

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۷۱۶۳

واکنش های توئیتری به ترور شهید محسن فخری زاده

عصر روز جمعه هفتم آذرماه، خبر ترور محسن فخری زاده از دانشمندان هسته‌ای کشور در منطقه دماوند تهران منتشر شد که واکنش‌های بسیاری را در شیکه های اجتماعی و رسانه ها به دنبال داشت. کاربران شبکه های اجتماعی از ترور ناجوانمردانه این دانشمند دفاعی ابراز ناراحتی و تاسف کرده و خواستار پیگیری مسببین این اقدامات تروریستی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در ادامه به واکنش برخی از سیاسیون و مقامات نظامی ایران به درگذشت شهید محسن فخری زاده می‌پردازیم:

محمد جواد ظریف وزیر خارجه، در واکنش به ترور و شهادت محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع به نقش رژیم اسرائیل در این عملیات تروریستی اشاره کرد. وی در نخستین احظات اعلام این خبر در طی توییتی به زیان انگلیسی نوشت: تروریست‌ها امروز یک دانشمند برجسته ایرانی را به قتل رساندند.   این عمل بزدلانه  با نشانه‌های آشکار از دخالت اسرائیل در آن  جنگ طلبی ناامیدانه‌ی عاملان این امر را نشان می‌دهد. ایران از جامعه بین المللی و به ویژه اتحادیه اروپا  میخواهد که به استاندارد دوگانه‌ی شرم آور خود پایان دهند و این عمل تروریستی دولتی را محکوم کنند.

سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان، مشاور نظامی مقام معظم رهبری در صنایع دفاعی نیز در همان ساعات اولیه در واکنش به ترور شهید فخری زاده در توئیتر نوشت: «إِنَا لِلّهِ وَإِنَا إِلَیْه رَاجِعُون صهیونیست‌ها در واپسین روزهای عمر سیاسی متحد قماربازشان در پی تشدید و افزایش فشار بر ایران برای ایجاد یک جنگ تمام‌عیار هستند. شب دراز است و قلندر بیدار! همچون صاعقه بر سر قاتلان این شهید مظلوم فرود خواهیم آمد و از کرده خود پشیمان‌شان می‌کنیم! همچون صاعقه بر سر قاتلان این شهید مظلوم فرود خواهیم آمد ...»

امیر حاتمی وزیر دفاع در واکنش به ترور شهید فخری زاده و با تاکید بر کم تحملی دشمن  از دیدن پیشرفت های علمی در کشور نوشت: دشمن تحمل دانشمندان کشور را ندارد و به شهادت دانشمندان عمق کینه آن ها را آشکارتر می‌کند.

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در توئیتی با همین مضمون و اشاره به بومی شدن دانش هسته ای در ایران نوشت: ترور دانشمندان هسته‌ای، برنامه اتمی ایران را به عقب نمی‌برد. ، دانش هسته‌ای در ایران بومی شده و در پاسخ به ترورها با اراده ملی، توسعه خواهد یافت. انتقام حق ماست.

حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل نیز به هدف گرفتن دستاوردهای علمی کشور اساره کرد و  در صفحه توئیتر خود نوشت: ترور دانشمند ایرانی دکتر ⁧‫محسن فخری‌زاده‬⁩، که سهم مهمی در توسعه مرزهای دانش کشور داشت، نشانگر تلاش محور آمریکایی - صهیونیستی برای تداوم ضربه زدن به پیشرفت علم و فناوری در جمهوری اسلامی ایران است. دشمنان دست از توطئه بر نمی‌دارند. اعتماد به دشمن، خوش باوری است. ‫

سید مصطفی میرسلیم، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص بی اثر بودن این اقدامات تروریستی در عزم ملت، در صفحه توئیتر خود نوشت: شهادت محسن فخری زاده عزم ما را در پیگیری راه اعتلای علمی برای پیشرفت کشور راسخ‌تر می‌کند. با اهتمام و مسئولیت پذیری وزارتین دفاع و اطلاعات، دشمنان از این آدمکشی طرفی نخواهند بست.

در این میان، برخی نمایندگان مجلس یازدهم، ترور شهید محسن فخری زاده را بهانه ای برای حمله به رویکرد احیای برجام قرار داده و  از الفاظی چون  «ساده لوح»، «غرب گرا»، «نیازمند و ملتمس مذاکره» استفاده کرده و علیه دولت موضع گرفتند: 

مجتبی رضاخواه، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: قطعاً یکی از دلایل ترور محسن فخری زاده، نشان دادن ضعف و نیاز به مذاکره است. عده‌ای خوش‌خیال تصور کردند زبان دنیا را بلدند پس مذاکره کنند، غافل از اینکه دشمن قبل و بعد از ژانویه ۲۰۱۷ به دنبال ترور احمدی‌روشن، سلیمانی‌و فخری‌زاده‌ها بوده. فقط ساده‌لوح‌ها فریب دشمن را می‌خورند.

زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در صفحه توئیتر خود نوشت: پیام ترور شهید فخری زاده به غرب‌گرایان و مسئولینی که هنوز به دنبال مذاکره با آمریکا هستند آنست که اعتماد به آمریکا و دشمنان نظام ثمری جز ترور و تحریم برای ملت ایران ندارد.

فاطمه قاسم پور، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی هم در صفحه توئیتر خود نوشت: در مقابل دشمنی که دانشمند را با گلوله هدف قرار می‌دهد سخن از مذاکره، ذلت است. خون شهدای امروز درخواست انتقام سخت را همگانی کرد، اما حال و روز امشب و سال‌های اخیر همسر و خانواده این شهید را فقط خانواده‌های شهدای ترور به خوبی درک کرده‌اند.

مالک شریعتی نماینده  تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به ترور دانشمند هسته‌ای محسن فخری زاده توئیتی را منتشر کرده است:

این خط فکری به این جا ختم نشد و برخی حساب های توئیتری با شناسه های مختلف نیز دراین زمینه نوشتند:

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی توییتر محسن فخری‌زاده محمد جواد ظریف رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی توییتر محسن فخری زاده محمد جواد ظریف رژیم صهیونیستی مجلس شورای اسلامی توییتر محسن فخری زاده محمد جواد ظریف رژیم صهیونیستی اخبار کنکور مجلس شورای اسلامی واکنش به ترور محسن فخری زاده تهران در مجلس ترور شهید هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۷۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای ترور رییس سابق فدراسیون کشتی ایران! / فیلم

ماجرای ترور رییس سابق فدراسیون کشتی ایران! / فیلم

دیگر خبرها

  • مشخص شدن زمان حضور فخری در ایران
  • فاز۲ تملک و آزادسازی خیابان شهید نقیب‌زاده در یزد آغاز شد
  • واکنش مطهری به ماجرای دختـر دف‌زن | خانم‌های مجلس به لاک غلیظش معترض بودنـد!
  • واکنش جالب معلم عربی محمد بحرانی به خاطره‌ای که بحرانی از او در برنامه تعریف کرد (فیلم)
  • ماجرای ترور رییس سابق فدراسیون کشتی ایران! / فیلم
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • پیام ویژه رهبری به خانواده سردار ترور شده توسط اسرائیل
  • شهید مقصودی معلمی دلسوز و وظیفه شناس بود
  • شهید مقصودی معلمی دلسوز و وظیفه شناس بودند
  • مستند «نغمه های فروزان» فیلمی درباره بدیع الزمان فروزانفر