مسئولان دولتی و نظامی برای گرفتن انتقام خون شهید فخری زاده شجاعانه تصمیم بگیرند
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۷۵۵۶
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور گفت: از مسئولان دولتی و نظامی انتظار داریم که برای گرفتن انتقام خون شهید فخری زاده ترس را به خود راه ندهند و شجاعانه تصمیم گیری کنند.
مقصود درودی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با بیان اینکه امروز یکی از دانشمندان کشورمان را در زمینههای مختلف علمی در یک حادثه تروریستی از دست دادیم، گفت: شهید فخری زاده از جمله دانشمندانی بود که در زمینههای مختلف علمی از صنعت هستهای و موشکی گرفته تا تولید کیتهای تشخیصی کرونا و واکسن کرونا فعالیتهای موفقیت آمیزی داشته است؛ اما نکته قابل ملاحظه کنشهای رسانهای دولت است که سعی میکنند بعد هستهای شهید فخری زاده را در اذهان مردم محو کنند و این در حالی است که رسانههای خارجی و مخصوصا رسانههای اسرائیلی بر بعد هستهای بودن شهید فخرایی زاده تاکید دارند.بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی با بیان اینکه دشمن از گذشته به دنبال ترور شهید فخری زاده به عنوان یک دانشمند هستهای بوده به گونهای که نشریه العربیه از سال ۲۰۱۵ نام شهید فخرایی زاده را در لیست ترور قرار داده و از او به عنوان پدر هستهای ایران نام برده است، تصریح کرد: مقامات رسمی و درجه یک اسرائیل نیز شهید فخری زاده را مسئول برنامهها و پیشرفتهای هستهای کشورمان میدانند و حتی القابی هم که به این دانشمند هستهای کشورمان داده شده مانند «اوپنهایمر ایران» بیانگر تخصص هستهای شهید فخری زاده است.
درودی با اشاره به اینکه با پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دولت تمام تخم مرغهای خود را در سبد مذاکره گذاشته است، اما بی ثمر بودن برجام برای کشور از یک سو و ترور شهید فخری زاده از سوی دیگر خون مردم را به جوش آورده و همین مسئله باعث خواهد شد که دولت نتواند به سمت مذاکره برود، افزود: تحت این شرایط دولت هم چند ماه پیش رو و هم انتخابات ریاست جمهوری را از دست میدهد به همین دلیل تلاش میکنند تا بعد هستهای شهید فخری زاده را کمرنگ کنند.
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور گفت: شهید فخری زاده تنها شخصیتی است که نخست وزیر اسرائیل از او به عنوان کسی که در لیست ترور این رژیم قرار دارد اسم برده، اما واقعا سوال اینجاست که چگونه تنها یک روز پس از بازگشت جاسوس اسرائیلی به کشورش شهید فخری زاده ترور میشود و مسئولان امنیتی ما در خواب هستند.
وی با بیان اینکه بعد از گذشت چند ساعت از ترور شهید فخری زاده رئیس جمهور هنوز به این اقدام تروریستی واکنشی نشان نداده و این درحالی است که آقای روحانی پس از درگذشت شجریان در همان لحظات اولیه توئیتی را منتشر کرد، افزود: نکته قابل توجه این است که مسئولان باید در قبال ترور شهید فخری نژاد رفتارهای عملیاتی از خود نشان دهند با این وجود توئیت زدن، محکوم کردن و نامه دادن در جای خود خوب است، اما این اقدامات از دانشجویان و نخبگان هم بر میآیند.
درودی بیان کرد: ما از مسئولین انتظار داریم که در واکنش به ترور شهید فخری زاده کنشهای عملیاتی داشته باشند مثلا قوه مقننه میتواند با وضع قوانین جدید بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی را به حداقل ممکن و حتی به صفر برساند و یا قانونی تصویب شود که مراکز هستهای کشورمان زیر نظر دوربینهای آژانس بین المللی اتمی نباشند و یا از قوه قضائیه انتظار میرود که عاملان این جنایت را هر چه سریعتر شناسایی کند و آنها را به اشد مجازات برساند با این وجود نباید اینگونه باشد که وعده انتقام بدهیم، اما با گذشت چند روز که مردم موضوع را فراموش کردند هیچ انتقامی صورت نگیرد و یا نوع انتقام خفیف باشد.
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی با تاکید بر اینکه اگر پاسخ جنایت امروز دشمن را ندهیم آنها حملات، توهینها و تحقیرهای خود را بیشتر میکنند، گفت: حقیقت این است که در جریان ترور شهید سلیمانی انتقام سختی را که وعده آن داده شد محقق نشده و یقینا این موضوع باعث خواهد شد که مسئولان بلند پایه امنیتی اسرائیل و آمریکا به این نتیجه برسند که ما به موازنه انتقام اعتقادی نداریم. به هر روی حمله موشکی به پایگاه عین الاسد آن انتقام سختی که انتظار میرفت نبود به همین دلیل امروز دوباره شاهد ترور شهید فخری زاده که از او عنوان قاسم سلیمانی صنعت هستهای نام برده میشود، بودیم.
وی با بیان اینکه ما باید ورای تمام تهدیدها و ادعاها حتما از دشمن انتقام بگیریم و مطمئن باشیم که این انتقام ما دشمن را به عقب میراند اضافه کرد: ما از مسئولان دولتی و نظامی انتظار داریم که برای گرفتن انتقام ترور شهید فخری زاده ترس را به خود راه ندهند و شجاعانه تصمیم گیری کنند.
منبع: خبرگزاری دانشجو
کلیدواژه: دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور پیشرفت های هسته ای تبادل جاسوس اسرائیلی ترور شهید فخری زاده ترور دانشمند هسته ای دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی ترور شهید فخری زاده
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۷۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران
۴۵ سال از شهادت استاد مرتضی مطهری میگذرد، ترور شهید مطهری دومین ترور سیاسی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود، از فروردین ۱۳۵۸ یعنی کمتر از دوماه پس از پیروزی انقلاب، موج ترورها علیه شخصیتهای روحانی و نظامی انقلاب آغاز شد. اتفاقی که البته امروز به شکلی دیگر و توسط دشمنان جمهوری اسلامی ایران همچنان ادامه دارد.
ساعت حدود ۷ شب بود که تیم سه نفره ترور، شامل بصیری، نیکنام و وفا قاضیزاده مقابل منزل شهید مطهری در خیابان دولت تهران توقف میکنند.
نقشه اولیه ترور او در همان منطقه بود، اما هوشیاری راننده آیتالله مطهری و وضعیت بد منطقه از نظر ترور، مانع کار تروریستها میشود.
آنها خودروی استاد مطهری را تعقیب میکنند. احتمالا راننده خیابان شریعتی را به سمت پل سیدخندان کنونی آمده و بعد از عبور از خیابان سهروردی به میدان هفت تیر رسیده و با گذر از خیابان مفتح به سمت میدان کنونی سپاه رفته بود. بعد از آن هم وارد خیابان فخرآباد شده تا به منزل مرحوم یدالله سحابی برسد.
جلسه آن شب برخلاف آنچه تصور میشود جلسه شورای انقلاب نبود، بلکه جلسه موسسه متاع (مکتب تربیتی ـ. اجتماعی علمی) بود که در سال ۱۳۳۷ تاسیس شده بود و به مسائل اجتماعی میپرداخت، اما به دلایل امنیتی هیچ سندی از خود ثبت نکرده بود.
خودرو تروریستها در ضلع مقابل خیابان پارک شده بود. قاتل (محمدعلی بصیری) هم پشت دیوار منزل سحابی کمین کرده و منتظر استاد مطهری بود. ظاهرا نفر دیگری (حمید نیکنام) هم سر کوچه کشیک میداده است.
تروریستها چراغی که ساکنان محل در پارک امینالدوله ـ. محل فعلی خانه مداحان ـ. برای روشنایی و امنیت محله گذاشته بودند را خاموش کرده بودند و با استفاده از تاریکی شب موفق به چنین کاری شدند.
ساعت حدود ۲۲:۴۰ شب جلسه تمام میشود و استاد مطهری عزم منزل میکند. ظاهرا قرار بر این میشود که با خودروی آقای ترخانی به شمیران ـ. منزل شخصی خود ـ. برود.خودرو ترخانی سرکوچه پارک شده بود. یدالله و عزتالله سحابی چند قدمی استاد مطهری را بدرقه میکنند تا این که آقای مطهری به سر کوچه میرسد.
ظاهرا در این هنگام است که قاتل اصلی به استاد مطهری نزدیک میشود و او را به نام صدا میکند و پس از برگشتن آیت الله مطهری گلولهای به زیر گوش او شلیک میکند که از ابروی چپش خارج میشود.
قاتل پس از این اقدام، ظاهرا از طریق یک کوچه فرار میکند و خود را به اتومبیل پیکان استیشنشان میرساند و با دو نفر دیگر به سمت شرق تهران فرار میکنند.
گروه فرقان خود را یک گروه مسلمان متکی بر اصل توحید میدانست و اهداف خود را بر اساس تفسیر قرآن مشخص میکرد. این گروه معتقد بود تفسیر قرآن کریم تنها کار امامان است و هر کسی جز امامان معصوم دست به تفسیر قرآن بزند، کارش خلاف اسلام است.
استاد مطهری در جریان انقلاب از تفکرات و ایدهها و دستورات حضرت امام تبعیت میکردند و همواره در پی اجرای فرامین حضرت امام در مورد نهضت بودند. در این مورد آیت الله طاهری خرم آبادی میگوید؛ اگر چه دار التبلیغ کارش را بعد از تبعید، شروع کرد، اما آن رونقی که باید میگرفت پیدا نکرد و آخرش هم به جایی نرسید؛ چون مهر تایید امام به مسئله دار التبلیغ زده نشد و این موسسه از این مطلب انتزاع میشد که یک حرکتی است در مقابل امام و نهضت امام مخصوصا این که مقدمات آن مصادف بود با مخالفت امام و همان زمانی که امام تبعید شدند.
اینها یکسری مسائلی را تداعی میکرد که اینجا یک مرکزی است در برابر نهضت و در برابر امام. چند سال بعد که به مرحوم استاد مطهری اصرار کرده بودند که یک درس در آنجا برقرار کند. ایشان با مشورت امام اجازه او به آنجا رفت؛ و الا همین طوری خودش برای تدریس به دار التبلیغ نرفت، یعنی با این که مسئله آن شدت وحدت خودش را از دست داده بود و جنبه عادی پیدا کرده بود و یک موسسهای شده بود برای تربیت مبلغ ولی باز شهید مطهری در برابر اصرار آنها به تنهایی تصمیم نگرفته بود.
همچنین شهید مطهری حلقه وصل و رابط امام با انقلابیون و مردم بود. در این مورد مرحوم حجت الاسلام موحدی ساوجی میگویند:در تهران آیت الله مطهری و چند نفر با امام مع الواسطه در ارتباط بودند و آنها بودند که پیغامها را به کل افراد انقلابی در سطح تهران میرساندند پیامها معمولا در قم گرفته میشد، اما یک سالی را که ترکیه بودند ارتباطی با خارج نداشتند. ولی در زمانی که در عراق بودند با پیروزی انقلاب و لو با واسطه ارتباط برقرار میکردند افراد میرفتند و پیامها را شفاهی از امام میگرفتند و میآمدند و عمل میکردند و یا به وسیله مکاتبه و نامه ارتباط انجام میشد، اما در واقع این ارتباط وجود داشت.
بدون تشبیه بگویم دوران تبعید امام از ترکیه به عراق تا سال ۵۷ و بازگشت امام به ایران تقریبا غیبت صغرای ولی عصر (روحی نه الفداء) بود که ملت ایران در میان خودشان امام را نداشتند، اما کسانی که نایب امام بودند وکیل و رابط بین امام و مردم بودند هر چند که این وکالت و نیابت نبود امام مردم میدانستند و میشناختند که اینها افراد مورد اعتماد امام هستند و از این طریق رهنمودها و پیامها را میگرفتند و عمل میکردند.
استاد مطهری در تمام میدان مبارزه حضور فعال و جدی فعال داشته است. از پخش اطلاعیهها تا شرکت در قیامها صحنه گردان میدان بود. استاد ابتدا در پخش اطلاعیهها تا شرکت در قیام سال ۴۲ نقش فعال داشتند. بارها از سوی عمال رژیم شاه بازداشت شده و زندانی شده بودند. اختلافات بین روحانیون را از بین میبرد و مانع انفکاک در صفوف مبارزه میشد. استاد در جذب نسل جوان و روشنفکر به خصوص بعد از راه انداختن حسینه ارشاد نقش فوق العادهای ایفا کردند. جذب نسل جوان نه تنها در دوران قبل از پیروزی انقلاب موثر واقع شد بلکه بعد از دوران پیروزی و جنگ برای کشور و انقلاب موثر واقع شد.
از نگاه شهید مطهری، بزرگترین ضربهای که بر پیکر اسلام وارد شد از روزی شروع شد که سیاست از دیانت منفک گردید؛ و طرد دین از سیاست به معنای جدا کردن یکی از اعضای پیکر اسلام بود. با این حال در جهان تشیع، تفسیر «اولی الامر» متفاوت با برداشت اهل سنت است و هدف امثال سید جمال نیز مسلماً این نبوده است تا با ندای همبستگی دین و سیاست به استبداد سیاسی قداست دینی دهند، بلکه هدف، بیداری مسلمانان در دخالت در سرنوشت سیاسی و وابسته ساختن به دین بوده است.
شهید مطهری در بحث امامت و رهبری با ظرافت خاصی جدایی دین از سیاست را به منزلهی جدایی روحانیت از سیاست و حکومت به شمار آورده و معتقد است، بزرگترین آرزوی دوستداران ترقی اسلام باید توأم شدن سیاست و دیانت باشد:
نسبت این دو با هم نسبت روح و بدن است. این روح و بدن، این مغز و پوست باید به یکدیگر بپیوندند. فلسفهی پوست، حفظ مغز است. پوست از مغز نیرو میگیرد و برای حفظ مغز است.
اهتمام اسلام بر امر سیاست و حکومت و جهاد و قوانین سیاسی، برای حفظ مواریث معنوی، یعنی توحید و معارف وحی و اخلاق و عدالت اجتماعی و مساوات و عواطف انسانی است.
شهید مطهری از مهمترین نیروهای انقلاب اسلامی بود و شاید مهمترین تعریف از این شهید بزرگوار را امام خمینتی (ره) بیان کردند.
خدمتی که مرحوم مطهری به نسل جوان و دیگران کرده است، کم کسی کرده است. آثاری که از او هست، بی استثنا، همه آثارش خوب است و من کس دیگری را سراغ ندارم که بتوانم بگویم: «بی استثنا آثارش خوب است». ایشان بی استثنا آثارش خوب است؛ انسان ساز است؛ برای کشور خدمت کرده است. در آن حال خفقان، خدمتهای بزرگ کرده است این مرد عالی قدر