Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@00:30:25 GMT

کاهش قیمت مرغ در بازارهای فارس از امروز

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۷۶۶۹

کاهش قیمت مرغ در بازارهای فارس از امروز

ایسنا/فارس رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از تثبیت قیمت مرغ طی روزهای آینده خبر داد و گفت: از امروز شنبه ٨ آذرماه شاهد کاهش قیمت مرغ در سطح استان خواهیم بود.

محمدمهدی قاسمی شنبه ٨ آذر در جمع خبرنگاران بیان کرد: در مقطع یک هفته‌ای به دلیل خارج شدن بخشی از مرغ مادر با کمبود تولید جوجه و جوجه ریزی مواجه شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: تولید گوشت مرغی که به دست ما می‌رسد مربوط ٤٥ روز قبل تر است اما چون دهه قبل و بعد از آن میزان جوجه ریزی بیشتر بود، جبران کسری آن را می‌کرد اما الان از دوره کمبود جوجه ریزی گذشته‌ایم و گوشت مرغ آن اکنون به دست مصرف کننده می‌رسد.

تحریم دلیل عمده افزایش قیمت مرغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس، عمده دلیل افزایش قیمت مرغ طی روزهای گذشته را مسائل ناشی از تحریم‌ها دانست که که نهاده‌ها کامل به دست مرغداران نمی‌رسد.

قاسمی خاطرنشان کرد: با اتحادیه مرغدران، زنجیره‌های تولید و کشتارگاه‌ها صحبت شده و در جلسه تنظیم بازار فارس به تفاهم رسیده‌ایم که قیمت مرغ براساس میزان نهاده‌های تامین شده مرغداران محاسبه شود.

او با اشاره به اینکه نهاده‌های صنعت مرغ از خارج از کشور تامین می‌شود، مجددا گفت: تحریم‌ها و نبود امکان تامین ارز در زمان مشخص موجب شده تا نهاده به میزان مشخص و در زمان مقرر به دست مرغدار نرسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس اضافه کرد: اکنون بیش از ٦٠ درصد نهاده‌ها تامین شده و بابت ٤٠ درصد باقی مانده، تفاوت قیمت پیدا می‌شود چون مرغدار ما مجبور است که از شرایط بازار آزاد استفاده کند برهمین اساس یک تفاوت قیمت پیدا خواهد کرد که در کارگروه تنظیم بازار محاسبه شده و به اطلاع تولید کنندگان رسیده است.

قاسمی همچنین به کاهش قیمت مرغ منجد در فارس از امروز شنبه ٨ آذرماه اشاره و اضافه کرد: مرغ منجمد استان فارس نیز در بازار با روش‌های استاندارد ذخیره سازی شده و با قیمت ١٥ هزار تومان به میزان نامحدود به دست مصرف کننده می‌رسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کاهش قیمت مرغ فارس محمدمهدی قاسمی قیمت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۷۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت لیر ترکیه امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت لیر ترکیه امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۱,۹۲۰ تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۰ تومان (۰.۵۲ درصد) کاهش یافته است. هر واحد لیر ترکیه، روز گذشته با قیمت ۱,۹۳۰ تومان معامله می‌شد.

امروز لیر ترکیه در بازار آزاد مانند دیروز با کاهش قیمت روبرو بوده است، قیمت لیر ترکیه که دیروز با کاهش قیمت ۵ تومانی به ۱,۹۳۰ رسیده بود، امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ تومانی (۰.۵۲ درصد) به ۱,۹۲۰ رسید.

بالاترین قیمت لیر ترکیه در ۲۴ ساعت گذشته ۱,۹۲۰ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۱,۹۱۵ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی لیر ترکیه نسبت به هفته گذشته ۰.۵۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد لیر ترکیه در شش ماه گذشته حدود ۵.۴۹ درصد افزایش یافته است.

tags # قیمت لیر ترکیه سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • قیمت لیر ترکیه امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • قیمت لیر ترکیه امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ضرورت خرید حمایتی تخم مرغ در راستای کاهش زیان مرغداران
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول