Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@08:13:38 GMT

دیگر نمی‌خواهم مرگ کسی را تسلیت بگویم

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۷۸۵۶

دیگر نمی‌خواهم مرگ کسی را تسلیت بگویم

باید گفت. راجع به او بسیار باید گفت. درباره او کتاب‌ها باید نوشت. شبیه او کمتر دیده می‌شود در این سال‌ها. در زمانه‌ای که هیچ اصولی سرجای خودش نیست. او اما می‌دانست کجا ایستاده و چه می‌کند. پرویز پورحسینی به‌عنوان هنرمند چه خوش نشسته بود در این جایگاه با آن رفتار و مدارای یگانه و درک درستش از هنر.

 در بازار مکاره امروز که سینما به‌عنوان هنر مفهومش را از دست داده برای او سینما همان سینما بود و همان هنر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنر، هنر بود. کاسبی نبود. اولویت سینما بود و اخلاق حرفه‌ای و مدارا و دغدغه. مسائل مالی در درجه چندم انتخاب بود. رفتار و اخلاق حرفه‌‌ای‌اش آنقدر احترام برانگیز بود که دائم آرزو می‌کردم کاش جوان‌ها یاد بگیرند از پرویز پورحسینی؛ حداقل بفهمند که داشته‌هایش چقدر زیاد است و او با این همه دارایی چه میزان متواضع بود. اهل شو و جنجال و نمایش نبود. درگیر مغلطه‌های عجیب این روزهای سینما نبود. پورحسینی حیف بود برای این سینما. می‌دانم که مردم اصالت جایگاه او را درک می‌کنند. شاید زمانی فریب دنیای رنگارنگ مجازی را بخورند اما ثابت کرده‌اند که برای آنها هنرمند با هنرش ماندگار است. کسانی که با شوهای پروپاگاندا زیاد دیده می‌شوند عمر و عمق حضورشان کوتاه است. پرویز پورحسینی بزرگ بود و بزرگداشتی برای او، یادگاری کوچک از همکاری من با او در «جاده قدیم» بود. جای آنهایی که نیامدند بی‌رحمانه خالی بود. قدردان تمام لحظاتی هستم که با او بودم و با آثار او. روزگار غم انگیزی است و آدم‌های تنهایی شده‌ایم؛ تنها با بیماری، تنها با مرگ، تنها با زندگی. همه دریچه‌ها پنجره‌ای است رو به خیابان و رو به پنجره‌هایی که کسی از کسی خبر ندارد. به نوبت نشسته‌ایم که نوبت ما کی فرا برسد. منتقد از عملکرد آنهایی که همتی برای مهار کرونا نکرده‌اند سوگوار داغ عزیزانمان شده‌ایم در خلوت. هر روز با ترس و وحشت موبایل‌هایمان را روشن می‌کنیم. صفحات اینستاگرام‌مان شبیه صفحات آگهی ترحیم شده است. دیگر نمی‌خواهم مرگ کسی را تسلیت بگویم. خسته‌ام. می‌خواهم به خودم بباورانم که پرویز پورحسینی و همه آنهایی که بهانه تلخ رفتن‌شان در صفحات اینستاگرام همنشین هم شده، آن دورها یک جایی دارند زندگی می‌کنند.


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پرویز پورحسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۷۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنتونی: رقم انتقالم به منچستریونایتد تاثیری روی عملکرد من ندارد

آنتونی می‌گوید که از فشارها به عنوان انگیزه‌ای برای سختکوشی بیشتر استفاده می‌کند. 

آنتونی با وجود گذراندن دومین فصل کم فروغ در منچستریونایتد، اصرار دارد که قیمت ۸۶ میلیون پوندی (۱۰۸ میلیون یورویی) او مشکلی ایجاد نکرده است.

طرفداری | به گزارش اتلتیک، این وینگر برزیلی با رقمی هنگفت در پنجره نقل و انتقالات تابستانی ۲۰۲۲ از آژاکس به خدمت گرفته شد. با این حال، یونایتد بهره زیادی از سرمایه‌گذاری خود ندیده است، زیرا آنتونی در اولین فصل حضور خود با مشکلاتی برای وفق دادن خود رو به رو بود و در این فصل اوضاع حتی بدتر هم شد. این بازیکن ۲۴ ساله به فاصله چهار بازی تا پایان فصل، در دیدار روز شنبه مقابل برنلی به اولین گل خود در این فصل از لیگ برتر دست یافت و تنها یک پاس گل به نام خود ثبت کرده است. 

با این حال، آنتونی اصرار دارد که رقم هنگفت آن انتقال، در دوران حضورش در اولدترافورد روی او سنگینی نکرده است. او به نشریه اتلتیک گفت:

این (رقم انتقال) واقعاً روی من تأثیری نمی‌گذارد، چون من ارزش خودم را می‌دانم. پول، پول است و بدیهی است که همه درباره‌اش صحبت می‌کنند، اما اگر عملکرد همه (اعضای تیم) و خودم در اوج بود، دیگر کسی حرفی نمی‌زد. این فقط عاملی برای سختکوشی بیشتر است، با علم به این‌که می‌توانم بهتر شوم، ارزش خودم را می‌دانم و آن را نشان خواهم داد. منتقدان همیشه هستند و این چیزی است که باعث می‌شود سخت‌تر کار کنم و اول از همه به خودم ثابت کنم. من به سخت کار کردن ادامه خواهم داد و همه توانم را برای جمع می‌گذارم زیرا مهم‌ترین چیز، داشتن ذهنیت خوب و تمرکز است.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • تسلیت وزیر ورزش در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • مسعود اسکویی مجری پیشکسوت درگذشت
  • ۵ معلم از ۵ دهه سینمای ایران؛ از پرویز فنی‌زاده تا رضا عطاران 
  • پوستر ویژه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره)
  • ۵ معلم از ۵ دهه ؛ از پرویز فنی‌زاده تا رضا عطاران
  • ۵ معلم از ۵ دهه ؛ از پرویز فنی‌زاده تا رضا عطاران 
  • جهان از اسرائیل می‌خواهد از حمله به رفح اجتناب کند
  • آنتونی: رقم انتقالم به منچستریونایتد تاثیری روی عملکرد من ندارد
  • «حجت عباسی» فرمانده پدافند هوایی شرق شد
  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت