Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها- رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان قم گفت: ساخت سریال زندگی‌نامه شهید زین‌الدین به دلیل مشکلات مالی و عدم تأمین اعتبار هنوز کلید نخورده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید محمدحسن یزدی نژاد در نشست خبری در دفتر خبرگزاری تسنیم در استان با اشاره به اهداف بسیج هنرمندان اظهار داشت: در بسیج هنرمندان سه هدف مهم دنبال می‌شود که استفاده از تجارب هنرمندان و پیشکسوتان یکی از اهداف مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در قم هنرمندان زیادی در عرصه ملی و بین‌المللی به‌ویژه در اشعار آئینی، گرافیک، فیلم، خوشنویسی و سایر رشته‌ها فعال هستند و این ظرفیت مهمی است افزود: هدف دوم تربیت نیروهای جوان و نوجوان متعهد بسیجی در تحقق اهداف و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در مناسبت‌های مختلف است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان قم ابراز کرد: یکی از فعالیت‌هایی که سرلوحه خود قرار دادیم و خلأ آن احساس می‌شد هم‌افزایی میان مؤسسات و نهادهای فرهنگی و هنری قم است که دراین‌باره مؤسسات هنری بزرگی داریم، هرچند چنین هم‌افزایی وجود ندارد درحالی‌که از امکانات باید استفاده شود تا کارهای بزرگی شکل بگیرد، چراکه یکی از اهداف مهم بسیج ایجاد چنین تعاملی است.

وی با تأکید بر اینکه در بسیج هنرمندان 9 انجمن ادبی و هنری شامل موسیقی و سرود، عکس، فیلم و انیمیشن، هنرهای تجسمی، خوشنویسی، نمایش و تئاتر، صنایع‌دستی، شعر و ادبیات داستانی فعال است گفت: مسئولان هر یک از انجمن‌ها، افراد بسیجی هستند که به کارهای خود مسلط بوده و عمدتاً از بزرگان قم و کشور به شمار می‌روند و برنامه‌های مختلفی را در پیش می‌گیرند.

یزدی نژاد یادآور شد: کارهای مهمی در این شرایط کرونایی از سوی هنرمندان شکل‌گرفته است که یکی از این فعالیت‌ها برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت است که مراحل داوری و اختتامیه آن انجام شد و در یکی از 8 بخش این جشنواره یعنی در ادبیات فیلم و انیمیشن، استان قم توانست رتبه نخست را کسب کند.

وی  با اشاره به اینکه آثار خوبی از قم به این جشنواره ارسال شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه جشنواره شناخته‌شده و معتبر است در یکی از رشته‌ها 158 اثر از اروپا در جشنواره شرکت کرد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان قم اظهار داشت: برگزاری جشنواره سرود یکی از فعالیت‌هاست و در قم 25 گروه سرود شرکت کردند و گروه‌های برتر شناخته شدند.

وی با بیان اینکه جشنواره سراسری شعر بسیج نیز به‌تازگی برگزار شد و برگزیدگان معرفی شدند عنوان کرد: از 20 برگزیده کشوری 8 تن از بسیجیان قم بودند؛ به‌زودی نیز جشنواره ادبیات داستانی برگزار می‌شود و هنرمندان تا پایان آذرماه برای ارسال اثر فرصت دارد.

ازدواج به سبک شهید زین الدین:مگر پاسداری هم شد شغل؟مادر شهیدان زین الدین: شهادت سردار سلیمانی داغ شهادت فرزندانم را تازه کرد

یزدی نژاد تصریح کرد: در هفته آینده نگارخانه‌ای در ساختمان هنر و رسانه واقع در خیابان صدوقی به بهره‌برداری می‌رسد که این نگارخانه محل برگزاری نمایشگاه‌های عکس و خوشنویسی و کارگاه‌های آموزشی است.

وی خاطرنشان کرد: شروع دوره‌های تخصصی یکی از برنامه‌های مهم است که یک روز در هفته با توجه به موقعیت کرونایی از طریق آموزش مجازی به‌صورت حرفه‌ای و تخصصی انجام می‌شود که در 9 رشته هنری، سه‌شنبه‌های هنری برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان قم افراد فعال در این سازمان را 2500 نفر دانست و افزود:  برنامه‌های مختلفی چون برگزاری شب‌شعر با حضور شاعران برجسته کشور به‌صورت مجازی برگزار می‌شود در کنگره شهدا نیز دبیری آن را بر عهده داریم.

وی در مورد سریال شهید زین‌الدین نیز یادآور شد: ساخت سریال زندگی‌نامه شهید زین‌الدین به دلیل مشکلات مالی و عدم تأمین اعتبار هنوز کلید نخورده است.

یزدی نژاد گفت: شهید سردار سلمیانی به ساخت سریال شهید زین‌الدین 5 روز قبل از شهادت تأکید داشت اما در حوزه مالی هنوز شرایط فراهم نیست و کوتاهی‌هایی وجود دارد.

وی ادامه داد: در بحث مالی، کمیته رسانه‌ای در حال پیگیری است و در شورای فرهنگ عمومی برآورد 20 میلیارد هزینه برای سریال بود که10 میلیارد تومان از طریق معاونت سیمای استان‌ها برآورد شد و 4 میلیارد تومان دیگر تأمین‌شده و 6 میلیارد تومان مانده است و تا اعتبار به‌طور کامل جور نشود ساخت سریال شروع نخواهد شد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان قم اظهار داشت: قم با بیش از 6 هزار شهید هنوز تولیدات در خوری در بزرگداشت شهدا ندارد، به‌تازگی 20 عنوان کتاب منتشرشده که 8 مورد برای شهدای مدافع حرم بود.

انتهای پیام/457/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهید زین الدین ساخت سریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۷۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، ترویج تئاتر دینی و مذهبی، تکریم پیر غلامان، صیانت از نمایش‌های بومی و ملی، تأثیر عاشورا بر فرهنگ اسلامی ایرانی، ترویج روحیه مقاومت، ترویج نهضت قیام حسینی، تأثیر عاشورا بر سایر ملل و ادیان، تکریم حجاب و عفاف عاشورایی از ️اهداف است.

این سوگواره در بخش‌های صحنه‌ای، میدانی و تعزیه، نقالی و پرده خوانی (کودکان و بزرگسالان) برگزار می‌شود.

سوگواره در بخش‌های نویسندگی، کارگردانی یا معین البکاء، بازیگری و تعزیه خوانی و نقالی، طراحی صحنه و فضا، لباس و موسیقی با اهدای تندیس و لوح تقدیر و وجه نقد به نفرات اول و اهدای لوح تقدیر و وجه نقد به نفرات دوم و سوم، تقدیر به عمل خواهد آورد.

آثار تا ۱۵ خرداد ماه جمع آوری و تا ۲۵ خرداد ماه بازبینی خواهد شد که شروع اجراهای عموم از ۱۷ تیر تا ۳ مرداد و اجراهای داوری سوگواره هفته سوم محرم خواهد بود.

هنرمندان آثار خود را به نشانی دبیرخانه این سوگواره واقع در تبریز بلوار ۲۹ بهمن، مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن، طبقه دوم، سازمان بسیج هنرمندان آذربایجانشرقی ارسال و یا با شماره ۰۴۱۳۳۳۰۵۷۹۴ تماس

و با پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۹۰۴۸۲۴۹۱۰ ارتباط حاصل کنند.

مقررات جشنواره به شرح زیر است؛

-هرکارگردان می‌تواند در هر بخش یک اثر به دبیر خانه ارسال کند.

- اولویت پذیرش آثار توسط هیأت انتخاب جشنواره با نمایش‌هایی است که با توجه به موضوعات و اعتقادات شیعیان و نمایش‌های بومی منطقه و استان تولید شده و از هرگونه نگاه سطحی و شعاری به دور باشد.

- آثار شرکت کننده صرفاً اختصاص به نمایشنامه‌ها و طرح و ایده‌های ایرانی و نسخه‌ها و طومارهای قدیم و جدید دارد.

- طرح و ایده و متون اقتباسی منوط به ذکر دقیق مشخصات صاحب اصلی اثر، نوع اقتباس و با اخذ مجوز از نویسنده، ایده پرداز، مترجم یا ناشر (به صورتی که حقوق صاحب اثر حفظ شود) خواهد بود و هنرمندان می‌توانند با رعایت این مهم در جشنواره حضور داشته باشند و در غیر اینصورت دبیرخانه می‌تواند در هر مرحله اثر مربوطه را حذف کند.

- آثار انتخابی توسط هیأت بازبینی می‌بایست قبل از حضور در روزهای داوری سه نوبت اجرا به تشخیص دبیر جشنواره در سطح شهر تبریز و یا شهرستان‌های تابعه داشته باشد.

-ستاد برگزاری سوگواره هیچگونه تعهدی نسبت به تأمین دکور، لباس و ابزار صحنه نخواهد داشت.

- بخش تعزیه و آئین‌های نمایشی این سوگواره مربوط به اجرای مجالس مربوط به سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین و یاران با وفای ایشان خواهد بود.

- کلیه متقاضیان حضور در سوگواره باید سه نسخه لوح فشرده تصویری اثر را به همراه مشخصات کامل و درخواست کتبی سرپرست یا کارگردان به دبیر خانه ارسال کنند

-ارائه مدارک لازم جهت حضور در سوگواره به منزله پذیرش تمامی شرایط حضور می‌باشد.

- چنانچه در هر مرحله از انتخاب آثار، مغایرتی با بندهای ذکرشده در این فراخوان مشاهده گردد، دبیر خانه نسبت به اخذ هرگونه تصمیمی مختار خواهد بود.

- آثار ارائه شده نباید در هیچ جشنواره یا سوگواره دیگری شرکت کرده باشد.

کد خبر 6097181

دیگر خبرها

  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • شهدا برکت مجموعه انتظامی هستند
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • دیدار با خانواده شهیدی که به دست اسرائیل به شهادت رسید/ عکس
  • احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟
  • احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟/ توافقات اولیه سریال
  • مراسم بزرگداشت سردارشهیدجواددوربین درانزلی برگزار می شود
  • تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان
  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی