Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تنها راهکار کاهش آلودگی هوای تهران، وزش باد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به آلودگی هوای تهران در چند روز اخیر اظهار کرد: تهران در شرایطی قرار دارد که اگر باد نوزد، آلوده می‌شود و این یک واقعیت علمی است، اگرچه خنده دار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنگامی که برف روی ارتفاعات می‌نشیند، واژگونی هوا اتفاق می‌افتد که اگر باد بیاید به سرعت این آلودگی هوا برطرف می‌شود.

او افزود: قدرت و سرعت باد در چند روز اخیر که شاهد افزایش آلودگی هوا بودیم، به شدت کاهش یافته بود و حتی گاهی اوقات سرعت آن به صفر می‌رسید، تهران همانند خانه‌ای است که هوا در آن رد و بدل نمی‌شود و با این حال در آن اسفند دود می‌کنیم.

تجریشی با اشاره به اینکه آلودگی هوا باعث افزایش ابتلا به ویروس کرونا می‌شود، گفت: ویروس و باکتری عناصری هستند که می‌توانند به ذرات معلق بچسبند، بنابراین به همراه ذرات معلق جا به جا می‌شوند و با رسیدن به بدن انسان جان می‌گیرد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: در تمامی استان‌هایی که ذرات معلق آن‌ها بالا بوده، نرخ مرگ و میر افزایش پیدا کرده است؛ بنابراین هر چه آلودگی هوا بیشتر باشد، مرگ و میر ناشی از کرونا نیز افزایش پیدا می‌کند.

او با اشاره به اینکه افرادی که در تهران زندگی می‌کنند ریه‌ای آسیب پذیر‌تر از ساکنان سایر شهر‌ها دارند، گفت: بحث معاینه فنی خودرو‌ها در این ایام باید جدی گرفته شود، بدترین کاری که می‌توانستیم انجام دهیم رهاسازی همان چند هزار موتورسیکلت فرسوده بوده است.

انتهای پیام/ا

منبع: دانا

کلیدواژه: آلودگی هوا محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۸۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، فاطمه زارع افزود: با این حال برخی از نقاط شهر دچار مشکل و حادثه شد که نسبت به شناسایی آنها اقدام و قراراست با حفر چاه‌های متعدد و سایر راهکار‌ها رفع شود.

وی افزود: نقاط حادثه خیز شهر در بارندگی اخیر ازجمله میدان صنعت، بلوار شهید بارتکوب زاده، محله حسن آباد و برخی معابر شهر است که در صدد هستیم در اسرع وقت رفع تا در هنگام وقوع بارندگی دیگر شاهد آبگرفتگی در هیچ منطقه‌ای از شهر نباشیم.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگر از سخنان خود مطرح کرد: همچنین در این نشست از کمیسیون با توجه به ارائه گزارش سازمان پسماند مقرر شد جهت حفظ بهداشت و محیط زیست شهری و جلوگیری از آلودگی آب و خاک، محل دفن پسماند‌های مراکز درمانی با ظرفیت دفن ۵ ساله با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال احداث شود.

دیگر خبرها

  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • پاک‌ترین و آلوده‌ترین کشورهای جهان
  • موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • تاثیر ظروف یکبار مصرف بر محیط زیست
  • جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود