Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیش از 2 میلیون هکتار از وسعت استان را کانون‌های بحرانی فرسایش بادی تشکیل داده است، گفت: فعالیت‌های انسان ساز بر این موضوع تاثیر بسزایی گذاشته است.

حسن اکبری، امروز شنبه ۸ آذر در مراسم افتتاح همزمان این ایستگاه‌ها گفت: سال گذشته اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در راستای مقابله با پدیده گرد و غبار اختصاص یافت که بر این اساس طرح‌ها و پروژه‌های متعددی در این زمینه در استان تعریف و اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: از محل اعتبارات اختصاص داده شده به این استان در راستای مقابله با پدیده گرد و غبار، اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و هشتصد میلیون تومان جهت این موضوع اختصاص داده شد.

اکبری تصریح کرد: در استان سه ایستگاه سنجش کیفی هوا در مرکز استان و دو ایستگاه در شهرستان‌های نهبندان و سرایان مستقر هستند؛ لذا با توجه به نیاز استان و همچنین وسعت مناطق متاثر از پدیده گرد و غبار با وجود ۳۵ کانون بحرانی گرد و غبار در استان، به ایستگاه‌های بیشتری در زمینه کنترل، پایش و آنالیز نیاز بود.

وی افزود: با اختصاص این اعتبار، دو ایستگاه پایش جدید برای استان خریداری و یک ایستگاه در مرکز استان و دیگری در شهرستان زیرکوه نصب و راه‌اندازی شد.

اکبری با اشاره به اینکه با افزوده شدن این دو دستگاه جدید، تعداد ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا در استان به ۵ ایستگاه رسید، اظهار کرد: این ایستگاه‌ها قابلیت سنجش ذرات با قطر ۲.۵ و ۱۰ میکرون را دارا بوده و یکی از ویژگی‌های ایستگاه‌های جدید خریداری شده در مقایسه با دیگر ایستگاه‌ها، ارائه داده‌ها به صورت لحظه‌ای و بدون تاخیر بوده که داده‌های آن از طریق سامانه پایش کیفی هوای کشور ( https://aqms.doe.ir ) به صورت روزانه در قالب شاخص کیفی هوای منطقه ( AQI ) در دسترس عموم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی گرد و غبار محیط زیست خراسان جنوبی ایستگاه ها گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۸۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون موسیقی نواحی تشکیل می‌شود/ معرفی مدیر هماهنگی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه موسیقی، هیات‌مدیره خانه موسیقی ایران بعد از چندین جلسه بحث و بررسی در مورد چگونگی تاسیس کانون موسیقی نواحی رای به تشکیل این کانون داد.

بر این اساس مقرر شد از اعضای هیات‌موسس این کانون که متشکل از هنرمندان و نمایندگانی از نواحی مختلف ایران هستند جهت همکاری و همفکری دعوت به عمل آید.

همچنین پیمان بزرگ‌نیا عضو کانون پژوهشگران خانه موسیقی نیز به عنوان مسؤول هماهنگی تاسیس این کانون از سوی مدیرعامل معرفی شد.

کد خبر 6097621 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت ۸۸۱ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • شکارچی کل وحشی در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • شکارچی «کل وحشی» در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • ۱۷ درصد وسعت گناباد و شهرهای توابع آن مشمول بازآفرینی شهری قرار گرفت
  • هوای کلانشهر اصفهان دروضعیت قابل قبول
  • کانون موسیقی نواحی تشکیل می‌شود/ معرفی مدیر هماهنگی
  • رهاسازی آب سد سفیدرود
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر