Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@20:17:23 GMT

گزینه احتمالی بایدن برای وزارت دفاع آمریکا

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۸۶۳۰

گزینه احتمالی بایدن برای وزارت دفاع آمریکا

 یکی از تروریست‌های سنتکام که یک سیاهپوست است به لیست نامزدهای احراز پست وزارت دفاع در دولت احتمالی بایدن افزوده شد.

 وبگاه «آکسیوس» به نقل از دو منبع آگاه مدعی شد که نام «لوید اوستین» (Lloyd Austin) ژنرال سیاه‌پوست نیز به لیست نامزدهای احراز پست وزارت دفاع در دولت احتمالی جو بایدن نامزد مدعی پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰، افزوده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بایدن سه شنبه گذشته لیست وزرای پیشنهادی کابینه آتی خود را ارائه کرد حال آنکه هیچکس را برای احراز پست وزارت دفاع معرفی نکرد.

پیشتر، این گمانه‌زنی وجود داشت که خانم «میشل فلورنی» گزینه اصلی بایدن برای احراز این پست است حال آنکه ظاهراً عواملی چون نژاد، میزان تجربه و سطح تعامل بایدن با وزیر پیشنهادی، اولویت‌های او را تحت‌الشعاع قرار داده‌اند.

گفته می‌شود که تیم بایدن از بابت اینکه چرا شمار بیشتری از آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار را در کابینه نگنجانده، تحت فشار است و افزوده شدن اوستین به لیست نامزدهای وزارت دفاع از همین بابت است.

اگر نامزدی اوستین نهایی شود؛ نخستین وزیر دفاع سیاه‌پوست آمریکا تلقی خواهد شد. او که فرمانده اسبق سنتکام (واحد تروریستی فرماندهی مرکزی آمریکا) است؛ در سال ۲۰۱۶ بازنشسته شد و برای احراز این پست، نیازمند تائید سنا است.

از دیگر نامزدهای پست وزارت دفاع در کابینه احتمالی بایدن، می‌توان به «جی جانسون» (Jeh Johnson) وزیر پیشین امنیت داخلی و «تامی داک وورث» سناتور ایالت ایلینوی اشاره کرد که در جنگ عراق نیز مشارکت داشته است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزارت دفاع بایدن بایدن بایدن وزارت دفاع آمریکا تروریست های سنتکام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۸۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو را نشانگر آماده‌شدن این پیمان برای درگیری احتمالی با روسیه دانست.

علاوه بر این وزارت خارجه روسیه به اتهام‌زنی ناتو به روسیه مبنی بر انجام حمله‌های ترکیبی از سوی این کشور علیه این پیمان نیز واکنش نشان داد.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که این اتهام‌زنی ناتو، فریب‌کاری است و برای برانگیختن هیجانات و احساسات ضدروسی انجام می‌گیرد.

گفتنی است ناتو رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» را از ۲۴ فوریه آغاز کرده است. این رزمایش تا پایان ماه مه ادامه دارد و با مشارکت بیش از ۹۰ هزار نیرو از ۳۲ کشور عضو این ائتلاف نظامی تحت فرماندهی آمریکا انجام خواهد شد.

مرحله دوم این رزمایش با تمرکز بر جابه‌جایی نیروها در سراسر اروپا برگزار می‌شود. در جریان این رزمایش، متحدان ناتو قصد دارند تا مطابق ماده ۵ معاهده پیمان آتلانتیک شمالی، سناریوی جنگ علیه «دشمنی هم‌سطح» را پیاده کنند. براساس این ماده، حمله به یکی از اعضای ناتو، حمله به کل ائتلاف تلقی و مجوز اقدام و کمک مقتضی صادر می‌شود.

الکساندر گروشکو، معاون وزیر خارجه روسیه در ماه ژانویه گفت که وسعت رزمایش مدافع ثابت‌قدم ناتو در سال ۲۰۲۴ از بازگشت نهایی و برگشت‌ناپذیر این ائتلاف به نقشه‌های جنگ سرد جهت رویارویی با روسیه حکایت دارد و نشانه‌ای دیگر از جنگ ترکیبی غرب علیه روسیه است.

کد خبر 6096314

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • گزینه جدید لیست بایرن: اریک تن هاخ!
  • آمریکا یک محموله مهمات به اراضی اشغالی را تعلیق کرد
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات تهران
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • ماندن توماس توخل در بایرن مونیخ، احتمالی که دیگر نمی‌توان آن را رد کرد
  • وزارت خارجه روسیه: ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها