Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد، بر اساس توافق آمریکا با طالبان در فوریه سال جاری میلادی و تعهد این کشور در کاهش حضور نظامی در افغانستان، ایالات متحده دست کم ۱۰ پایگاه نظامی خود را در افغانستان بسته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تعداد دقیق پایگاه‌های باقی مانده آمریکایی در افغانستان نامشخص است چون داده‌ها علنی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه واشنگتن پست همچنین نوشت، حدود ۱۰ سال قبل هزاران نیروی آمریکایی در افغانستان حضور داشتند اما تعدادشان از آن زمان به صدها تن کاهش یافته است.

آمریکا پایگاهایش را در ولایات اروزگان، هلمند، لغمان، پکتیا، قندوز، ننگرهار، بلخ، کابل، فاریاب و زابل بسته است. بسته شدن پنج تا از ۱۰ پایگاه بخشی از توافق با طالبان در چارچوب زمانی ۱۳۵ روز از امضای توافق فوریه صورت گرفته است.

برخی از پایگاه‌ها هم به نیروهای امنیتی افغانستان سپرده شده، سایر پایگاه‌ها هم شاید به صورت موقت مهر و موم شوند و اگر نیروهای آمریکایی بار دیگر به افغانستان برگشتند، دوباره در آنها مستقر خواهند شد.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، این برنامه برای کاهش تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان از ۵۰۰۰ تن به ۲۵۰۰ تن تا ۱۵ ژانویه سال آتی میلادی هنوز قطعیت ندارد.

خروج تدریجی نیروهای آمریکایی از افغانستان یکی از شرایط توافق فوریه بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۸۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل ویسی عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه مستقر خواهند شد.

وی به استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد برای رفاه حال زائران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: نیروهای دانشگاه علوم پزشکی آبادان از پانزدهم مردادماه سال‌جاری با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

ویسی با اشاره به اینکه شرایط دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای خدمت به زائران اربعین نسبت به سال گذشته امکانات بیشتر پیش‌بینی کرده است، گفت: نیازهای دارویی و درمانی زائران در مرکز شهید سلیمانی شلمچه تأمین خواهد شد.

به گزارش مهر، بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمشی اربعین حسینی است.

کد خبر 6088180

دیگر خبرها

  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • آغازی برپایان سلطه واشنگتن درنیجر/پیروزی راهبردی مسکودرمصاف باغرب
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند