Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - مقامات غربی می گویند هر گونه اطلاعات به سرقت رفته می تواند به قیمت خوبی فروخته شود یا برای اخاذی از قربانیان استفاده شود.
هکرهای کره شمالی در هفته های اخیر تلاش کرده اند به سیستمهای شرکت داروسازی انگلیسی استرازنکا که اخیرا نتایج موفق آزمایش واکسن کووید ۱۹ را اعلام کرده است، رخنه کنند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، دو منبع آگاه به رویترز اعلام کردند که این هکرها خود را به عنوان استخدام کنندگان در سایت لینکدین و واتس اپ جا زده تا با پیشنهادهای شغلی ساختگی به کارمندان استرازنکا نزدیک شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هکرها سپس اسنادی را ارسال کردند که ظاهرا توصیف شغل پیشنهادی بوده است اما در واقع کد مخربی در آن جاسازی شده بود تا به رایانه قربانی شان دسترسی پیدا کنند.

این تلاش‌های هک مجموعه گسترده‌ای از کارکنان استرازنکا که روی تحقیقات کووید ۱۹ مشغول هستند را هدف گرفته است اما تصور می‌رود که موفق نبوده‌اند.

پیونگ یانگ پیش از این دست داشتن در حملات سایبری را انکار کرده بود. سفیر این کشور در سازمان ملل متحد هم در این باره حاضر نشد اظهارنظر کند.

منابع آگاه که به دلیل محرمانه بودن موضوع، مایل نبودند نامشان فاش شود، اظهار کردند: ابزارها و تکنیک‌های مورد استفاده در این حملات بخشی از حملات هک هستند که مقامات آمریکایی و محققان امنیت سایبری به کره شمالی نسبت داده‌اند.

حملات هک پیش از این روی شرکت‌های دفاعی و سازمانهای رسانه ای متمرکز بود اما در هفته های اخیر اطلاعات مربوط به کووید ۱۹ را هدف گرفته است. حملات سایبری علیه نهادهای بهداشتی، دانشمندان مشغول در تحقیقات ساخت واکسن کووید ۱۹ و شرکت‌های داروسازی در دوران همه گیری ویروس کرونا افزایش یافته و به نظر می رسد گروههای سایبری مجرمانه و هکرهای تحت حمایت دولتی در تلاش برای کسب جدیدترین یافته ها و اطلاعات درباره پاندمی بوده اند.

مقامات غربی می گویند هر گونه اطلاعات به سرقت رفته می تواند به قیمت خوبی فروخته شود یا برای اخاذی از قربانیان استفاده شود.

شرکت مایکروسافت ماه جاری اعلام کرد دو گروه هکینگ کره شمالی را شناسایی کرده که سازندگان واکسن در کشورهای متعدد را هدف گرفته و پیامهایی حاوی پیشنهادهای شغلی ساختگی را به قربانیانشان ارسال کرده اند تا از این طریق به سیستمهای آنها رخنه کنند.

قانونگذاران کره جنوبی روز جمعه اعلام کردند که سازمان امنیت این کشور بخشی از این تلاشها را خنثی کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، دادستانهای آمریکا کره شمالی را عامل شماری از حملات سایبری مخرب شامل هک و درز ایمیلهای شرکت سونی پیکچرز در سال ۲۰۱۴، سرقت ۸۱ میلیون دلار از بانک مرکزی بنگلادش در سال ۲۰۱۶ و انتشار ویروس باج افزار واناکرای در سال ۲۰۱۷ معرفی کرده اند. اما پیونگ یانگ می گوید این ادعاها در راستای تلاش واشنگتن برای مخدوش کردن وجهه این کشور مطرح شده است.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: هکر واکسن کرونا کره شمالی کره شمالی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۸۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولیانوف: سفر گروسی به روسیه در حال برنامه ریزی است 

به گزارش خبرگزاری مهر، «میخائیل اولیانوف» نماینده دایم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که سفر آینده «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به روسیه اکنون در حال برنامه ریزی است.

به گفته اولیانوف سفر گروسی به روسیه مربوط به تأمین امنیت نیروگاه اتمی زاپروژیا است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته پیش بر ضرورت جلوگیری از حمله به نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا تاکید کرد. رافائل گروسی اعلام کرد که حمله پهپادی روز سه‌شنبه به مرکز آموزشی نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا نشانه آمادگی برای حملات جدید به این نیروگاه است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه گفت که حادثه گزارش شده امروز هر چند در خارج از محدوده نیروگاه رخ داده، اما یک تحول شوم است زیرا نشان دهنده آمادگی برای ادامه این حملات است.

گروسی تاکید کرد که این حملات هر چند خطرات شدیدی ایمنی و امنیت هسته‌ای ایجاد می‌کنند و درخواست‌های مکرر آژانس برای خویشتن داری نظامی رخ می‌دهد.

مدیر کل آژانس افزود که هر کسی که پشت آنها باشد، با آتش بازی می‌کنند. حمله به یک نیروگاه هسته‌ای بسیار غیرمسئولانه و خطرناک است و باید متوقف شود. گروسی گفت هفته آینده در سخنرانی خود در شورای امنیت سازمان ملل، جدیت وضع مربوط به حملات به نیروگاه زاپروژیا را مطرح کند.

مقامات روسیه اخیراً اعلام کردند که در پی حمله پهپادی نیروهای ارتش اوکراین به نیروگاه اتمی زاپروژیا دست‌کم سه نفر زخمی شدند.

به گفته مقامات دولت روسیه که اسپوتنیک به نام آنها اشاره‌ای نکرده، ارتش اوکراین با استفاده از حداقل دو پهپاد به یک راکتور خاموش نیروگاه زاپروژیا حمله کرد؛ در این حمله آسیب جدی به نیروگاه وارد نشد و سطح تشعشعات طبیعی گزارش شده، اما دولت و ارتش اوکراین دست داشتن در این حمله را تکذیب کرده کرده‌اند.

کد خبر 6086723

دیگر خبرها

  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند
  • استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • حمله پهپاد های اوکراین به ۲ انبار نفت روسیه
  • (ویدئو) حملات بی‌امان بیش از ۲۰ خدنگ به مار پیتون
  • حزب الله شعاع حملات خود را به عمق اسراییل گسترش داد
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • اولیانوف: سفر گروسی به روسیه در حال برنامه ریزی است