Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@02:26:41 GMT

برخورد با عاملان انتشار کلیپ جعلی آتش‌سوزی خودرو

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۹۱۶۹

برخورد با عاملان انتشار کلیپ جعلی آتش‌سوزی خودرو

مجید امیرفضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به آماده‌باش کامل ایستگاه‌های آتش‌نشانی زنجان در ایام کرونا و حتی تعطیلات دو هفته‌ای اظهار کرد: آتش‌نشانان زحمت‌کش شهر در این ایام سخت در کنار شهروندان بوده و امدادرسانی در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: با وجود زحمات بسیاری که آتش‌نشانان در ایام کرونا متحمل می‌شوند، برخی از افراد با شیطنت در فضای مجازی اقدام به انتشار کلیپی از آتش‌سوزی یک دستگاه خودرو کرده‌اند که مربوط به 10 سال قبل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرفضلی با بیان اینکه انتشار خبر جعلی و کلیپ‌های غیر واقعی و تقطیع شده در خصوص آتش‌سوزی این خودرو باعث ایجاد نگرانی و تشویش اذهان عمومی شده است، گفت: قصد و نیت اصلی افراد سود جو و مغرضین در انتشار انواع شایعات سودجویی و زیر سوال بردن زحمات آتش‌نشانان بوده و در نهایت موجب ایجاد تشویش و نگرانی عمومی در سطح جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به پیگیری موضوع از طریق پلیس فتا بیان کرد: قطعا با انتشار دهندگان هرگونه کلیپ جعلی یا خبر کذب در فضا مجازی از طریق مراجع ذی‌صلاح برخورد خواهد شد.

امیرفضلی همچنین از شهروندان خواست: به هیچ عنوان مطالب به اشتراک گذاشته شده در فضای مجازی را که از صحت و سقم موضوع و منبع منتشر کننده آن اطمینان ندارند، ملاک قلمداد نکنند و از بازنشر آن خودداری کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با بیان اینکه هم اکنون شهر زنجان در آرامش کامل به سر می‌برد، گفت: آتش‌نشانان همچون گذشته در آمادگی کامل برای ارائه خدمت به شهروندان هستند.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: آتش سوزی خودرو فضای مجازی زنجان آتش نشانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۹۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید

ایسنا/سمنان ​​​​​​​رئیس پلیس فتای استان سمنان در خصوص نصب همراه بانک‌های جعلی به شهروندان هشدار داد و گفت: کاربران، نرم افزارهای همراه بانک را فقط از منابع معتبر دریافت کنند.

سرهنگ فدائیان ۱۶ اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به پیشرفت فناوری، امروزه بسیاری از خدمات بانکی به صورت غیرحضوری قابل انجام بوده و این خدمات از روش‌های گوناگونی مانند اینترنت بانک، همراه بانک و... قابل دریافت است. 

وی افزود: مجرمان سایبری با طراحی همراه بانک‌های جعلی  بدافزار و قرار دادن نرم‌افزارها در منابع نامعتبر مبادرت به دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن همراه و کارت بانکی کرده  و اقدام به سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان می‌کنند. 

سرهنگ فدائیان خاطرنشان کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند که برای جلوگیری از این اقدام، حتما تلفن همراه خود را به آنتی ویروس معتبر تجهیز کرده و به طور مستمر آن را به روز رسانی نمایند. همچنین باید توجه داشته باشند که اطلاعات مهم مانند رمز اول کارت‌ها، کلمه عبور سامانه‌های بانکی،  cvv۲ و تاریخ انقضای کارت  را بر روی گوشی تلفن همراه دخیره نکنند. 

سرهنگ فدائیان به شهروندان توصیه کرد: برای نصب اپلیکیشن های بانکی حتما از سکوهای عرضه نرم افزار موبایلی داخلی و یا سایت‌های رسمی بانک ها اقدام و از دریافت و نصب اپلیکیشن های آلوده که اکثرا لینک آنها توسط مجرمان سایبری از طریق ارسال پیام و یا پیامک ها به وسیله پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی برای شما ارسال می شود، اکیدا خودداری کنید. 

رئیس پلیس فتا استان سمنان از شهروندان خواست: در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا گزارش کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتشار شایعات عجیب درباره ریحانه پارسـا به دلیل یک کلیپ! | تصویر
  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • جزییات آتش سوزی انباری در خیابان لاله‌زار
  • آتش سوزی خودرو و فوت ۳ نفر در تونل 
  • شناسایی و دستگیری رباینده دختر ۱۶ ساله/ عاملان درگیری محله فلاح در چنگال پلیس
  • شهروندان مراقب پیامک های جعلی باشند
  • مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید
  • آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان صیاد شیرازی
  • روز یادبود آتش‌نشانان ۱۴۰۳ +تاریخچه و پوستر Firefighters’ Memorial Day
  • جزئیاتی از آتش‌سوزی ویرانگر در امامزاده ابراهیم