Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@19:50:49 GMT

اتمام حجت دادستان تهران با متهمان فراری

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۰۴۲۲

اتمام حجت دادستان تهران با متهمان فراری

دادستان تهران با متهمان متواری اتمام حجت کرد و گفت: چنانچه به صورت قهری توسط ضابطان دستگیر شوند مشمول هیچ کدام از ارفاقات قانونی در فرآیند رسیدگی نمی‌شوند.

 

به گزارش برنا؛ علی القاصی مهر، دادستان تهران از اعلام آمادگی دادستانی تهران برای صدور مجوزهای قضایی به منظور دستگیری متهمان و محکومان متواری خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در جلسه‌ای که برای شناسایی و دستگیری سریع و به موقع محکومان و متهمان فراری با حضور سردار رحیمی، فرمانده انتظامی تهران، برخی از معاونان دادستان و روسای پلیس‌های تخصصی برگزار شد، افزود: یکی از موضوعات ویژه در دستور کار دادستانی تهران، ارتقای نظم و امنیت عمومی و آرامش مردم است.

دادستان تهران ادامه داد: یکی از راه‌های تحقق آرامش و امنیت شهروندان پیشگیری از تکرار جرم با اجرای سریع و به موقع عدالت است و از این رو شناسایی و دستگیری محکومان متواری به جد در دستور کار دادستانی است.

القاصی مهر با بیان اینکه تعدادی از متهمان به دلیل عدم شناسایی مرتکب تکرار جرم می‌شوند، افزود: یکی از ابزارهای مهم ارتقای رضایتمندی عمومی از دستگاه قضایی و ایجاد آرامش، شناسایی و دستگیری محکومان متواری است که مسئولیت اصلی آن بر عهده نیروی انتظامی، سایر ضابطان و دستگاه قضایی است و بر این اساس باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که پرونده‌های جدید ما را از پرونده‌های سابق که تحقیقات آن‌ها کامل انجام نشده و متهمان و محکومان آن شناسایی نشده اند، غافل نکند.

او با تاکید بر اینکه تمام پرونده‌های جدید و قدیم باید هر روز به صورت مستمر پیگیری شوند، اظهار کرد: بر این اساس باید با برنامه نرم افزاری این پرونده‌ها مستمر رصد شوند تا بتوان رضایتمندی عموم مردم را به دست آورد.

دادستان تهران در بخش دیگری از سخنان خود به آسیب شناسی اقدامات برای دستگیری متهمان متواری نیز تاکید کرد و گفت: براین اساس باید ضمن آسیب شناسی اقدامات و اتخاذ راهکارهای اجرایی و عملیاتی به منظور رفع نواقص و آسیب‌ها برای دستگیری متهمان متواری اقدام کرد.

القاصی مهر تصریح کرد: دادستانی تهران مانند همیشه این آمادگی را دارد که به صورت شبانه روزی با رعایت موازین قانونی برای ورود به مخفیگاه و دستگیری متهمان مجوز صادر کند زیرا این امر تسریع در دستگیری متهمان و در نهایت رضایتمندی مردم را به همراه دارد.

او در این جلسه همچنین به متهمان متواری هشدار داد که داوطلبانه خود را به مراجع انتظامی، امنیتی و ضابطین معرفی کنند تا در روند رسیدگی و تحقیقات از تخفیفات قانونی برخوردار شوند.

القاصی مهر از شهروندان نیز خواست چنانچه از مکان اختفا و یا سکونت متهمان متواری اطلاع دارند بر حسب وظیفه قانونی و شرعی خود مراتب را به واحدهای انتظامی اطلاع دهند.

در این جلسه سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران، روسای پلیس‌های آگاهی، مبارزه با موادمخدر و پیشگیری و همچنین معاونان دادستان در حوزه نظارت و بازرسی و اجرای احکام موضوعاتی را مطرح کردند.

همچنین پیرامون ارتقای بانک اطلاعاتی مجرمان و برقراری ارتباط سایر مراجع قضایی، امنیتی و انتظامی و ارتقای کمی و کیفی واحدهای جلب مستقر در پلیس آگاهی موضوعاتی مطرح و مقرر شد؛ کارگروهی متشکل از معاونان اجرای احکام، نظارت و بازرسی دادستانی و پلیس آگاهی، پیشگیری و مبازره با موادمخدر با هدف پالایش آمار محکومان متواری و اتخاذ راهکارهایی برای شناسایی و دستگیری به موقع محکومان تشکیل و جلسات هر ۱۰ روز یک بار برگزار شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دادستان تهران سردار رحیمی متهمان متهمان فراری شناسایی و دستگیری دستگیری متهمان محکومان متواری متهمان متواری دادستان تهران القاصی مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۰۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، حسین مجیدی با اعلام این خبر، گفت: در پی وقوع نزاع و درگیری افرادی در خیابان منتهی به پل قویون ارومیه که موجب ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان شده بودند، موضوع به طور ویژه در دستور کار دادستانی مرکز استان آذربایجان غربی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با اشراف اطلاعاتی، بررسی های همه جانبه و تحقیقات همه دستگاه های امنیتی، این افراد را که با یکدیگر درگیر شده بودند، شناسایی و مشخص شد که از اراذل و اوباش سطح دار می باشند.

حسین مجیدی افزود : پس از بررسی و پیگیری های مجدانه انتظامی و قضایی و تلاش های پلیس امنیت و همراهی دستگاه قضایی عوامل شرارت که ٧ نفر بودند ۴ نفر از آنها در شهرستان‌ های همجوار دستگیر و ٣ نفر دیگر نیز شناسایی و در کوتاه ترین زمان ممکن دستگیر و با آنها برخورد خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه ضمن تقدیر از زحمات مجموعه های قضایی و عوامل امنیتی و انتظامی تاکید کرد : دستگاه های قضایی، انتظامی و امنیتی با تمام قدرت اجازه نخواهند داد هیچ کسی و به هر عللی جامعه را بسوی ناامنی روانی و ناهنجاری بکشانند و ضمن هشدار به مخلان نظم و امنیت اجتماعی بشدت با افراد خاطی برخورد خواهیم کرد.

شب گذشته (ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) در پل قویون ارومیه تعدادی با قمه به نزاع دسته جمعی پرداخته و برای دقایقی موجب ایجاد رعب وحشت برای مردم شدند. / اینجا /

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899734

دیگر خبرها

  • شناسایی و دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • کشف ۴۲ فقره سرقت در آبادان
  • شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • شناسايي ودستگيري دو شکارچی غير مجاز در شهرستان رودان 
  • کلاهبرداری یک بیلیون و ۹۰۰ میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو
  • شناسایی ۱۶ متهم فراری در خرمشهر
  • کشف ۲۰ پرونده سرقت با دستگیری ۲ سارق در جنوب تهران/ قاچاقچی حشیش بازداشت شد
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه