Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@00:16:52 GMT

کری لام: حساب بانکی ندارم که آمریکا تحریمم کند

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۰۴۶۰

کری لام: حساب بانکی ندارم که آمریکا تحریمم کند

پس از آنکه آمریکا تحریم‌هایی را علیه رئیس اجرایی دولتشهر هنگ کنگ وضع کرد، وی گفت: حساب بانکی ندارم چون پول‌هایم را در خانه نگه می‌دارم.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت آمریکا در واکنش به اعمال قانون جدید امنیت ملی در هنگ کنگ و حمایت کری لام، رئیس اجرایی این دولتشهر از این قانون علیه وی تحریم وضع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اجرایی هنگ کنگ در کنار ۱۴ تن دیگر از مقام‌های شهری هدف این شدیدترین تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است.

بر اساس این اقدام، آمریکا دارایی‌های این افراد را بلوکه کرده و هرگونه تبادل مالی در آمریکا با این افراد را اقدامی مجرمانه تلقی می‌کند.

رئیس اجرایی دولتشهر هنگ کنگ جمعه شب در مصاحبه‌ای با تلویزیون انگلیسی زبان HKIBC گفت: پس از آنکه تحریم شدم هر روز تمام چیزهایی را که می‌خواهم با پول نقد می‌خرم. اینجا در مقابل شما نشسته‌ام و می‌گویم که به عنوان رئیس اجرایی دولتشهر هنگ کنگ اکنون هیچ حساب بانکی ندارم.

وی افزود: من مقادیر زیادی پول نقد در منزل دارم و دولت هم دستمزد و حقوقم را به صورت نقد می‌پردازد.

رئیس اجرایی دولتشهر هنگ کنگ ادامه داد: از اینکه از سوی دولت آمریکا تحریم شده‌ام، افتخار می‌کنم و نمی‌خواهم کسی را از خدمت در ادارات دولتی منصرف کنم.

کری لام با حقوق دریافتی ۶۷۲ هزار دلار در سال یکی از رهبران جهان است که بیشترین حقوق را دریافت می‌کند.

اظهارات وی باعث خشم مردم شده و کاربران در رسانه‌های اجتماعی تصاویری از قلک‌های خود را در منزل در اعتراض به ثروت کری لام منتشر کردند.

سایرین نیز این سوال را مطرح کردند که حقوق زیاد او چطور به صورت نقدی به منزلش منتقل می‌شود.

کری لام در ماه اوت سال جاری میلادی به رسانه‌ها گفته بود که با "کمی ناراحتی" ناشی از تحریم‌هایی که استفاده از کارت‌های اعتباری را مختل کرده است، روبرو شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هنگ کنگ رئیس اجرایی دولتشهر هنگ کنگ کری لام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۰۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی

امتداد - با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته توافق بازخرید بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ  2051.7 هزار میلیارد ریال اقدام کرد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ؛ گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی (۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شرح زیر است: 


بانک مرکزی در چارچوب مدیریت نقدینگی مورد نیاز بازار بین‌بانکی ریالی، عملیات بازار باز را به صورت هفتگی و موردی اجرا می‌کند. موضع عملیاتی این بانک (خرید یا فروش از طریق ابزارهای موجود) بر اساس پیش‌بینی وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی و با هدف کاهش نوسانات نرخ بازار بین‌بانکی حول نرخ هدف، از طریق انتشار اطلاعیه در سامانه بازار بین‌بانکی(تابا) اعلام می‌شود. متعاقب اطلاعیه مزبور، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در راستای مدیریت نقدینگی خود در بازار بین‌بانکی، نسبت به ارسال‌سفارش‌ها تا مهلت تعیین شده از طریق سامانه بازار بین‌بانکی (تابا) اقدام کنند.     بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در روزهای شنبه تا چهارشنبه از اعتبارگیری قاعده‌مند (دریافت اعتبار با وثیقه از بانک مرکزی مطابق با ضوابط تعیین شده) مشروط به در اختیار داشتن اوراق مالی اسلامی دولتی و در قالب توافق بازخرید با نرخ سقف دالان نرخ سود (۲۴ درصد) استفاده کنند. برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • بین منافع پست بانک ایران و کارکنان بانک مرزی وجود ندارد
  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در چناران