Web Analytics Made Easy - Statcounter

به مناسبت بزرگداشت هفته هنر در افغانستان نمایشگاهی مجازی از آثار هنری با عنوان «جان پدر کجاستی» از ۲۲ تا ۲۸ آذر برگزار می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی کمیسیون ملی یونسکو- ایران، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه «جان پدر کجاستی» که ۲۲ آذر در صفحه اینستاگرام کمیسیون ملی یونسکو- ایران برگزار می‌شود، دبیر کمیسیون ملی یونسکو- ایران سفیر افغانستان در ایران و تنی چند از چهره‌های ادبی و هنری افغانستانی سخنرانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیسیون ملی یونسکو- ایران از هنرمندان علاقمند به شرکت در این نمایشگاه دعوت کرده است آثار اسکن‌شده خود را با کیفیت مطلوب (ترجیحاً ۱۵۰dpi ) به‌ همراه رزومه‌ای شامل نام و نام‌خانوادگی، سال و محل تولد، سابقه فعالیت هنری، توضیحاتی پیرامون اثر یا آثار ارسالی، همراه با یک قطعه عکس از صاحب اثر، حداکثر تا تاریخ ۱۵ آذرماه، به نشانی ایمیل afghan.art.week@irunesco.org  ارسال کنند.

علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند به نگارخانه مجازی کمیسیون ملی یونسکو- ایران ، مراجعه و جلسات گفتگوهای تخصصی در طول هفته را از طریق آدرس اینستاگرام کمیسیون ملی یونسکو بطور زنده، در زمان مقرر و ‌بشکل ضبط شده در روزهای آتی دنبال کنند. بازدید از نمایشگاه که از تاریخ ۲۲ تا ۲۸ آذر برگزار می‌شود و شرکت در جلسات گفتگو برای عموم آزاد است.

حمله تروریستی سه مهاجم گروه داعش به دانشگاه کابل (دوشنبه ۱۲ آبان) که درگیری‌های آن ۶ ساعت یافت، دست‌کم ۲۲ کشته و ۲۷ زخمی از میان دانشجویان این دانشگاه یعنی غیرنظامیان برجای گذاشت. در پی این واقعه عبارت جان پدر کجاستی که پیام یکی از پدران دانشجویان به دخترش بود، به هشتگی فراگیر در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد. این حادثه تروریستی با واکنش‌های زیادی در سراسر جهان روبرو بود، مقامات دولتی و فرهنگی ایرانی نیز این واقعه  تروریستی را به ملت افغانستان تسلیت گفتند. دولت افغانستان یک روز عزای عمومی اعلام کرد و پرچم‌های این کشور در نمایندگی‌های آن خارج از افغانستان به حالت نیمه‌ افراشته درآمدند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اعلام فراخوان کمیسیون ملی یونسکو جان پدر کجاستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۰۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است

معاون ریاست عمومی اطلاعات طالبان اعلام کرد حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان به کمترین حد و به صفر نزدیک شده است.

رحمت الله نجیب، معاون ریاست عمومی اطلاعات طالبان گفت گروه تروریستی داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است.

نجیب تأکید کرد داعش در افغانستان حضور ندارد اما در برخی موارد مخفیانه کارهایی انجام می‌دهد ‌بنابراین باید مردم هوشیار باشند.

پیش از این نیز ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان اعلام کرده بود داعش در افغانستان در حال تقویت نیست و توانایی جذب نیرو را نیز ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی جمعی از هنرمندان افغانستانی و ایرانی در قم
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • بازدید رایزن فرهنگی ایران در کابل از نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت
  • از افتتاح هفته گرافیک و بینال ونیز تا روز ملی خلیج فارس پای آزادی
  • تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است