Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، شهر آبادان که به نماد مقاومت در دوران ۸ سال جنگ تحمیلی نیز شناخته شده است، به رغم گذشت ۳۱ سال از پایان این جنگ هنوز از حداقل های امکانات زیرساخت شهری از جمله شبکه فاضلاب و شبکه دفع آبهای سطحی بی بهره است و لذا در فصل زمستان و با کمترین بارندگی تمام شهر دچار التهاب و مشکل می شود و مردم نیز راه به جایی ندارند جز اینکه در فضای مجازی عکس و فیلم از محل سکونتشان بفرستند و از مسئولان بخواهند تا به فریادشان برسند، هر چند که اطمینان دارند  کارکرد مسئولان در این باره تنها رفع آنی مشکلات و نه اساسی و زیربنایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود ۱۰ روز پیش بود که بارندگی ۳۰ میلی متری در آبادان بار دیگر سبب اختلال در رفت آمد شهروندان و خودروها در بسیاری از نقاط شهری و ماندگاری روان آبها در سطح معابر و کوچه های شهر شد، موضوعی که سالهای سال است به همین منوال طی می شود و هیچ مسئولی تاکنون برای رفع اساسی مشکل چاره اندیشی نکرده و هر بار هم که با نارضایتی و گله مندی مردم مواجه می شوند نبود اعتبارات کافی را بهانه ی کم کاریها و بی تدبیر هایشان می کنند، بلایی که سبب تخریب و ویرانی بیش از پیش شهر در طی ۳۱ سال گذشته تاکنون شده است.

*پیش بینی افزایش بارندگی ها تا حدود ۵۰ میلی متر

به گفته ی رئیس اداره هواشناسی آبادان از صبح دیروز تا ساعت ۷:۳۰ امروز در مجموع بارش ۹ میلی متر باران برای این شهر ثبت شده است.

علی تابع الحجه با بیان اینکه طبق پیش بینی های انجام شده با شدت گرفتن بارندگی از اواخر ظهر امروز تا فردا میزان بارندگی به حدود ۴۰ تا ۵۰ میلی متر می رسد، اظهار کرد: در بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی سامانه بارشی تا اواسط روز دوشنبه بر روی استان فعال خواهد بود.

وی گفت: طبق هشدارهای ستاد بحران و سازمان هواشناسی استان مبنی بر ورود سامانه بارشی سودانی به خوزستان از مسئولان خواسته شده تا در آمادگی کامل قرار داشته باشند.

وی افزود: در این مدت رگبار باران، رعد وبرق، وزش باد شدید و در نقاط مستعد تگرگ پیش بینی می‌شود ضمن اینکه شمال خلیج فارس نیز در این مدت، طوفانی و مواج است و اتخاذ تمهیدات لازم درباره خطرات ناشی از آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها، خطر صاعقه، لغزندگی جاده ها، پدیده مه، کاهش دید و غیره نیز ضرورت دارد.

*چالش پیشین آبگرفتگی پس از باران تکرار نمی شود

سید زین العابدین موسوی فرماندار ویژه شهرستان آبادان پیشتر اعلام کرد: که با افزایش پمپ‌های تخلیه آب، لایروبی کانال‌های هدایت آب و پساب‌های فاضلاب در منطقه و ترمیم دیواره ی بتی ریزش کرده ی کانال‌های هسته مرکزی شهر از جمله میدان طیب و منطقه دویستی‌ها ترمیم و لایروبی کانال‌های دفع و هدایت پساب و فاضلاب شهری از این پس شاهد آبرفتگی گسترده پس از باران نخواهیم بود.

محمود رضا شیرازی نیز گفته است؛ کاستی‌هایی که در بارندگی پیشین منجر به آبگرفتگی گسترده در شهر بود را برطرف کردیم و به مردم اطمینان می‌دهیم چالش پیشین آبگرفتگی پس از باران تکرار نخواهد شد. 

حال بایستی دید این بار مدیریت شهری آبادان در مواجه با بارندگی حدود ۴۰ تا ۵۰ میلی متری چگونه می خواهد شهر را از آبگرفتگی برهاند تا رضایت شهروندان حاصل شود و

به اطمینان مردم به کارکردشان پاسخ مناسبی بدهند.

خبرنگار: فرزانه یحیی آبادی

46

کد خبر 1460490

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۱۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد،  در بارش های اخیر تا ساعت ۱۸:۳۰ دیروز چهارشنبه ۱۲اردیبهشت ۱۴۰۳ در دیشموک ۱۱ میلیمتر، سرآسیاب یوسفی ۹،سراب ننیز ۸، ستنگان ۷.۵،یاسوج فرودگاه ۷.۲،قلعه رئیسی ۷،موشمی زیلایی ۷،ده برآفتاب ۶.۵،دوگنبدان ۶.۲،دلی خمسیر ۶،دشتروم ۶،سی سخت ۵.۷،وزگ ۵.۵،گنجه‌ای ۵.۵،سیرون شبلیز ۵،لیکک ۴.۲،دهدشت ۴.۱،مارگون ۴،ممبی ۴،کالوس ۴،کریک ۴،تنگ پیرزال ۳،دیل ۳،باشت ۲.۵،لنده ۲.۵،بوستان ۲.۵ و امامزاده جعفر ۲ میلیمتر باران بارید. 

بارش باران در برخی از مناطق کهگیلویه و بویراحمد همچنان ادامه دارد. 

دیگر خبرها

  • دزفول را هم آب برد + عکس
  • ثبت ۱۰۸ میلی‌متری باران در رومشکان
  • ثبت ۳۷ میلیمتر بارندگی در لرستان
  • ثبت بارندگی در ۱۱ نقطه خوزستان
  • دیروز و امروز در کرمان چقدر باران بارید؟
  • بارندگی در خوزستان از ۱۱۰ میلی‌متر گذشت/ کدام شهر رکورددار شد؟
  • اعلام میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد
  • «حسینیه» رکورددار بیشترین میزان بارندگی در خوزستان
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش ها در استان یزد
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش در استان یزد