Web Analytics Made Easy - Statcounter

بابک صفاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساختمان مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات (صفه) در دهه ۷۰ به شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برای استقرار واحدهای فناور در آن واگذار شد اما در این سال ها مالکیت این ساختمان در اختیار دانشگاه تهران قرار گرفت و با وجود مذاکره های انجام شده با مسوولان این دانشگاه، حکم تخلیه ساختمان صفه صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قسمتی از این ساختمان در زمانی که به شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان واگذار شد به مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران اختصاص داشت، گفت: در سال های گذشته دانشگاه تهران سند کل ساختمان مذکور را گرفت و زمانی که شهرک علمی و تحقیقاتی متوجه این موضوع شد در سال ۸۴ طی تفاهم نامه ای با مسوولان این دانشگاه از آنها خواست که اجازه استفاده از این ساختمان برای استقرار واحدهای فناور زیر پوشش شهرک را بدهند.

صفاری با اشاره به اینکه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با به رسمیت شناختن حق مالکیت دانشگاه تهران بر ساختمان صفه اقدام به عقد آن تفاهم نامه کرد، گفت: در زمان حاضر حدود ۱۴ واحد فناور فعال در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات در این ساختمان مستقر و فعال هستند اما با وجود همه مذاکره های صورت گرفته با مسوولان دانشگاه تهران برای استقرار این واحدها، دانشگاه تهران حکم تخلیه ساختمان مذکور را گرفته است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خاطرنشان کرد: شهرک در مذاکره هایی که با مسوولان دانشگاه تهران داشت از آنها خواست تا تفاهم نامه سه جانبه بین شهرک، دانشگاه و واحدهای فناور مستقر در ساختمان صفه منعقد شود تا این واحدها بتوانند در این ساختمان همچنان مستقر باشند و اجاره بهای آن را به دانشگاه تهران پرداخت کنند.

وی با تاکید بر اینکه این واحدها زیر پوشش و حمایت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان قرار دارند، اضافه کرد: امروزه بر حمایت از اقتصاد دانش بنیان و شرکت های فناور تاکید بسیاری می شود و امید است که مسوولان دانشگاه تهران نیز در این پیوند تعامل بیشتری با شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و واحدهای فناور ساختمان صفه داشته باشند تا مانع از خروج این شرکت ها از ساختمان شود.

صفاری با اشاره به اینکه فعالیت این شرکت های فناور به ایجاد یک اکوسیستم (زیست بوم) فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در این منطقه از کلانشهر اصفهان منجر شد، خواهان تعامل هرچه بیشتر مسوولان دانشگاه تهران برای رفع این مساله در جهت منافع حداکثری جامعه شد.

مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در ساختمانی در محدوده کوه صفه در جنوب کلانشهر اصفهان قرار دارد و واحدهای فناور از حدود ۲ دهه گذشته در آن استقرار و فعالیت داشته اند.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان نخستین سازمان مؤسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور فعالیت اجرایی خود را از اواسط دهه ۷۰ با هدف حمایت و هدایت شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان آغاز کرد و اکنون بیش از ۵۸۰ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور با اشتغال بیش از هفت هزار دانش‌آموخته دانشگاهی در آن مستقر است.

این شهرک دارای سه پارک علم و فناوری، هشت مرکز رشد فناوری، پنج مرکز نوآوری و شکوفایی و مرکز علم و فناوری کودکان و نوجوانان است.

برچسب‌ها مرکز رشد علم و فناوری اصفهان دانشگاه تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرکز رشد علم و فناوری اصفهان دانشگاه تهران مرکز رشد علم و فناوری اصفهان دانشگاه تهران اخبار کنکور شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فناوری اطلاعات و ارتباطات مسوولان دانشگاه تهران واحدهای فناور علم و فناوری ساختمان صفه رشد فناوری مرکز رشد شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۱۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین سوخت کشاورزان جغتای با فناوری نوین

به گزارش قدس خراسان، علیرضا دلبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جغتای گفت: در پی نارضایتی فعالان بخش کشاورزی مبنی بر اختصاص سهمیه سوخت اداوات کشاورزی و به کمک فناوری نوین و یک شرکت فناور و نصب نرم افراز میزان کارکرد (jps) که میزان ساعت کارکرد وسیله و قدرت موتور و میزان فشاری که برای انجام کار تحمل می‌کند سنجیده می‌شود و براین اساس سهمیه سوخت تراکتور طبق جدول محاسبه واختصاص می‌یابد.
مدیر عامل شرکت فناور و طراح فناوری هم گفت: که به جز اعلام میزان ساعت کارکرد وسیله درصورتی که در وضعیت سیستم سیم کشی و برق ویا فشار روغن و احتمالاً سرقت باطری توسط این نرم‌افزار پیامکی به تلفن همراه مالک تراکتور ارسال می‌شود تا مالک در صدد رفع مشکل براید.
سید مرتضی میرزایی افزود: ضمن اینکه با توجه به اعلام مشکل به مالک در جهت افزایش هزینه‌های خرابی تراکتورو در صورت سرقت ان با ردیابی محل انتقال تراکتور به مالک اعلام می‌شود.
مدیر عامل شرکت فناورگفت: ضمن اینکه در اینده باید تمامی ادوات کشاورزی به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت و رعایت عدالت در توزیع سوخت کشاورزی به این سامانه ونرم‌افزار متصل شوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) گامی به سوی یکپارچگی در معماری
  • رئیسی: ایران پیشرفته و فناور می‌تواند برای جهان نوآوری داشته باشد
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • تامین سوخت کشاورزان جغتای با فناوری نوین