Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: آزمون سلامت روانی-رفتاری دانش آموزان در سال تحصیلی جاری، در شبکه شاد برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سید منصور مرتضوی در نشست تخصصی معاون و روسای داخلی حوزه پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان با مدیران، روسا و معاونان پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان که به صورت مجازی برگزار شد، با بیان این که آزمون سلامت روان دانش آموزان یک آزمون مشاوره ای هست، گفت: بر اساس راهکار 7-3 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر ارائه خدمات مشاوره ای و تربیتی در همه سطوح تحصیلی، برنامه هایی با هدف ایجاد تغییرات مثبت در دانش، نگرش و رفتار دانش آموزان به منظور بهبود فرایند تربیتی و آموزشی دانش آموزان و معلمان در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به استاندارد های بین المللی، توجه به بهداشت روان گامی بلند در راستای ارتقای وضعیت موجود انسان ها در زندگی روزمره شان است و افراد می بایست از کودکی بیاموزند به بهداشت روانی خود نیز توجه نشان دهند.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: آزمون سلامت روان در 11 محور دانش‌آموزان را غربالگری می‌کند که شامل هیجانات و عواطف در زمینه عزت نفس از جمله خوش بینی و امید، افسردگی، اضطراب و خشم، دوم نشاط و شادکامی، سوم رفتارهای پرخطر، چهارم مشکلات شدید روانی، پنجم خودآگاهی، ششم اوقات فراغت، هفتم نگرش به مدرسه، هشتم مسائل و مشکلات دانش‌‌آموزان، نهم نحوه مقابله با اضطراب و فشار روانی، دهم مشکلات اقتصادی و یازدهم حمایت خانوادگی می شود.

مرتضوی گفت: در بخش هایی که جامعه  هدف و گروه مخاطب دانش آموزی نیاز به توانمند سازی روانی اجتماعی داشته باشد، با برنامه ریزی مطلوب می توان زمینه ارتقای سلامت روانی – رفتاری دانش آموزان را فراهم کرد.

وی افزود: امسال دانش آموزان نیاز نیست برای انجام آزمون های سلامت روان، مانند سال های قبل به کافی نت مراجعه کنند، بلکه در شبکه شاد از طریق گوشی تلفن همراه خود می توانند آزمون ها را انجام دهند.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد: دانش آموزان پایه نهم حتما در اسرع وقت به انجام آزمون اهتمام ورزند تا در فرایند صدور فرم های شماره ۶ و ۷ برای هدایت تحصیلی و ثبت نامشان در پایه دهم آن ها، خللی ایجاد نشود.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شبکه شاد آموزش و پرورش کرمان آموزش و پرورش استان کرمان آموزش و پرورش استان کرمان آزمون سلامت روان دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۱۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: خودآگاهی و شناخت اجتماعی دانش آموزان برای هدایت تحصیلی و انتخاب رشته نیاز است که بازدیدهای میدانی در این خصوص تاثیر مستقیم دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، سید احمدی بنی لوحی بعدازظهر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در بازدید از تعدادی از مدارس تیران و کرون اظهارکرد: هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم و انتخاب رشته برای آینده شغلی آنان و سرمایه انسانی کشور حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در هدایت تحصیلی و انتخاب رشته مولفه های شناخت، آینده نگری، علاقه مندی و توانمندی های فردی بسیار مهم است، افزود: خودآگاهی دانش آموز از استعداد فردی، علایق، توانایی علمی و جسمی خود برای انتخاب رشته و تعیین سرنوشت مهم است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان شناخت اجتماعی و سیر توسعه کشور و اشتغال در جامعه را نیز مقوله ای مهم برای انتخاب رشته بیان کرد و یادآورشد: بدون بررسی آینده جامعه و فرصت‌ها انتخاب رشته سخت و با مشکل روبرو خواهد بود.

بنی لوحی با بیان اینکه سیاست نظام آموزشی هدایت تحصیلی ۵۰ درصد جمعیت دانش آموزی در هنرستان‌ها قرار گرفته، تصریح کرد: این آمار در سال تحصیلی فعلی در استان اصفهان بیش از ۴۷ درصد است که از میانگین کشوری هم بالاتر بوده ولی باید برای رسیدن به نقطه هدف کار کرد.

وی ادامه داد: تحصیل در هنرستان‌ها برای اشتغال و کارآفرینی و ارائه فرصت‌های درآمدی موثر بوده که دانش آموزان و خانواده‌ها به این موضوع پی برده و گرایش به این رشته ها نیز افزایش یافته است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به نقش هنرآموزان هنرستان‌ها در جذب دیگر دانش آموزان به این رشته‌ها اشاره کرد و گفت: بیان واقعیت‌ها و تصویر روشن از جذابیت‌های رشته های فنی امکان جذب افراد به رشته‌های فنی را فراهم می‌کند.

بنی لوحی تقویت زیرساخت های کارگاهی هنرستان‌ها را در این جریان مهم خواند و گفت: ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز این مدارس در استان اصفهان برآورد شده که تامین هزینه‌های مواد مصرفی مهم است.

وی اضافه کرد: احداث هنرستان‌های جدید در کنار شهرک های صنعتی و سایت‌های کشاورزی برای تقویت امکانات و کار در محیط صنعتی واقعی جز سیاست‌ها قرار گرفته و این اقدام با مشارکت فعالان اقتصادی انجام می‌گیرد.

کد خبر 749538

دیگر خبرها

  • خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات