Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، ضمن عرض تسلیت شهادت محسن فخری  زاده اظهار داشت: پس از فتنه 88 (که خداوند متعال مسببین آن را اگر توبه نکرده اند نیامرزد)، ترور دانشمندان هسته ای کشور عزیزمان در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما درحالیکه جو بایدن معاون وی بود، صورت پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دموکرات‌های آمریکا از این ترورها اهدافی داشتند که مهم ترین آن اهداف، فشار بر جمهوری اسلامی ایران برای آمدن به پای میز مذاکره بود. به این منظور غرب پرستان و لیبرال‌های داخل کشور باید جامعه را از درون برای مذاکره با آمریکا آماده می‌کردند و در همین راستا نقش مسائل اقتصادی سالهای 1390 تا 1392 را هم فراموش نمی‌کنیم.

وی افزود: در سال 1392 و سرکار آمدن آقای روحانی، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در سخرانی نوروزی خود در حرم مطهر رضوی، اسرائیل را تهدید فرمودند که اگر دست از پا خطا کند، تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهیم کرد. حضرت آقا در پاییز همان سال از نرمش قهرمانانه سخن گفتند. نرمش قهرمانانه، نام کتابی است در خصوص صلح امام مجتبی( سلام الله علیه) که معظم له قبل از انقلاب اسلامی ترجمه کرده بودند و این نام را بر آن کتاب گذاشته بودند. ماحصل این کتاب این است که خیانت و فشار سرداران و همراهان امام حسن مجتبی (ع)، امام را مجبور به پذیرش صلح نمود؛ اگر نه رضایت واقعی آن بزرگوار لشکرکشی به سوی شام وعدم صلح بود.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس مطرح کرد: درسال 1392 از سویی فشارهای اقتصادی و از سویی دیدگاه نادرست سیاسی دولت و حامیان او، نظام را پای میز مذاکره برجام کشاند و شد آن چه شد. آمریکا به خواست خود رسید و جمهوری اسلامی به طور کامل مغبون شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه تصریح کرد: اما امروز در سال 1399، فشارهای سنگین اقتصادی بر کشور در اثر بی تدبیری و سوء مدیریت دولت، اندکی تحریمهای برخلاف برجام، انتخاب شدن معاون اوباما در آمریکا، آغاز ترور دانشمندان هسته ای برای باری دیگر، ادامه دیدگاه سیاسی نادرست آقای رئیس جمهور و تیم سیاسی او، سخنان غیر مسئولانه آقای روحانی در این روزها از جمله مواردی است که خدایی ناکرده می رود که برجام دیگری را رقم زند.

میرزایی بر همین اساس اضافه کرد: شهادت جناب محسن فخری زاده اولین هدیه جوبایدن به نتانیاهو و اولین علامت بایدن به لیبرال های داخل کشور است که دومرتبه از جهت داخل و خارج کشور آش شور، تلخ و تند دیگری را علیه ملت عزیز ایران و نظام بپزند.

وی با بیان اینکه اجازه نمی دهیم عهدنامه بدتر از ترکمنچای به مردم تحمیل شود، عنوان کرد: به عنوان عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی به آقای رئیس جمهور و تیم سیاسی ایشان هشدار می دهم که طرز کار شما را به دقت زیر نظر داریم و هیچ کس نباید در پازل و برنامه و نقشه از پیش طراحی شده توسط دشمنان مستکبر ایران اسلامی بازی کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از مسئولین امنیتی کشور  در خواست داریم که با آمران، عاملان و همه دست اندرکاران ترور شهید عزیز محسن فخری زاده برخورد سخت و پیشمان کننده‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محسن فخری زاده آمریکا مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی حسین میرزایی نماینده اصفهان شهید فخری زاده دانشمند هسته ای مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۱۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است

کیم اون چول، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی گفت که تحریم‌های آمریکا علیه کشورش به حلقه‌ای بر گردن خود واشنگتن تبدیل شده است.

براساس گزارش المیادین، خبرگزاری مرکزی کره شمالی به نقل از معاون وزیر این کشور گفت: برای آمریکا که علاقه زیادی به تسلط و انقیاد بر دیگر کشور‌ها دارد، تحریم‌ها ابزار دیپلماتیک ترجیحی است، اما در شبه جزیره کره، تحریم‌ها به حلقه‌ای بر دور گردن خود آمریکا تبدیل شده است.

او با اشاره به اینکه تحریم‌های آمریکا به تقویت کره شمالی کمک کرد، افزود که توسعه سلاح‌های هسته‌ای در این کشور در پاسخ به تهدیدات هسته‌ای آمریکا آغاز شد.

کیم اون تایید کرد که در صورت اعمال تحریم‌های بیشتر پیونگ یانگ به تولید تسلیحات هسته‌ای ادامه خواهد داد.

پیش از این، کیم یو جونگ، عضو کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی و خواهر کیم جونگ اون، رهبر این کشور گفت که کشورش به ساختن یک نیروی نظامی عظیم برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهد داد.

پیونگ یانگ در معرض یک سری تحریم‌هایی است که در سال ۲۰۰۶ توسط سازمان ملل اعمال شد و چندین بار تشدید شد.

با این وجود کره شمالی به توسعه برنامه‌های نظامی خود ادامه داد. در سال ۲۰۲۲، این کشور اعلام کرد که وضعیت این کشور به عنوان یک قدرت هسته‌ای به دلیل تهدیدات و تحریکات مداوم آمریکا علیه آن، «غیرقابل بازگشت» است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • پاسخ مهم رهبری به توصیه‌ها برای مذاکره با آمریکا در برنامه هسته‌ای را ببینید | فیلم
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • عکسی درگوشی حرف زدن میرسلیم و بادامچیان در یک مراسم سیاسی
  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند